Annons:
Etikettfilmer
Läst 2100 ggr
Vattnadal
2011-02-15 23:48

Söt film om härlig bur

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
[MatildaWi]
2011-02-16 08:49
#1

Åh så fin. :)

amaira
2011-02-16 09:16
#2

Precis! Det är sååå himla gulligt och roligt att göra såna här öppna burar åt mössen!! "Endast fantasin sätter gränser" för att använda en gammal utnött klyscha.

Öppna burar har jag alltid, mössen hoppar verkligen inte!!

Unga möss kan man oftast inte ha såhär, och absolut inte ungar som druttar omkull och ramlar. Och "burarna" behöver greppvänliga kanter utåt, och inte halkiga rutschbanor, för då kan de ramla i misstag.

En del extra nyfika (och oftast yngre) möss kan hänga ut över kanten, ibland nästan bara i en tå, och sen hivar de sig upp igen. Möss är starka och smidiga djur, och älskar att få använda sin kropp och sina muskler.

Sedan finns det "vildhjärnor" som lär sig att "falla ut" ändå. Men flertalet tammöss - och alla temperamentsavlade möss - kan leva såhär utan problem.

Det är en rolig sak med möss som sällskapsdjur, att de är så tacksamma att pyssla åt!

Vattnadal
2011-02-16 13:49
#3

Önskar jag kunde ha en sån hylla och en köksmus, det var så länge sen jag kunde ha köksmusar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2011-02-16 13:57
#4

#3 ja, håller med… saknar också köksmusar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2011-02-16 14:34
#5

Åh, så fint! jag vill också ha möss mitt i händelsernas centrum, men det vet jag att det är en ouppnålig dröm för mig men mina allergiker i familjen.

Jättesöt film!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Vattnadal
2011-02-16 14:39
#6

För mig är det mössens säkerhet och liv som står på spel, med 4 galna innehundar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
jauchzet
2011-02-16 14:53
#7

Åh, så skulle jag vilja ha det. Jag har funderat några gånger på att göra om en några hyllplan i en hylla (med stegar emellan) till bur, men då vet jag inte var jag ska göra av böckerna…

Obestämd

[aammE]
2011-02-16 16:50
#8

Åh, ska försöka övertala min sambo!

Grodan
2011-02-22 18:47
#9

En av mina finska importer har flyttat till fodervärd och där är han köksmus. Det är gulligt tycker jag. Personen är förstagångs musägare också och valde köket. Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-03-29 09:38
#10

Underbart! En sådan "bur" som i videon vill jag ha!

Tips på hur man kan fästa största lådan i väggen?

[cessi]
2013-03-29 10:00
#11

Gud vad gulligt :)

Mina möss bor också i köket, solen lyser nämligen i vardagsrummet och sovrummet på kvällen så köket är svalast. Sen händer det ju lite grejer där så mössen blir vana med ljud.

Jag har för övrigt bytt plugghörna från att sitta i vardagsrummet till att sitta i köket ^^ Det blir ju som ett hemmabiosystem att sitta och titta på mössen :)

ariama
2013-03-29 19:58
#12

Blir så sugen på att sätta upp såna där hyllor direkt på väggen, ser så mysigt ut.

Förresten! Jag har numera inga större problem att ha även ungar i öppna burar!! I öppna akvarier där de kan springa utmed kanten, funkar det inte, för de "trängs och ramlar" ibland (om de får hållas alltså, det får de inte).

Men mina plastburar med öppen framsida är inga problem! Häftigt! De kan vara från nyfödda till vuxna!

Upp till toppen
Annons: