Annons:
Etiketterom-sajteninfo
Läst 24733 ggr
Grodan
2010-07-14 00:19

Presentationstråd 2

Tråden där vi alla, som vill, kan presentera oss.

Presentationstråd 1: LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2010-07-14 00:24
#1

Eftersom jag är Sajtvärd får jag lov att börja.

Jag kallas för Grodan. Är en kvinna, bosatt 3 mil söder om Stockholm, i en lägenhet med mina djur.

Mina djur är en bajsbrun dobermann vid namn Korven, en brun trött gammal iller vid namn Benziller men lyssnar på "Iller" och "IHHH", ett gäng möss och några råttor.

Sedan 80-talet har jag fött upp möss under prefixet Morakullan´s. De första åren var det hårlaget Texel som var den huvudsakliga inriktningen. Svensktypade och långlivade krullmöss. Sedan blev temperament med huvudsyfte att få hanar att leva tillsammans fredligt - då blev det lite si och så med päls och färger och typ. Idag är det shorthair i engelsk typ som gäller.

Under 1990-talet jobbade jag ideellt för SVEMUS och SRS. Visade upp klubbarna på mässor runt om i Sverige. Startade råttagility. Skrev ett litet häfte om Tammöss. Skrev en bok om sällskapsråttor. Samt en mängd Artiklar. Är musdomare i Pet Class och Standard, men dömer inte så gärna just nu då jag har svårt att koncentrera mig och orka hela vägen. Startade mus-ifokus 2006 och det är en av de bästa saker jag gjort!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mickvor
2010-07-17 01:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hallå!
Jag är en glad och nyfiken 18 år gammal tedrickande djurvän och vegan som brukar kallas Mickan. Jag bor strax utanför Stockholm med min människofamilj och sex husdjur. Jag har två älskade hundar, borderterriers, som heter Mira och Rut. De är en stor och viktig del av mitt liv och vi tränar och tävlar i bland annat agility och freestyle. Något av det roligaste vi vet är klickerträning och de kan en hel del halvknäppa konster som att stå på händer, hoppa hopprep, spola på toan…..och så vidare Glad

Jag har även en liten go hamsterpojke som heter Sir. Vilgot och, såklart, tre möss! Jag är ganska ny inom musvärlden, har haft mina två äldsta möss India och Puck (från Kerstin och Kent) sedan början av mars i år. Lilla (heh stora) Zorba är en bandad söting som jag blev helt kär i på utställningen i våras, och hon är fantastiskt mysig.
Alla tre är helt underbara individer med stora personligheter och jag är såå glad för att jag valde att skaffa möss! Om jag hittar det där drömterrariet så blir det säkert fler…. ;)

Kristall
2010-07-17 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Sanna och är en 15 år gammal finländare som börjar studera till djurskötare i höst.

Djur har jag haft sedan födseln, och jag minns än hur lycklig jag var när jag hade tjatat till mig min första alldeles egna katt. Sedan har det rullat på! Genom åren har det bott allt från dvärghamstrar till fasaner hos oss och just nu består "flocken" av en huskatt, två marsvin, två kaniner och, såklart, två möss. :)

Mössen, Tindra och Blue, köpte jag i en djuraffär i december 2009. De är mina första möss och jag har lärt mig mkt tack vare dem och denna sajten. :)

I övrigt spenderar jag mycket tid i stallet eller bakom kameran - hästar och fotografering är mina två största intressen utöver mina egna djur. Är även 100% datanörd och ganska aktiv på olika djurforum :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[IsabelleA]
2010-07-20 11:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Isabelle heter jag, snart 18 år fyllda. Arbetar som Djurvårdare över sommaren annars pluggar jag på gymnasiet på säbyholms naturbruksgymnasium med inriktning på djurvård.

Jag bor på skolan med min hund, en Border Collie hane på 19 månader som jag vallar med och tränar agility, lydnad, upplet och freestyle. Jag fotar gärna en del och bygger just nu upp ett bildarkiv för en tidning.
Hemma har jag just nu 6 möss, varav 5 är honor. Jag kommer senare börja med avel av abbessinier möss med inriktning på att få fram härliga individer med bra temperament.

Om jag inte är på skolan (där jag somsagt bor) så är jag hos mina morföräldrar pga. problem hos mamma och pappa.

När jag blir "stor" ska jag gå en 2 årig utbildning innom hund med inriktning på tjänstehundsdressyr och efter detta ska jag utbilda mig till tullarbetare - målet är att bli hundförare innom tullen.

I övrigt är min dröm att flytta hemifrån, helst till ett hus med får.

ajanki
2010-07-20 22:46
#5

Jag heter Anette. Bor utanför Vårgårda med man och 2 barn (eller barn..den äldsta är 21och bor väl inte så mycket hemma heller..)massa hundar och möss.

Vi föder upp saluki & Italiensk vinthund och nu även möss!

Jobbar gör jag bara 25% och tur är väl det så att jag har tid med djuren.

Älskar att pyssla med mössen och hundarna, det är nästan det enda jag gör på fritiden, är ibland iväg och ställer ut hundarna också, det är nästan ett måste när man föder upp, att visa upp hundarna så folk vet att man finns.

Min stora dröm nu är att få flytta till ett större hus med mer plats för oss två och fyrbenta i familjen.

Tallullah
2010-07-25 18:25
#6

Jag heter Hilde och kommer från Norge. Har bott i Sverige sen 07.Jag har två vuxna barn som bor i Norge.

Djuren har varit mitt stora intresse hela mitt liv..jag har arbetat som hundfrisør,på ridhus och i zooaffärar.

Jag føder upp chinese crested dog sen 98…har även mexikan hairless och whippet.

Møssen har jag haft lite till och från under flera år…jag har en pytteliten uppfødning av nakna och fuzzy..och engelska shorthair.

Jag føder även upp dvärghamstrar.

På gården finn ochså høns och en kanin. Jag älskar mina djur,och den besta stunden är när jag är med dom.

Annons:
[Puddingpastejn]
2010-07-27 17:09
#7

Hillu! Jag är en tjej på 15 från Sätila som är lite halvudda och djurgalen. Jag har alltid älskat djur och brukar ta hem lite allt vad jag hittar. Det är inte mamma så glad i dock! Just nu har jag en boxer, en ragdollkatt och en bondkatt. Och sedan ett par dagar också musägare. Det var inte riktigt meningen, men på mitt sommarjobb så fångas mössen i burar och sedan är det meningen att de ska dränkas. Och det kunde jag ju inte låta hända! Så tog hem mushonan som tydligen var dräktig, och satte i en petbox tills jag hittat ett ställe att släppa henne på. 2 dagar senare fanns det 5 rosa "räkor" i hennes hötuss. Så nu har jag mycket att stå i och hoppas att, om jag får rätt hjälp, ska lyckas göra något bra av den här fantastiska chansen att få lära mig mer om ett nytt djur! Glad

SweetCheeks
2010-07-29 16:55
#8

Hejsan, jag heter Tilda och skall absolut inte ha möss… ;) Just nu bor här ett varierande antal dvärghamstrar, en guldhamster, en igelkott och tre matsvin. Samt ett gäng fiskar.

Jag har en liten privat omplacering av (dvärg)hamstrar men planerar att starta ett "riktigt" smådjurshem i Göteborg, kan ju inte ta emot hur många djur som helst tyvärr och behovet finns ju uppenbarligen.

Hur det nu var så råkade jag snubbla in på tanken att möss är ju riktigt trevliga… Kan inte skaffa några just nu men om några av hamstrarna hittar nya hem skulle nog ett par töser kunna flytta in. =) Oavsett så hänger jag här och läser på, om inte annat kanske det kommer möss till hemmet och då är det bra att ha koll!

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Denna kommentar har tagits bort.
Ellenfyrkant
2010-08-12 19:43
#10

Jag heter Ellen och är ny Medarbetare här på sajten !
Jag är 16 år gammal och bor någonstans i de värmländska skogarna. Flört Bor nog 70/30 borta och hemma. 70 Bor jag på internat då jag går djurvårdsinriktining på naturbruksgymnasium, 30 bor jag hemma, hemma ! Glad Givetvis har jag djur också just ju dock "bara" en Shetland sheepdog kille på 3 år. Han är min ögonsten. Kyss

Mitt största intresse är och har aldrig varit djur och är även intresserad av miljö, det är viktigt att vårda den jord vi har!
Det var väl lite kort om mig. Glad

Mvh Ellenfyrkant

StillaSinnet
2010-08-15 00:12
#11

Hm…kanske dags för mig då!

Liselott Aronsson, född '69. Uppväxt i Lyckeby, Blekinge, flyttade tillbaka till släckten i Degerfors '76 och har bott här i den lilla byhålan med 10 000 invånare sedan dess. Jag är utbildad undersköterska men skolade om till lärare. Hade eget företag ett par år i mitten av nittiotalet. Hade som barn hund, häst chinchillor och i tonåren blev det reptiler och brukshundar (tervurene och groenendael)

-Gammal SRS:are (tamråttor) som efter godkänt uppfödarprov tyvärr fick lägga ner pga allergier i familjen. Min sambo fick en astmachock… Utbildade mig på den tiden till domare men blev klar i samma sväng som jag blev tvungen att avveckla Råttensams.

-skaffade barn när jag insåg att vi inte kunde ha djur. Grabben är född '95 och dottern '00. Ida är djurintresserad men Jens lever endast för bild, film, musik och MAC. Han hjälper mig en del med redigeringar och annat i datorns värld.

-saknade djur något enormt i början av 2000. Trodde jag skulle gå under och ville se om det möjligtvis kunde avara så att allergier växte bort…köpte råttor igen med samma tunga besvikelse…trots att det då var nakenråttor. Deppade ihop en del en period där.

-började på allvar med leopardgeckouppfödning som ett substitut och kläckte fram 100-150 ungar/år. Har godkänd uppfödning via kommunen och sjv.  Jag exporterade leopardgeckos till tyskland, danmark, finland, norge, USA, spanien och italien. Det var skitkul men tyvärr har marknade dött totalt.

-Jag fick en vinterbonad stuga av min kära Christer i 40-årspresent 2009 (började byggas 2008) och NU kan jag äntligen ha däggdjur igen Yiippppppiiiieeeee!!!!! Gissa om jag har mycket att ta igen?

Planerna är att regga uppfödning när jag har skaffat mig lite erfarenhet om musavel, färger och genetik. Kan bli våren 2011 om jag ligger i och suger åt mig all kunskap! jag älskar genetik, föreningsliv, utställningar och prisrosetter så jag åker på allt jag kan! Under 2010 har jag redan hunnit vara på genetikkurs i Gävle och på reptilmässa i Malmö så avstånd skrämmer mig inte. Närmast står en resa ner till Hamm i Tyskland på tur . Där är en av europas största reptilmässor som jag inte har missat på många år men…den krockar med den helg Svemus håller SM så förmodligen blir detta min sista Hamm-resa. Nästa år blir det SM ist ;)

Min största last är att jag fotar mer än bra, dricker kopiösa mängder kaffe och snubblar runt på tangentbordet så jag kastar om bokstäver och gör underliga felstavningar som jag inte ser i skrivade stund men som jag rättat till om jag ser dem, haha! har inte ett dugg med dyslexi att göra…utan rent slarv!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2010-08-15 09:51
#12

Släkt ska det vara, inte verbet släckt. Och Råttenstam's hette jag. Reggade 1993. Det är lite synd att man bara kan redigera inägg i iFokus närmsta timmen för jag sitter sällan lugnt vid datorn. Den står på köksbordet och jag slänger in lite inlägg mellan matlagning, disk, tvätt och övrigt hemarbete. Först NU upptäcker jag felskrivningarna och skäms när jag inte kan ändra dem!

Så glömde jag helt att nämna mina år med illrarna… Frågan är väl vad jag inte har pysslat med ^^

jag googlade på mitt namn och fick otroligt mycket träffar. De flesta handlade om djur, lärarutbildningen och illustrationerna. Lite fotorelaterade länkar smög sig in ibland så den bild jag har gett av mig själv är nog relativt sanningsenlig.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Fruerlund
2010-08-18 20:07
#13

Jag heter Mia. Är bosatt utanför Höganäs i Skåne. Har bott här hela mitt liv, bortsett från en avstickare till Höör i 3 år. Vad jag nu skulle där o göra :P

Är född -81 och uppväxt på landet på en gård. Hade lite lagom med djur under uppväxter. Typ alla man kunde. Har 5 yngre syskon och alla är vi djurintresserade så det blev ju en del tassar hemma.

Jag o syrran ropade in en minigris på djurauktion när vi var 12 o 10 år gamla. Jippie, sa pappa - not :D Men han var en riktig gullegris vår Pelle. Dock inte så mini visade det sig. Blev 90kg tung och rymde upp till grannarna 500m bort. De hade utställningsträdgård som Pelle älska att böka i. *oops*

Flyttade hemifrån när jag var 19. Skaffa första djuret med en gång. Katten Olivia. Hon hänger med än. 3 år senare när jag började jobba tyckte jag hon behövde en vän, så jag skaffade Mini. Så då var de 2. =) Ett år senare rymde Olivia o blev "tjock". 5 små bebisar blev det. En röd pojk fick stanna kvar. Boris, min kelgris. Sen 2007 när jag jobba på en restaurang hittade vi en katt i soprummet. Han klättrade upp på min axel o pussa mig. Så han fick följa med hem. Tog ett par veckor innan han sluta attackera min middag. :P Inte lätt att vara liten plutt o inte ha fått mat. Sverker fick han heta. Han är en fetknopp idag.

Jag arbetar som restaurangansvarig på en restaurang i Ängelholm. I februari blir jag "färdigbakad" restaurangschef.

Det var lite om mig. Hoppas ni inte somna.

ps. Inga möss än, men förbereder för det. =)

Annons:
MP160
2010-08-19 01:14
#14

#13 minigris på 90 kilo, inte illa pinkat! Haha!

Fruerlund
2010-08-19 01:18
#15

Gissar att han inte var ren minigris Flört Men han var liten när han var liten iaf.

Ellenfyrkant
2010-08-19 22:50
#16

#15 Försök hitta en gris som inte är liten när den är liten då. Flört

Mvh Ellenfyrkant

Pemsan
2010-09-27 10:31
#17

Hejhej!

Emse brukar jag kallas av de nära och kära. Jag passerar strax 30 sträcket men njuter fortfarande av att vara 29:) jag är uppväxt i Jämtland men flyttade till Skåne -01. Vi har alltid haft djur hemma, hundar, katter, marsvin, hästar, en kort tid ekorre( utsläppt efter rehabilitering). Förnärvarade bor katten Moffe (10år) samt musen Sixten hos oss. Sixten är ganska ny i familjen och en riktig tonårskille förnärvarande :)

Friluftsliv, skog och natur, motion( löpning, mountainbike) tillhör favoritaktiviteterna. Jag har varit lite smygaktiv här på forumet, läst och farcinerats över all kunskap om dessa fantastiska djur, kunskap som jag faktiskt inte hittat på annan plats:)

goodbyehiitler
2010-09-29 07:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

hej, heter henrik, är 19 år och bor i Löddeköpinge (utanför lund).

Har alltid haft massor av djur fram till det senaste året då jag inte får ha så många sen jag flyttade hem igen :/

Bott de senaste åren på en gård i Kristianstad och hade massor av hästar, kor, höns, katter och hundar. Sen jag var väldigt liten har jag alltid haft möss, gerbils och hamstrar. Men har just nu bara några möss och 2 katter^^

Pluggar upp några ämnen på komvux och på fritiden blir det mest mer pluggande, sitta vid datan och "leka" med mössen :) Och är även lite hobbypiercare på fritiden (mestadels på mig sj^^)

axilur
2010-09-29 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Morsning!

Anneli heter jag, är 23 och bor i Sthlmsförorten Märsta i en lägenhet med fyra katter och för tillfället sex möss. Mitt musintresse blossade upp för några år sen då jag gick i en naturbruksskola och började hålla på med miljöberikning för olika djurslag. Var då sambo med en kille som inte ville ha grisar eller kor i vardagsrummet, så en hanmus blev perfekt. Efter det har det rullat på.

Jag har alltid haft djur hemma sen jag blev född, för det mesta ett femtal katter, så det är väldigt naturligt för mig att ha en lite större flock. Då trivs jag som bäst. Mina djur är mina barn, skulle aldrig klara mig utan.

Som person är jag väldigt lugn och gillar djur och natur, politik, djurrätt, vegetarisk mat, en öl eller två, och body modification.

Söker för tillfället jobb, men har ett extrajobb på rockbaren Garage i Märsta. Kanske världens bästa ställe, där hittar man mig rätt ofta faktiskt.

Bilden är lite orättvis. Jag har lite fler mods än vad som visas. ;)

/Anneli

lukiluk98
2010-10-18 00:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

tjenare jag heter lukas är 13 år.

jag bor på Åland med min mamma och pappa och mina två bröder.

jag har två möss råttan och jazzdans.

har också två nymfparakiter Fridolf och Selma.

sen har vi en hund och en katt, Smajla och Winston.

på bilden är smajla.

Annons:
BarbieBrownHair
2010-10-19 00:45
#21

Hej alla!

Julia Johansson heter jag. Jag är en djurtokig snart 14 årig tjej.Jag har haft en kanin som vakar över mig nu.Hans namn var Sebastian. Jag skaffade 2 st möss 18 september 2009 i en djur affär ''arken zoo''.Jag hade aldrig haft möss så det var nytt & intressant. Jag hade en vit med svarta fläckar som hetter Roy.Han dog för ca 2 mån sen. Nu har jag kvar Bosse som är 1 år 2 mån & 18 dagar. Han är min ögonsten! Han gör mig alltid mig glad & är en mammas pojke.Han älskar att äta & är väldigt bortskämd av mig. Min pappa hatar djur. Enda sen han blev biten av en ilsken tax i ryggen har han hatat djur. Men jag älskar dom & han ska inte hindra mig att skaffa mer. 09 omplacerades en undelat hit till lillebrosan. Hon var redan 8 år när vi fick henne. Hon omplacerades av att hon skriker för mkt. Hon har haft många hem här…men jag tror inte detta hem är rätt för henne. Hon sitter i en trång bur hela dagarna & lillebrosan är aldrig hemma. Jag vill egentligen att han ska sälja henne till ett bättre hem där hon verkligen blir omskött. Om 2 månader ska jag få en hamster tror jag en sålänge. Och efter Bosse vill jag ha 3 mus honor.

[nataschaj]
2010-12-03 21:26
#22

Hej!

Kan lika bra presentera mig ja med då!, finns ju inne på alla andra sajter så.

Heter Natascha 22år bor i Göteborg.

hund,katt och kanin ägare, snart ev råttägare med och vill gärna ha 2 mus honor.

Djur är mitt allt och älskar dem.

Så finns de mus uppfödare i göteborgt så är de jätte bra!.

ha de bra

Eldsdotter
2010-12-21 17:32
#23

Jag vill presentera mig som alldeles ny medlem i musifokus. Jag heter Nina och bor i Skogstibble utanför Uppsala. I jul får min 4-åriga dotter två av Vattnadals mushonor i julklapp. Och jag tycker att det ska bli SÅ roligt själv. Har tidigare bara haft gerbiler och det är nu flera år sedan.

Annars består min familj av en djurallergisk make, två tonårspojkar, den 4-åriga flickan, en häst och en kanin. Och nu ska vi alltså utökas med två möss. :)

Så hej alla!

Nina (Elin Vattnadals storasyster)

Grodan
2010-12-22 02:12
#24

Hej och välkommen hit Eldsdotter - vilket fint namn! Hoppas din make klarar av mössen!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2010-12-22 09:33
#25

#23 Hallå där Eldsdotter! Dig och din djurälskande dotter har jag allt hört talas om, hehe! Elin har stolt berättat om hur duktig hon är med mössen. jag är ju förskollärare och har med mina möss till förskolans 3-5-åringar ibland. Man ser så tydligt vilka som har en medfödd känsla för djurhantering. Framför känslan av säkerhet i kombination med respekt för djuren.

Jag säger som grodan; -hoppas makens allergi står pall!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Vattnadal
2010-12-22 14:00
#26

Hej Nina!

Jag tror det kommer att gå bra med näsa och ögon på svågern. Bra strö och en miniduna med 2 honor i hennes rum kan ju inte bli särskilt många allergener att sprida i huset. Han överlever ju hos mig, om än med en hel del medicin och snörvel, men ändå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Eldsdotter
2010-12-22 17:33
#27

Nja Elin, hos dig överlever han KNAPPT. Men det är viss skillnad på två möss och ditt menageri med hundar i ansiktshöjd i alla möbler. :)

Ja, min 4-åring älskar djur och tjatar om hund eller katt och frågar sedan jag köpte stor häst i vintras NÄR hennes ponny ska komma. Jag tycker att möss är bättre än en ponny åt en 4-åring. :) Och hon älskar verkligen att pyssla med mössen hemma hos Elin!

Nina

Annons:
Eldsdotter
2010-12-22 17:33
#28

Nja Elin, hos dig överlever han KNAPPT. Men det är viss skillnad på två möss och ditt menageri med hundar i ansiktshöjd i alla möbler. :)

Ja, min 4-åring älskar djur och tjatar om hund eller katt och frågar sedan jag köpte stor häst i vintras NÄR hennes ponny ska komma. Jag tycker att möss är bättre än en ponny åt en 4-åring. :) Och hon älskar verkligen att pyssla med mössen hemma hos Elin!

Nina

IsKall-92
2011-01-05 12:15
#29

Hej!

Jag heter Camilla och är 18 år gammal. Har precis köpt två möss. Men har varit inne här endel, innan jag fick mössen. Eftersom min kompis inte kunde ha kvar sina möss, så blev jag intresserad av dem. Så bara efter några dagar så hade jag mössen hemma.

Jag har även en kanin och hamstrar. Vad mera, jag älskar djur, har alltid haft djur omkring mig.
Har haft en hund också en undulat.

//Camilla

Hemsida

Nali
2011-01-09 00:22
#30

Hejsan!

Nali har varit ett smeknamn på mig ända sen 5 års ålder, har dock ingenting med mitt namn att göra inte ens likt.

Snart 14 år gammal och väldigt djurerfaren (kan man säga så?). Vi bodde i en lägenhet när jag var yngre, vi hade 2 undulater ena var min och andra brorsans. Vi båda har varit väldigt djurintresserade sen dess, vi har haft allt från undulater,duvor,kaniner,hamstrar,dvärghamstrar,katt,hund,fiskar osv.

Just nu bor min hund hos min biologiska pappa, jag ska få min första mus av Ajanki den 24 och är riktigt spänd Skrattande köpt in en del saker idag till dens akvarium/terrarium.

Ha det bra!

RosaKiwi
2011-01-24 13:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Heej allihopa!

Upptäckte nu att jag har HELT missat denna trådet, jag har bara tagit mig friheten och börjat skriva här :P

Mitt namn är Josefin, jag är född 87 och bor i Skåne, Svedala. Ang. mitt användar namn…hmm… hehe ja det började med att min sambo Linus sa att jag va hans Kiwi, sen dess har fler och fler börjat kalla mig Kiwi, så nu är jag Kiwi för dem flesta. Rosa satte jag framför p.g.a att Kiwi alltid är upptaget och jag har ofta rosa dreads i håret =)

Funderar lite på att tatuera in en rosa kiwi fågel hehe =)

Jag har hållt på med djur i stortsätt hela mitt liv.

Jag har varit registrerad hamster, marsvin, kanin och rått uppfödare.

Islutet specialicerade jag mig på råttor och kaniner som var rexade dv.vädurar, Men i mars 2010 köpte jag och min sambo vårt rtadhus och fick tyvärr lägga ner allt det där pga av att han har både allergi och astma.

Kändes fruktansvärt tomt och gör än! Jag få ju ha en del djur men inte i den mängden. Vi har 2 skäggagamer, 1 dabbagam, 3 leopardgeckos, 1 rexkanin, 1 kakariki och naken mössen =) Ja såklart oxå våra två hundar. Visst det blir jobbigt för han ibland. Men han är så snäll och låter mig ha en del.

Nu är planerna att börja föda upp möss i liten skala, pga hans allergi. Det kommer främst att bli nakna och fuxxys.

Om ni vill se bilder på djuren så kan ni går in på: http://www.123minsida.se/qiwish

Andra intresse som jag har är att fota och bodymod s¨å som tatueringa och piercingar.

Jag har på att lära mig att bli tatuerare just nu =)

Slänger upp en gammal bild på mig och min Favvo råtta Råttigan. Gud vad jag saknar att ha råttor =(

Det var en del om mig =)

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

kimko
2011-01-26 00:25
#32

Hej!

Jag är en veterinärstudent som nyligen blivit med möss. Hade en mus när jag var barn (den hade det nog tyvärr inte så bra dock..), har haft en uppsjö av djur av olika arter sen dess, just nu får jag mitt djurbehov tillfredställt i skolan och på jobbet så privat är det mest hundar som gäller, och de nya mössen såklart!

Hittade den här sidan för inte så länge sen och är otroligt fascinerad av att det finns folk som är så hängivna, underbart!

Kickan90
2011-01-28 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag är en tjej på 20år som bor i Kristianstad.
Har en liten uppfödning utav möss och dvärgvädurs med pälstypen rex.

Är en riktig djurälskare.
Har precis gått ur skolan, gick hästhållning och blev hästskötare men det är inte riktigt det jag vill jobba med har jag märkt, ska söka in till hösten som förskolelärare och håller på att starta ett eget litet företag som hundrastare. Har tagit Truck & Hjullastare kort och vill utöka det senare på äldre dar med lastbildskörkort, men just nu ska jag satsa på att ta körkort (bil såklart) snart och sen blir det en massa träningar med hundarna, speciellt WeightPull & Lydnad.

Djuren jag har här hemma är mössen, kaninerna och 2 hundar.
Bor tillsammans med min kille sen i maj -10.
Blev tillsammans 26/10-07 och förlovade oss på våran treårsdag -10 =)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

EmmB
2011-02-13 10:09
#34

Jag är en tjej på 14 år som bor i en liten ''stad''(Trosa) mellan södertälje och Nyköping. vill väldigt gärna ha möss ( tjatar på mamma) har alltid varit djurintresserad men har aldrig fått et pga allergier i familjen. men jag tror att möss ska gå bra så det är bara föräldrarna som inte hänger med på banorna.

Hungergames in my heart

Annons:
Magda
2011-02-23 09:12
#35

Hej allihop. ska jag vara helt ärlig så har jag ignorerat denna tråden och bara smugit omkring och läst och letat information hur länge som helst härinneSkäms

Magdalena heter jag iaf, är 27 år gammal har en 2,5 årig son, är gravid med andra barnet och har en enormt tålig sambo Kyss

djurtokig har jag alltid varit men inte direkt fått ha djur som liten, men det har jag tagit igen med råge.

råttor,möss, hund & katter & en häst har jag och tyvärr bor jag inte på en gård vilket hade vart lämpligast *s*

min första kontakt med möss var när jag var en 9-10 år och var inne i djuraffären, blev "på lurad" några möss men fick lämna tillbaks dem eftersom jag inte fick ha djur hemma..

sen jag flyttat hemifrån fick jag en underbar mushane, med en härlig färg, en kall blå lila nyans som jag inte sett sen dess. han var jättemysig och go.

sen har jag haft uppehåll med möss tills jag fick hem Nix & Wix (tror det var 06) sen när de gick bort var det ett kortare uppehåll innan nya möss kom hit :) hade funderingar på om jag skulle ha fler eftersom Nix&Wix var de stinkigaste tjejjer någonsin! men nu har jag 6 st möss hemma och de stinker inte ens i närheten så mkt som de två tjejjerna gjorde Förvånad

där var en presentation om mig och min mus historia om ngn orkar läsa Tungan ute

LinneaJohaanson
2011-02-24 17:34
#36

Kan väl pressentera mig med. 
Jag heter Linnea är 18 och ny här.
Pluggar på gymnasiet inriktningen sam/media men kommer utbilda mig till smådjursveterinär. Jag föder upp kaniner för utställning och kel, min uppfödning heter Kvickskaniner. Är även Sajtvärd för sajten rexkanin.ifokus.se. Rider även och har nu en pigg och glad knabstrupper valack som medryttarhäst, han är runt 20+. 
Har i djurväg runt 10 kaniner, 2 hamstrar och 1 hund.
Har en otroligt stor djurvana.
Har inga möss ännu men det är på ingång, vill lära mig allt innan jag tar på mig att skaffa en eller flera.
Jag har världens bästa pojkvän som jag varit tillsammans med i över ett år. Bor i Uppsala med mina föräldrar!
Ja det var väl det mest om mig Flört

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

silverorm
2011-03-01 00:07
#37

Hej! Maria är mitt namn o bor i Mölnlycke 1 mil utanför Göteborg tillsammans med sambo och djuren: 2 majsormar, 20 råttor, 1 sköldpadda, div fiskar, hund (en tös som ser ut som en ko, 75% dogo argentino 25% amstaff) och nataler.

Arbetar inom pers ass och är utbildad uska. Är 38 och har en son på 15 år.

Föder upp tamråttor med inriktning black-eye siames russianblue point, himalyan och russianblue, burmes kommer snart med. Rex och slät, toppörat och dumbo. Är även shop ansvarig för SRS och sitter i valberedningen.

Nu efter 8 år med nataler funderar jag på att gå över till eng möss, då jag har blivit barnsligt förtjust i tan-teckning och i de eng kroppstyp. Hmm skulle även tro att det är lättare att pussa på en tammus en än natal oxå..

Så är det någon här som föder upp eng möss, hör gärna av dig!Glad

Namiko
2011-05-03 15:22
#38

Tjo!

Jag kallas för Ogräs, är 23 år och bor någonstans i Umeå. Har haft en hel del djur under mitt liv och just gnagarna har varit något av en favorit för mig (utöver gnagare så är jag både hund- och kattmänniska). Har länge gått och varit sugen på att skaffa möss, men när suget först dök upp hade jag flera dvärghamstrar hemma så det blev inte av. Nu är det ett antal år sedan jag hade gnagare sist och det känns som att det är dags igen och den här gången blir det äntligen möss :)

Just nu är det läsning här på iFokus och iordningställande av buren som gäller tills det blir dags att börja ge mig ut i jakt på mina nya familjemedlemmar och det känns riktigt spännande. Planen är två honor i ett akvarium på ungefär 140 liter. Än så länge har jag bara hunnit katt- och mussäkra buren så det är en del jobb kvar innan någon kan flytta in.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

DeniceP
2011-05-04 00:17
#39

Hallå!

Mitt namn är Denice och jag är 18 år i skrivande stund (född januari 93) och bor längst ner i Sverige, nämnligen i Trelleborg - Skåne.
Jag har sedan jag föddes varit djurtokig och har alltid velat dra hem alla djur jag sett! Har alltid haft katt, då det är det enda djuret min mor tycker om! Sen har jag haft 11 kaniner, 2 marsvin, 4 råttor, 2 fiskar och 18 möss :)

För nuläget bor dvärgpudeln Trassel här hemma, tillsammans med katterna Niclas, Troll och Dobby. Sen har jag 2 ökenråttor och för nuläget 12 möss (varav 8 är ungar).

Har gått två år på estetprogrammet - bild med inriktning foto då ett av mina mål är att bli djurfotograf :) Nu till hösten börjar jag på Naturbruk - Djurvård - Hund, där vi kommer arbeta med smådjur och allt inom hundvärlden :) Mycket spännande då man får behörighet till Uppfödning och Zooaffär, även hundtränare och hunddagis mm.
Ett av mina andra mål är att föda upp KorthårsCollies då jag totalfastnat för rasen!

Mössen tar oändligt med tid och pengar för mig, men jag tycker det är roligare att spendera det på dem än på mig själv! Även dessa hade jag planerat att föda upp professionellt.

Förutom djuren är jag galen i tatueringar (som jag tyvärr inte har själv än!!), piercingar och musik :) Musik är jag allätare, allt från Melissa Horn och Dan Hylander till Paramore och Avenged Sevenfold (punk och Metal). Piercingar har jag för tillfället 2 i underläppen, 1 i överläppen, Septum och fem i öronen varav två är 12 mm töj :) Folk brukar rygga tillbaka när de möter mig på stan, pga mitt utseende, men som tur är är det djuren som räknas och de bryr ju sig inte! Jag behandlar folk som de behandlar mig, men generellt är jag väldigt snäll :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Lucifer06
2011-05-11 17:58
#40

Hej!

Caroline, född -92!
Bor hemma med fem stycken Border Collies och har sedan början av 2011 Kennel EyeAm tillsammans med min pappa.

Här hemma just nu har jag tre mustjejer och söker efter ett par till. ;)
För mig blev mössen som BC'na… Skaffa en och sen är man fast, då ramlar det in ett par till. ;) 

Har hittills tagit en kull musbebisar, är intresserad av färg-gången och sen behöver min pojkvän fodermöss till sina ormar.

http://www.eyeam.se

[Samsonmaster14]
2011-05-12 18:22
#41

Vart kan man börja, hmmmm? Jag är en kille som 14 år gammal och bor i i Malmö som bor med sin mamma och två riktigt störiga bröder och fyra super duper gulliga möss, som heter Venus, Fight, Galaxy och Enigma, men jag ska också skaffa en dv. skäggagam om två veckor. :D

Jag hade djur vi min sida hela livet, det var min pappas/mammas hundar och katter. Min första mus köpte jag när jag var 5 år gammal. Jag hade möss/hamstrar/gerbilder och alla möljiga husdjur. Men när jag skulle flytta till Sverige så hade jag bara 2 guldhamstrar och jag var tvungen att ge bort dom. När jag kom till Sverige (för 2 år sedan), bodde jag med min mamma och hennes man, som jag hatade riktigt mycket, därför att jag fick inte ha några djur hemma, men efter ett år skilldes min mamma och hennes man och då köpte jag gulhamster men hon dog tyvärr och i förra året (typ en vecka innan julen) köpte jag 2 möss. Dom hade fårr barn och nu har jag mamman, hennes 2 döttrar och en texel som jag köpte.

Jag älskar alla djur som finns. Som barn "odlade" jag insekter, groddor och sandlor.

Nu ska jag skriva ner alla husdjur som jag tag hand som själv. 3 råttor, 15 möss,  4 gerbilder, en gammal skäggagam, 1 vandrade pinne, en katt fast den blev överkörd när jag var 5, min farfars skölpadda, 2 axeolotls och nånting annat men jag kommer inte ihåg vad det var.

När jag var 8-12 år gammal så hjälpte jag till med djuren på hemmet för hemlösa djur, och det kommer jag aldrig glömma. Jag fick hålla i leguaner och ormar :).

Annons:
vilsenkattunge
2011-05-15 00:47
#42

Hejhej!

Jag heter Emma och bor i närheten av Gbg. Om dagarna går jag andra året på ett naturbruksgymnasium och har den bästa tiden av mitt liv. All tid som jag spenderar utanför skolan går till att busa, gosa och träna med min Australian Shepherd tik på två år. Vi tränar mest agility, lydnad och lite freestyle. Hon är verkligen mitt bästa!

Intresset för dem underbara tammössen började när jag var liten då mamma och pappa tyckte att jag var mogen nog att få egna djur. Det blev då två små honor som jag lärde mig extremt mkt på! De byggde verkligen upp min känsla för djur och djurhållning. Dessa underbara små djur!

Nu på senare dagar har intresset ännu en gång stigit och jag längtar till den dagen jag kommer kunna ha tiden för dessa små sötnosar! Även om dem är små, kräver dem en del tid ;) . Ska jag göra något gör jag det ordentligt och skulle aldrig ta emot ett djur om jag inte kunde ta hand om det ordentligt!

Så just nu längtar, väntar och letar jag efter lösningar för att kunna välkommna dessa djur i mitt liv ännu en gång! :D

Thowas
2011-06-04 22:13
#43

Hej, jag heter Ewa och är 28 år och bor i Hudiksvall med min sambo och våra barn.   Vi båda gillar djur och våran musuppfödning började med att jag räddade en skogsmus från katten. vi blev så förtjust i den lille, som tyvärr dog efter 2 dagar, att vi skaffade tammöss. 1 sa min sambo, 11 blev det!  Skrattande Vi har köpt in möss både från Sundsvall och Gävle och mixar en massa färger för att få roliga och ovanliga färger och teckningar.      De mest omtalade mössen vi har är våra siam siden möss, en ny typ från Thailand.

jollycox
2011-07-05 13:50
#44

Hej.
Jag heter Sofia, är 20 år och bor i norrbotten. Min familj består av mina föräldar, en storasyster, tre hundar, två katter och lite akvariefiskar. För några år sen blev jag intresserad av råttor och läste väldigt mycket om dom, men intresset svalnade(hade kanske för mycket att göra). Nu har jag läst om många små djur, råttor, hamster, gerbil, möss och fastnat för möss. Hade velat ha en kanin men syster är allergisk mot hö. Dock vill inte pappa att jag skaffar möss så vi får se vad som sker. :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Dominik]
2011-07-16 21:54
#45

hEJ ALLA! Jag ar Samsonmaster14/

OttoIsTheShit
2011-08-14 12:20
#46

tjänare alla, ''otto'' här, tjej i verkliga livet haha. helt ny inom  möss men vart sugen och kikat in här lite ibland innan så ja ni lär säkert se lite mer av mig (:

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

MP160
2011-08-14 12:43
#47

#46 välkommen! Skrattande

OttoIsTheShit
2011-08-14 12:44
#48

#47 tackar :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Annons:
Charlie2006
2011-08-21 02:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hej! Är en 19 årig tjej. Varit här inne på musifokus i omgångar, var väl ett tag sen nu. Efter att min sista mus gick bort har jag inte orkat. Får se om det blir några nya muslingar framöver, vilket jag hoppas på :). Känns så tragiskt min muspojke gick bort när han var på tok för ung, gick bort i början på sommaren, och ena tjejen fick en tumör och fick avlivas, den andra sörjde sin syster och slutade att äta och jag han inte skaffa en kompis till henne.

Heter Frida och ska börja på tisdag mitt sista år på livsmedelsprogramet, inriktning chark och styck. Men sen vet jag inte om det blir det jag ska jobba med sen eller inte.

Livet består för mig av mina djur. Är guldhamsteruppfödare och äger just nu 16 hamstrar och 2 katter. Gillar även att fotografera och då blir det oftast mina djur som får stå framför kameran.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Sansku86
2011-09-02 16:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Hej hej,

jag heter Sanna, och är 25år. Jag har tidigare haft dvärghamstrar (ryska vintervita samt hybrider). Nu har jag endast kvar 3st av dvärgisarna, mamma Lumi (rysk vintervit) och hennes 2 hybrid ungar Pyry & Rusetti. Vi har även 4st möss hemma, 2st vita med röda ögon (Kitty & Trassel) från djuraffär (sk. orm mat), båda var dräktiga när vi fick hem dem, utan att vi visste. Så nu har vi 12st småttingar i ena buren, och i andra buren finns det en rund mamma som väntas föda vilken dag som helst. Sedan har vi två andra tjejer, en trefärgad hona, Pepita (svart-brun-vit) samt en trefärgad (?) hona, Luna (brun-gul-vit). Vi har Luna och Kitty tillsammans, samt Trassel och Pepita boende tillsammans.

Vi letar efter två tjejer till, en "silver" färgad (osäker på vad färgerna heter) och en siames färgad. Vi kommer inte att syssla med avel, de vita småttingarna får vara de sista.

Är annars mamma till en 4årig tös, och har börjat i skolan igen. Komvux nudå, läsa upp gymnasie betyg. :)

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

Annabel
2011-09-12 03:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Jeg håber ikke at det er svært at forstå dansk. Jeg skal prøve at gøre det så svensk venligt som muligt Tungan ute

Jeg har luret her i lang tid, og nu måtte jeg komme her ind!

Jeg bor i København, Danmark, er 23 år gammel og bor sammen med alle mine dyr. 2 ildere (illar) og många möss! *lol* Jeg har opdrættet mus i sammenlagt 4-5 år. Og jeg elsker blue varianter!

Billedet er af min siamese blue point hun, fra Holland.

kimky
2011-09-13 21:16
#52

Ehm….jag har inte fattat vad man ska skriva här… men Hei ^^'

Hej! Vi heter Kim(tjej) och Micke,båda födda -94. Båda bor i Linköpings trakten, ena åt Norrköpings i Linghem mer exakt och Micke åt Motala hållet i Maspelösa där vi har alla våra djur (som börjar bli en del, hehe ^^ .) Dom är i Maspelösa pga allerige hemma hos Kim.

Musuppfödningen började vid års skiftet o började som ''foderavel'' men gick snabbt över mer till färgavel. Och nu har vi bestämmt oss att ge oss på utställningsavel, Micke har börjat med Himalayar/Siameser och jobbar på att korsa fram Burmeser. Vi har även Fläckiga av olika typer och så tror vi att vi har fått fram två Brekshire (med lite frågehjälp). Vi har även fler varianter bl. Blue, Black n' Tan, Långhåriga av olika färger, Dove m.m, de flesta utav våra är i gruden Albino labbmöss.

Vi har även Tamråttor, Nilråttor, Pygmé möss, Tagg möss och Nataler (utav de fyra sista har vi bara 1+1 än sålänge). Vi har även dvärghamstrar och guldhamstrar och Gerbiler samt ödlor och ormar. :)

Mvh Kimky(Kim) och Micke

Lamina
2011-09-29 15:53
#53

Är väl dags att presentera sig här då, nu när man gått och blivit Medarbetare! :)

Petra är mitt namn, 24 år och bor i Falun. För tillfället studerar jag halvtid, men bara någon månad till. Spenderar den mesta av min fritid med familjen och/eller vänner, djuren och datorn. Intressena är just djur, tåg, lastbilar/bilar och att läsa. Då och då broderar jag också. Hos mig hittar man en hel drös med djur: 12 råttor, 7 honor och 5 hanar, 10 möss, 8 honor och 2 hanar, 2 marsvinspojkar, 1 kampfiskhane och 1 kattflicka. På helgerna är jag också matte till en Belgisk Vallhund/Groenendael-pojke vid namn Zorken.

Katter och hundar har jag haft hela livet. Jag har även haft gerbiler, dvärghamstrar, undulater, nymfparakiter, alla möjliga sorters fiskar, en vattensköldpadda och hästar.

Mitt intresse för möss kom per automatik när jag skaffade min första råtta. Min bästa kompis hade råttor och jag ville också ha och skaffade mig en. Det var innan jag visste att möss och råttor ska bo i par. Som tur var ville min syster också ha en, så hon vart ändå inte ensamråtta. Efter något år med råttor gjorde jag slag i saken och skaffade mig ett gäng möss också. Som jag älskade mina små lurviga vänner! Tyvärr gick allting snett och efter bara ett år med mössen så la jag ner både mus- och råttägandet.

Åren gick och tillslut kunde jag inte vara utan mina små långsvansar, det blev dags att skaffa några igen! Hade jag fått välja hade det blivit möss, men mamma tyckte dom luktade för mycket. Dessutom föll jag pladask för en liten ensam råttdam på djuraffären. Hon fick följa med hem och fick så småningom en kompis. Nu, lite mer än 2 år senare är jag uppe i hela 12 råttor (fast det vart inga fler från djuraffären)! Men suget efter möss har alltid funnits där, och när jag äntligen fick en egen lägenhet tyckte jag att det var dags att skaffa ett par. Vart till min besvikelse avrådd från att skaffa möss när jag har råttor, men råkade ju få hem ett helt gäng ändå när jag räddade en lite dräktig musa på djuraffären. Nu har jag äntligen mina möss och nu kommer jag aldrig sluta med dom igen! Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Viry
2011-10-27 19:36
#54

Hej,

Jag kallas for Viry och ar en kvinna pa 21, bosatt i Sheffield dar jag studerar. Innan Sheffield bodde jag i en Stockholmsforort. Ber om ursakt i forvag iom att jag inte har de tre sista bokstaverna i svenska alfabetet, ni forstar nog vad jag skriver anda.

Jag studerar heltid har borta i England och har i ar skaffat sma husdjur for forsta gangen, tillsammans med min pojkvan som har haft husdjur hela sitt liv. Dock var/ar jag mest palast nar det galler just vara husdjur: tva afrikanska pygme igelkottar - Buffy pa snart 11 veckor och hennes mor, Pickle, som vi fick pa kopet (hon skulle pensioneras) - och tre moss - Willow, Tara och Rory pa 14 veckor. :) Vi hade en liten herre vid namn The Doctor ocksa men han dog efter endast 4 dagar med oss. Han var en blind PEW som, oturligt nog, fick epileptiskt anfall fjarde dagen med oss och sa gott som dog i mina hander. :(

MEN, de andra mar sa bra sa. :) Tankte, det skulle vara bra att vara medlem har, sa kan man dela erfarenheter.

xx

Viry

Exoticas
2011-11-05 17:31
#55

Hejsan!

Jag har återigen blivit medläm här på iFokus. Tidigare har jag inte presenterat mig men nu kan jag göra det ^^

Jag är en 18årig tjej som bor i Västmanland, för tillfället så äger jag endast 2 möss men inom kort kommer jag att köpa in fler för att kunna ta ett par kullar och åter upp ta mitt stora intresse på allvar. Jag har ägt möss sedan jag var 6år då jag fick mitt första husdjur, en liten liten vit mus bebbe. Som levde i hela 3,5år! När hon gick bort så åkte jag och Mamma genast och köpta två nya små honor i djur affären. Dock fick jag med mig en hane och en hona hem vilket vi han märka för sent. sedan dess har det alltid funnits minst 2 möss i mitt liv och jag har tagit ett par kullar.

Jag kommer att starta en uppfödning inom kort, vet inte riktigt vilken typ av möss det blir än.

Så nu vet ni lite om mig =) KRAM!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
Rönisch
2011-11-17 19:20
#56

Hejsan! Är en 18 åring från Stockholm. Har alltid haft ett stort djurintresse, hos mig har det bott både hamstrar, marsvin, undulater, fiskar, grodor lite allt möjligt..Just nu finns här "bara" en hund, "hyr" även häst ett par dagar i veckan. 

Jag hoppas på att få hem några möss vid årsskiftet, har planerat det ett tag nu men har aldrig riktigt blivit av då jag haft mycket annat att tänka på, men nu känner jag att tiden finns igen så jag hoppas allting går enligt planerna! Glad

[jaxwire]
2011-12-04 10:41
#57

Hejsan

Kanske en presentation vore på sin plats =)

Är en tjej på 30+ med stort foto och djurintresse. Bor i hus utanför Sundsvall med hund, katt, akvarium och möss. Har tävlat och tränat med hund sedan 10 års åldern och har också sedan ca 12 år tillbaka uppfödning av brukshundar.

Fick min första lilla mus -86, en liten tös vid namn Ebba *love*. Efter att Ebba vandrat vidare så var det under 90 talet Gerbiler som gällde för min del.

Under 2000 lades Gerbilerna på hyllan och möss införskaffades igen. 2002 började jag också att föda upp möss i liten skala under namnet Övradal (Ej reg i Svemus)

Uppfödningen inriktar sig främst på att få fram trevliga möss. Färgerma är ofta blandade men jag har en förkärlek till bla blått, chinchilla mm

Ja, de var lite om mig det =)

Oj glömde att skriva, mitt tidigare nick på iFokus var cheri, dock tappade jag bort lösenordet till kontot under en lång tid varav detta konto skapades. Men det är detta konto som gäller nu =)

Wand
2011-12-04 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Well, hello!

Mitt namn är Tula (Anna Tula-Lina Elisabeth Åkesdotter Pehrsson-Jonsson, undrar ibland om jag har Sveriges längsta namn…. Obestämd) och jag är 17 år. 
Jag bor i Friggesund, cirka 4 mil utanför Hudiksvall. Det ligger i Hälsingland, längst ner i Norrland.

Jag har en pojkvän (eller fästman kanske man säger på det gamla hederliga viset?) sedan 1½ år tillbaka, vi är mycket lyckliga ihop och har aldrig bråkat. Om detta tyder på att vi är allmänt perfekta för varandra eller att det finns något omedvetet som är påväg till ytan återstår väl att se.. Flört

Har 4 systrar, varav en äldre och 3 små. Bara en utav dessa har samma far som mig, och det är hon jag har minst gemensamt med. 
Mina yngsta småsystrar är tvåäggstvillingar, och de ser ut som natt och dag.

Min far bygger specialinstrument, utformade till att förenkla användandet för handikappade, äldre och barn. Min mor är sjukskriven sedan 9 år tillbaka. 

Har varit en djurfantast sedan jag lärde mig att bevara minnen, vilket inte alltid varit så roligt just pga vår familjs allergi. Har haft kaniner och undulater som liten, men det är faktiskt inte förrän just detta år (2011) som jag blivit tillräckligt "stor" för att min mor ska kunna låta mig ha husdjur.

Jag skaffade mina första gerbiler i april detta år, och i maj skaffade jag mina chinchillor. Gerbilerna dog av ohyra i början av sommaren, och chinchillorna tvingades jag sälja i augusti då min höallergi utvecklades igen efter ett uppehåll på 5 år. 

Därefter bestämde jag mig för att aldrig mer skaffa burdjur, och det löftet höll sig i ungefär 2 veckor då jag sedan skaffade guldhamster.
Sedan gerbiler igen.

Nu har jag 4 guldhamstrar, 2 dvärghamstrar och 5 gerbiler (+ ungar som är påväg att flytta) och jag bedriver småskalig hobbyuppfödning av gerbiler.

För bara några dagar sedan så började jag ta mina mustankar på allvar, då jag alltid älskat möss pga deras intelligensnivå, charmiga utseende och ringa storlek.
Och i förrgår fick jag hem mina 4 första töser, som jag är helt störtförälskad i. Så musköpet gick rätt fort, och jag är så glad över att ha fått hem dem!

Utöver djuren så är musik, foto och författarskap/böcker något jag verkligen älskar.
Det första ljud som kom ifrån mig, knappt 1 år fyllda (förutom möjligtvis grummel, skratt och skrik..) var melodin till Bä bä vita lamm, och sedan dess visste mina föräldrar att jag skulle bli musiker, precis som min far och alla släktingar från hans sida. 

Så sjunger gör jag, och det är något jag finner underbart!
Går musik och ledarskap på Glada Hudikgymnasiet (Sveriges bästa gymnasieskola 2006!) och stormtrivs med allt.

Skrivit har jag gjort i hela mitt liv, minns i 6:an då jag skrev en dikt snabbt på en lektion bara för att få fortsätta med annat skolarbete, och denna dikt blev läraren så rörd av att hon läste upp den för alla lärare. Fick många klappar på axeln dagen efter. 
Och jag blev allt som oftast berömd under föräldrasamtal för min fina skrivförmåga och mitt fina språk och ordförråd.

Dessvärre har skrivintresset krockat med min potentiella ADD som gör det omöjligt för mig att fortsätta på samt avsluta verk som jag påbörjar, vilket är oerhört frustrerande.

Harry Potter, Wolf Brother(Vargbröder) och Lord of the rings är mina 3 favoriter inom litteraturen, och jag kommer aldrig förstå personer som inte uppskattar dessa underbara berättelser. 

Har detta år spenderat 3000 kronor på två halsband inspirerade ifrån Harry Potter, och 1600 kronor på en bevaring av min kärlek till Wolf Brother, inetsad i min hud. 
Storslösare som passion!

Det var en, rätt så lång, presentation utav mig.. 
Men som skrivgalen är det svårt att hålla sig kortfattad. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Louise72
2011-12-14 22:28
#59

Hej!

Louise heter jag, född-72(och ja, jag tittade på vilse i pannkakan, trolltider och kalles klätterträd den allra första gången de visades på tv ha ha.)Älskar djur, har alltid gjort, fick mitt första djur, ett marsvin, när jag var sju. Sedan dess har det rullat på och djur har alltid funnits i mitt hem.Just nu bor här en jackchikille, Charlie och en dvärghamster som heter Daisy.Men har lämnat intresse på en fin musgrabb som jag hoppas ska flytta hit!!=)

Vidare om mig; älskar: Dolly Parton, Marilyn Monroe och Elizabeth Taylor. Snälla, empatiska och ödmjuka människor. Doften av nyklippt gräs, bensin(!) och rosor.Böcker som får mig att vilja läsa dem om och om igen.Kaffe och iskall öl.Pulp Fiction, True romance och Whos afraid of Virginia Wolf.Änglar, Ed Hardy-tryck och heltatuerade armar!

Denna kommentar har tagits bort.
Stylle
2012-01-04 18:48
#61

Heej!

Hej jag heter Alexandra och jag är ny här. Jag är 12 år och jag bara älskar djur, har altid gjort. Det började när jag var tre år och min dagis fröken tog med sina hundar till dagis, och det var då jag bestämde mig för att bli vetrinär, eller djurdoktor som jag sa då.

Jag har haft två gerbiler och en kanin och nu det senaste året har jag börjat intressera mig för möss. Jag hoppas att jag kan få en snart.

Lite mer om mig: Jag är en tjej som gillar skolan sådär (fast berätta inte det för någon!) Hehe. Jag gillar musik och att dansa street dance. Vad mer ska jag berätta?? JO!! Jag bara älska att rita och måla.

Ratlings
2012-01-16 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Kanske dags för mig att skriva några ord? :P

Lise heter jag iallafall, är en tjej på 19 år som är född och uppvuxen i Norge. Flyttade till sverige 2004, till skithålan Gnesta, men har nyligen flyttat ihop med min pojkvän i Arboga. 
Jag har försökt plugga omvårdnad men skolan och jag går inte ihop riktigt, så det har aldrig funkat. Just nu är jag en arbetssökande praktikant på en djuraffär och trivs oerhört bra där med djuren. 
I framtiden skulle jag vilja jobba inom vården, vet dock inte om det är inom psykvården eller "vanliga"vården än och ev. starta råttuppfödning om jag känner att jag orkar med råttvärlden på det sättet då. Och skaffa en Leonberger, min största dröm. Jag är tokintresserad utav sjukdomar (speciellt psykiska), mediciner, beteenden (hos djur och människor) och självklart djur då.

Jag har varit med om mer än mycket i mitt liv, haft det svårt ända tills 2011 då saker började lätta. Bodde på utredningshem i 4 månader och sedan behandlingshem i 1 år och 8 månader utan några resultat.. Flyttade sedan hem och 2009 (tror jag?) började dom medicinera mig rätt och allt blev tydligare för alla inblandade.

Hemma har jag just nu 5 råttor, 1 guldhamster och 10 möss. Men mössen är inte planerade att stanna, och har aldrig varit, trots att jag tog hem lilla Trassel. Hon var frisk och relativt pigg för att vara högdräktig så jag kunde inte låta dem avliva och ge till orm sen, det gjorde för ont i mitt hjärta. Senare samma kväll fick hon 10 bebisar, varav en dog. Mössen är jätte söta och góa, men jag har inte platsen eller intresset för att ge dom det dom är värda, så det bästa jag kan ge dom är nya toppen hem.
Jag är allmänbildad när det gäller smådjur, kan mycket om allt. Det är många kompisar (typ alla som har smådjur) som kommer till mig och frågar om det är något.

Jag har en stor förmåga att vilja skriva korta inlägg men dom brukar ändå bli långa, så nu ska jag ge mig. Oskyldig

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
[finamöss]
2012-01-16 22:26
#63

Jag ska med presentera mig.

Jag är mamma, fru och mus/hundägare. Bor i en liten by som jag har bott i nu i 3 år. Trivs bra med livet som det är även om jag medicineras livet ut för en sjukdom som aldrig kommer försvinna. Jag är inte döds sjuk eller så. Skrattande

I hela mitt liv har jag haft nöjet att få vara djurfrälst. Hjälpt skadade djur, övergivna djurungar eller oönskade djur. Hur nu ett djur kan vara oönskat kan jag inte förstå. Har drivit ett mindre hem för just utsatta djur där man inte längre vill ha dom och som är avlivningshotade.

Möss har jag haft tidigare och saknade det efter ett tag och nu har jag 3 möss varav en 4:e är på väg.

Jag är 30+ och gift och har två döttrar. Jag är intresserad av att måla, rita och göra annat handarbete. Som person är jag lite spontan, tokmamma som mina döttrar säger och njuter av livet så gott det går. Mitt motto i livet är:

Var alltid dig själv, ärlig och ha respekt för var och en.

Det var en snutt om mig.

feliciaftw
2012-01-28 11:38
#64

Har alltid varit här och tjuvläst men inte blivit medlem. Och nu blev jag det! Flört

Jag heter Felicia och är 12 år. Jag har haft möss i cirka två år och de första var två vita dansmöss. Tyvärr dog den ena nyss men hon mådde nog inte så bra eftersom hon har varit liten länge.

Men den andra honan finns kvar! Och för några dagar sen fick jag en ny liten bebis av mina föräldrar, en hane också. Så det blir massa musbebisar här snart!

Jag har en ganska liten bur men den räcker gott och väl till två möss. Just nu letar jag och mamma efter en lite större bur så kan vi ha några honor och mamman i den och sedan pappan och kanske 1-2 killar i den gamla. Ja.. Det ska bli väldigt spännande. Glad

no rain, no rainbow.

UlrikaD
2012-01-31 16:04
#65

#64 Hej och välkommen:)

Vet inte om jag missförstår vad du skriver men då får du gärna rätta mig.

Men jag läser det som att den honan du har kvar ska du sätta ihop med en hane och få bebisar? Och att den honan har du haft i två år?

Då är hon för gammal för att få bebisar och bör inte sättas ihop med en hane. Om hon ens kan få bebisar i den åldern, är jag faktistk inte riktigt säker på.

feliciaftw
2012-02-02 15:42
#66

Oj, menar att den som dog var 2 år. Flört

no rain, no rainbow.

Chevafrollan
2012-02-03 10:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Hej,

Är en humorisk tjej på 19 år som nu äger 6st möss.
Hane: Honda (på bilden)
Honor: Diva, Celica, Alpha, Omega & Astra.

Uppfödd med katter och råttor egentligen, men måste ju bli något annat Flört

Tsunamis
2012-02-13 15:56
#68

#67 ser ut som om musen har en mössa på sig :P Då ska jag ta och presentera mig då. Jag heter då Patricia, är 27 år och bor strax utanför Göteborg. Jag jobbar som en Webbutvecklare/grafiker i dagsläget och tycker det är ganska roligt. Jag kommer från början ifrån Karlskoga men har flyttat runt litegrann och pluggat men hamnade tillslut i Göteborg och har bott & jobbat här i ett par år. Det lutar åt att söka jobb i hemtrakterna snart men vi får se hur det blir med det. Jag har en gerbiluppfödning sen -98 och är knuten till en förening. Har skrivit en rad olika Artiklar om gerbiler och har varit med och arrangerat kurser för nya uppfödare. Är utbildad domare på Gerbil på Pet & Standard. Möss är ganska nytt för mig men nu har det hänt som jag befarade - jag är helt såld på möss! Så nu är Svemus medlemskap planerat till månadsskiftet och jag har börjat satt mig in i musgenetiken. Hur kul som helst och jag har bara fått riktigt trevligt bemötande från musfolk så jag tycker ni alla är så trevliga o goa!

MvH  Tsunamis

DarkPin-up
2012-02-15 10:08
#69

Är en tjej på 23 år som bor med min 6 åriga hund Zid i våran 2a.. Är ett djur freak,älskar nästan alla djur och alltid gjort. Vilket gjort att jag varit vegetarian i 10 år. Är konstnär och en riktig pyssel tjej och börjar alltid med något nytt innan jag blir färdig med allt annat.. vilket blir att lägenheten är full med halv klara tavlor och makerad masker :) Har masa tatueringar vilket jag med brinner för. Skulle vilja bli ett vandrande konstverk,jag är på gång! :)

Hittade den här sidan och vart super glad för jag ska nämligen hämta 2 jätte fina möss på fredag och har redan dragit fram terrariumet och gjort en hängmatta. Och längtar tills jag kan åka till den stora djuraffären och köpa resten av de som fattas till deras nya boende.

Har haft råttor och möss när jag va liten.. och tänkt skaffa mig nu i vuxen ålder och nu blir de av!

Tack för mig! :)

Mvh / Caroline

/ Caroline

http://wonderland-lady.blogspot.com/

Annons:
MP160
2012-02-16 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Jag har tydligen varit för lat för att skriva här innan… Illa MP, illa.

Jag heter Maria (folk kallar mig MP), snart 19 år och gör i princip inget vettigt alls om dagarna. Hoppade nyligen av gymnasiet, antar att jag nu kan kalla mig arbetslös till och med.

Jag har hängt här på mus.ifokus sedan 2008, varit Medarbetare ett tag och hoppas kunna bli det igen, när jag har orken tillbaka. Det var pga denna sajt jag bestämde mig för att skaffa möss, hösten 2008. Sedan dess har jag bara varit muslös en kort period och jag hoppas slippa vara utan dessa små varelser igen. Jag är inte komplett utan mina små musisar!

Jag har förutom möss, en hund, två katter och en kanin. Får ofta höra att jag bor på ett zoo, maha. Min hund, Myran, är en liten blandrastik på 3år. Jag fick henne som omplacering när hon var 1,5 år och det var nog bland det bästa som hänt mig.

Och nu tog det stopp, vet inte vad mer jag kan skriva. Puss och hej Kyss

L8sson
2012-02-18 18:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Jag har missat att presentera mig, jag hänger här på musifokus för att lära mig så mycket sommöjlig tom mössen och deras beteende. Avel osv.

Jag heter Lotta och är 19 år, är annars en väldigt aktiv hundmänniska. jag har 2 st amstaffar Leia och Bill. Bor i värmland/forshaga. Pluggar på hundsportsgymansiumet.

Jag har för länge sen haft 2 st möss samtidigt jag hade hamstrar, gerbiler och kaniner. Just nu har jag 4st möss, har flera små liv på ingång. Idag fick jag tag på ett 100l akvarium, så nu kan jag verkligen ha en större grupp möss. Annars har jag 2st andra akvarium som de bor i nu.

Jag har en hemsida där mina möss har fått en flik, kika gärna in där.

http://lottaoleia.hundbenet.se/b8e3f5ff50a4454e9187ccb67796244d.html

NinaS
2012-02-20 10:22
#72

Hej, hej!

Jag heter Nina och är relativt nyligen fyllda 30 år. Bor i Borås med make, dotter och husdjur. Har ibland tänkt att det vore bra att bara ha ett enda djurslag och kunna satsa allt på det, men jag är intresserad av så många arter så det går inte. ;) Hemma hos oss bor individer av arterna katt, kanin, hund, marsvin, guld- och dvärghamster.

Första musen var en svartvit liten muspojke (Hemligt - jag tyckte han var lite hemlighetsfull eftersom han hade sitt bo i en toarulle) när jag var runt 7 år. När jag gick på högstadiet hade jag två agouti/vita musflickor (Sevva och Extra). Det var ett tag sen, så funderar på om det inte är dags för ett par små möss igen. :) Är här på forumet för att repetera gamla kunskaper och lära mig massa nytt!

villhailler
2012-02-20 11:57
#73

hejsan ..
Katta kallas ja för ny fullda 25 .. hehe. har en hund , och har haft dvärg hamster uppfödning sibiriska var de, haft råtter å illrar och en massa annat .. är djur älskande .. å de är så skööönt med djur .. har även ett akvarium med salamandrar , och ett akvarium med 15 tetrer och två botier och sug fisk å två räker .. och nu i dag har familjen blive större .. 7 nya medlemmar kom .. 6 mus honor å en hane .. så härligt . .. har döpt dom oxå … fy fan va kuuul.. Tack å hej lever pastej

AlboKaniner
2012-02-24 12:02
#74

Ojsan, har bara gömt bort att skriva här innan x) Såå..

Jag är en tjej på strax 13 sommrar, total djurälskare och finns inget djur jag säger nej till :) Jag bor på en medelstor hästgård i skåneskogarna med min mamma, här har vi idag (observerar att detta är våra djur idag, skiftar nästan varje dag) 11 kaniner, 6 hästar, 3 hundar, 5 grisar, 9 katter, 0 möss snyft :'( , 1 guldhamster och typ 100 fiskar??

Min mamma sysslar med en småskalig kattuppfödning av sibirisk katt och norsk skogskatt, först och främst helblå skogisar & brunrandiga sibiriska men såklart förekommer det andra färger också ;)

Jag själv sysslar mycket med alla djur men det rör sig mest om kaninerna, hästarna och hundarna, även mössen såklart ;) Jag håller på med kaninhoppning och är stolt medlem i Lunds Kaninhoppare! Jag tävlar aktivt i hela skåne och nedre delar av småland med kaninerna som också skiftar i antal väldigt ofta, mer om min uppfödning hittar du här www.albokaniner.weebly.com

Jag är ingen "supertävlare" när det gäller hästarna utan jag (utav få 13 åringar) tycker det är mysigast att rida hemma och lunka runder, men snabbt ska det såklart gå (a) Mina passioner inom ridningen är fälttävlan & hoppning men långa uteritter mm hör ju också till favoriterna!

mmm, mer har jag nog inte att skriva om mig själv just nu :) undrar ni något så bara PMa, finns här på iFokus nästan 24/7 så det snabbaste sättet att nå mig är att PMa eller skicka ett mejl! Mejlen hittar du på min hemsida.Flört

// Alice Bosnjakovic, Innehavare av Albo`s Hoppkaniner i Skåne!

www.albokaniner.weebly.com

majken99
2012-02-26 21:07
#75

Hej, jag heter Maja och är 12 år. Jag har alltid älskad djur! Hade en hund när jag var liten men han dog när jag bara var 4 år. Så vi skaffade möss när jag var ca 6 år. Men då var det mest mamma som tog hand om dem. När de mössen hade dött köpte vi 5 nya. och när de sedan hade dött köpte vi 5 nya igen. De är inte dödaSkrattande! Jag skulle helst vilja ha en hund men jag är sjukt allergisk mot alla pälsdjur. T.o.m mot möss. Men de är ju inte som hundar och katter som går och fäller hår överallt så jag klarar mig.

I övrigt är jag väl som alla andra barn. Ja, det var nog allt… Just det! Förutom djur så älskar jag också frukt, teater, piano, gitarr, sång, salami, kebab och pinnbröd.Flört

Natalb
2012-02-28 03:09
#76

kanske dags att pressentera sig här då :P

heter Nathalie och är 17 år, fyller 18 i höst. Bor i Stockholm :)
bor och studerar på Säbyholms Naturbruks gymnasium (som ligger i bro) med Min Border collie tik Sasha :)

Har inte så lång erfarenhet av möss ,har väl haft det i några månader nu, men har sen jag var ca 6-7 år haft hamstrar och gerbiler, har inte varit gnagarlös så speciellt länge under de närmaste 10 åren.
Har ett enormt djur intresse och funderar på att starta uppfödning av möss men det får vänta ett tag då jag inte riktigt har tid för det riktigt än.

Inom möss så är två färgade i vilken teckning som helst favoriten då jag tycker att det är absolut det vackraste som finns ^^
sen om de är långhåriga är bara ett + då det är extra charmigt enligt mig :P

Har för tillfället 4 möss, men längtar redan tills det ökar i antal, har endast honor och även fast det känns lockande med en hane så får det vänta.
Förstår inte hur jag kunnat förbi se möss i hela 10 år av intresse för gnagare för just nu kan jag inte ens tänka mig ett liv utan de små sötsakerna <3

Annons:
[Dominik]
2012-03-19 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Oh my Lord! I'm a whole different person than I was one year ago Skrattande

Well…It's time to introduce myself one more time, and update some thing Skrattande

I changed a lot!

Så mitt namn är Dominik Rafaél (people call me DomDom), är en riktigt ordentligt cool dude på 15 år! Lyssnar pretty much på pop och rock. I truly love liksom My Chemical Romance and P!nk, och så är jag jädrigt in love with Billy Kaulitz and Miley <3 <3

Största intressen är förmodligen anime, tjejer, killar, ödlor, brottning och musik. Har alltid luvat musik och små reptiler. Fick mina första skivor när jag var liksom five eller nåt  Skrattande

Kan säga att jag är jädrigt bitchig sometimes , but ey! I'm still the coolest guy around Flört Trololol alla vet att jag är jätte trevlig och snäll :)

HATAR verkligen skolan…this is the worst thing in the entire world ever liksom!!! I LIKE CHOCOLATE MILK!!!!

By the way så har jag två hamstrar och två ödlor :)

And the guy down there's of course me :D

NinjaKakan
2012-04-17 18:16
#78

*Vink Vink*

Josefin heter jag, 21 och bor i Skåne hos min mamma :) Är ny här och har inga möss, men har blivit mer och mer intresserad med tiden för av någon anledning hittar jag alltid in här av någon anledning Oskyldig. Så vem vet.. I min lilla minifamilj så finns det 2 dvärghamstrar vid namn Kakan och Mc Muffin Fluffin, och sen 2 familjekatter.

Jag är utbildad hästskötare och lantbruksdjurskötare, men är förtillfälligt arbetslös men söker som en dåre ^^ Annars tränar jag,pysslar,fixa och donar med allt och ingenting.


[greywitch]
2012-04-23 01:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Hejsan

Jag heter Yvonne är kvinna född -63, häxa, medial, medmänniska och djurpratare. Går hemma på grund av utbrändhet.

Har tre barn yngste är 15år och den ende som fortfarande bor hemma, vi två delar ett stort hus på 6 rum o kök på landet tillsammans med ett gäng minihundar av rasen Prazsky Krysarik, tre katter av blandras siames/ragdoll, en voljär med ett sångparakit par, ett nymfkakadua par och två undulater som båda ifrån början var hoppjerkor, det är såna som de brukar avliva på grund av att de inte får några pennfjädrar och kan således inte flyga, nu har lilla blå utvecklat pennor och den flyger, lilla gul är fortfarande en hoppjerka dock och kommer säkert att så förbli, det är handikapp anpassat i voljären för lilla gul så det finns grenar ner i botten som den kan klättra upp på. önskar få tag i och rädda fler hoppjerkor, Glad

Sen har vi då mössen som är ca: 100 stycken i antal, det varierar då jag föder upp. Har afrikanska Pygmemöss, Natalråttor, Svensktypade tammöss och Engelsktypade tammöss.

I djurväg har jag under åren haft hästar, kossor, getter, får, kaniner, marsvin, hamstrar, ormar, hundar, katter, fiskar, ödlor, grisar, gerbiler, möss, vandrande pinnar, fåglar, ankor, salamandrar m.m.

Har tagit hand om många djur som fått en sista chans hos mig och de flesta har sedan kunnat få nya hem efter rehabilitering. Glad resten har jag behållt under åren då jag fastnat för mycket för de Kyss.

Det var en del om mig och utöver allt detta vill jag berätta att jag har två underbara barnbarn flickor 5 år och 2 år.

Muselimus på er

Mea_K
2012-05-16 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Hej

Jag är en djurälskande tjej på snart 18 år, kallas för Mea eller Maggis och bor i timrå med min pojkvän och väntar vårat första barn, med oss bor 5 möss varav 1 är 4 dagar, vår orm Juwel och även vår hund och katt.

Jag är bland annat ny här och har sedan ett tag varit intresserad utav musuppfödning, vill få fram bra temperament och härliga färger.

För tillfället så läser jag hemifrån då det lilla livet i magen håller mig uppe om nätterna, har haft djur hela livet, speciellt hästar och katter.

Tillbringar tiden för det mesta med skolarbete och med att mysa med djuren här hemma :)

Tack för mig :)

Wellcraft
2012-05-23 19:45
#81

Jag heter Emmy, är femton år och bor utanför norrköping med min familj.
Jag har alltid varit mellanbarnet som sticker ut en aning, jag är den enda i familjen som har ett så brinnande intresse för djur!
Mina första djur var tre guldfiskar, Guldis, Dennis & Charlie, dom fick jag när jag var fem år.

Mitt första "riktiga" djur så att säga var hermelinkaninen Ludde, som jag fick när jag var åtta år.
Vi delade över 6 år tillsammans, han kunde massa konster, gillade att hänga på min arm och sova under långa promenader och sov alltid bredvid mig i sängen.
Han fick somna in då han blev full med bölder, det var det sorgligaste som hänt mig.

När jag var nio fick jag min första hamster, en liten snäll gubbe till dvärghamster som hette Sune!
Efter Sune skaffade jag min första guldhamster, och tro det eller ej men som trettonåring födde jag upp guldhamstrar!

Jag kunde allt om deras anlag, gentik och färger - men har tyvärr blivit väldigt ringrostig men åren.

Anledningen till att jag hamnade här är helt enkelt för att jag räddade två små dutch möss från att bli orm mat, kvicka små nyfikna varelser som jag just nu inte har någon aning om dom är killar eller tjejer :P

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Hoeoek
2012-06-10 23:18
#82

Hejhej!

Jag är en 19-årig tjej som just nu pluggar första året till civilingenjör på Chalmers. Jag bor alltså i Göteborg och har gjort det hela mitt liv, dock flyttade jag hemifrån för några månader sedan. Lägenheten har känts lite tom och nu kände jag att det var dags för lite djur igen!

När jag var liten (ca 4 år) hade vi tre möss, vi barn ägde varsin och jag hade en liten svart bandad tjej som hette Sötis (… Skäms). Eftersom jag var så liten kommer jag inte ihåg mycket av dem men jag vet iallafall att mamma tyckte att de var jättemysiga! Efter det hade vi tre guldhamstrar, några år efter de dog köpte jag en dvärghamster och efter honom var det dags för en till guldhamster. Efter henne har det inte blivit några fler djur och jag har nu varit djurlös i ca 3 år.

För någon vecka sedan tog jag tag i saken och bestämde mig för att skaffa ett par mustjejer! Jag har älskat mina hamstrar men jag har insett att jag vill ha ett lite mer socialt och kontaktsökande djur. Jag kan inte heller köpa något väldigt långlivat djur eftersom jag inte har en aning om hur mitt liv ser ut efter jag har slutat plugga. Dessutom har jag en minilägenhet och möss kändes alltså ganska perfekt!

Idag var jag och hämtade mina två första mushonor (borträknat de jag hade som liten) - en agouti och en beige agouti. Hittills är jag jättenöjd med dem och en tråd med bilder kommer så fort jag har fått tag på en vettig kamera Glad Planen är att jag ska köpa några till tjejer om ett tag!

Velinga1984
2012-06-11 16:59
#83

Hej Hej

Veronica heter jag, 28 år och arbetar som undersköterska i Falköping. I mitt hem finns 1 styck son och har i dagsläget 7 stycken mus-fröknar som kort och gott kallas för "musisarna" här hemma. Har haft möss sedan mars i år, då jag saknade att ha husdjur. Det blev möss då de är söta, självständiga och kräver relativt lite plats. Åkte själv 32 mil tur och retur i april för att se en mus-utställning, något som gav mer smak så inom rimliga gränser så lär ni se mig på utställning antingen med eller utan möss Tungan ute

Sedan jag läste om möss så har drömmen varit mörk splash och/eller tricolor, något som jag fortfarande inte fått tag på trots mina 7 flickor här hemma. Men den som väntar på något gott Flört

Annons:
[Bolten]
2012-06-12 22:39
#84

Jag ska väl också presentera mig ;) Jag är en 17 år gammal skåning som pluggar hundlinjen på gymnasiet. Jag har inte sysslat med möss så jätte länge, gruppan jag har just nu tre stycken honor som jag haft några månader, dock har jag haft möss från och till, mest för att deras förra ägare tröttnat på dem, men har skaffat möss igen och intresset bara växer mer för varje dag :)

När jag inte sysslar med mössen så är jag ofta i stallet, har ett sto på 155 i mk. Hon är 50% Pintabian ( arabiskt fullblod som är 1% Pinto och 99% arabiskt fullblod) och 50% Svenskt Halvblod. 
Jag föder även upp kaniner till hoppning sedan flera år tillbaka (www.boltenshoppkaniner.weebly.com) och letar även för tillfället hund igen.
Här hemma har vi även höns och sköldpadda som är gemensamma djur.

Hatar och skriva om mig själv, men aja  nu har jag iallafall skrivit lite ;)

[RoxannaH]
2012-06-22 13:16
#85

Hej! Jag heter Roxanna och är 18 år. Jag bor i Sandviken i Gävleborg sedan en tid tillbaka. Jag har alltid älskat djur, och har alltid levt tillsammans med någon sort.

Just nu bor jag tillsammans med en hel drös. Och nu funderar jag även på att dra igång en musuppfödning i liten skala.

Jag bor i en 2:a på 56 kvadrat. Tillsammans med min fästman Christoffer, 21 år.

Sen bor här även två katter, det är Findus, 6 månader, som jag har haft ändå sedan 12 veckors ålder. Och det är Spott, som är ca 1½ år och kastrerad, som kom hit som omplacering för några månader sedan. Båda vanliga huskatter, lite halvt långhåriga.

Sen bor vovven, mammas hjärta, Caesy här. En liten blandrastik på 5 månader på cirka 4 kg. Blandning mellan yorkshireterrier och schipperke. Helt svart. Helt bedårande, lätt att ha att göra med. Självklart lite valp knasig.

Sen bor här kaninerna Snowie och Kanin. Två lejonhuvade pojkar. Kanin har bott med mig sedan bebis och den andra kom som akutomplacering. Kanin är madagaskarfärgad och 2 år gammal och Snowie är cirka 1 år gammal albino. Eller vad det nu heter inom kaninvärlden. Pink eyed white kanske?

Sen bor det också för tillfället 3 majsormar här. Det är Nova på 3 år. Omplacering, vanvårdad lite stackare som jag inte kunde tacka nej till. Och sen är det Pysen på 1½ år som kommer från en kompis till oss. Och sen mitt lilla hjärta Mysan. En bebis på cirka 2 månader, världens snällaste, sötaste lilla mysunge <3

Sen bor det också 3 guldhamstrar här. Det är Lipton, Nella och Stella. Lipton köpte jag som 8 veckor gammal, normalfärgad dominant spot, dåligt spottad, korthår. Har honom bara som sällskap, dem är ju så underbart charmiga att titta på och mysa med. Och sen Nella och Stella är ett syskonpar på 1 år. Båda normalfärgade korthår. De kom hit igenom en bytes deal med en tjej som driver ett omplaceringshem med kaniner och marsvin. Jag hade 2 marsvin jag inte kände att de var rätt djur för mig, och hon hade sin sons hamstrar som han lessnat på. Så då bytte vi helt enkelt. :)

Sen är vi också "fosterfamilj" åt två afrikanska pygméigelkottar. Lillemor på 4 år och Zaita på 1. Deras "mamma" skulle åka till Japan och studera ungefär ett år. Så då bor dem hos oss så länge. :) Lillemor är en nyfiken liten tös med massa spring i benen och underbart söt. Brun är hon, kan inte kottefärger, och Zaita är lite blygare och håller sig gärna undan, men måste man bli kelad så går det väl an en liten stund, hon är i alla fall albino. ^^

Så, nu har jag nog fått med alla tror jag. *Fniss*

Jag har tidigare haft, hundar, katter, hamsteruppfödning, marsvin, fåglar, pygmeigelkott, fiskar, och lite annat smått.

Bumsibum
2012-06-26 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Annica heter jag, jag är 24 år bor i Skåne (Hässleholm) men är från Malmö. Jag bor med min sambo Therese, min underbara dotter på 4½ år som heter Cassandra, vår hund Elvis,vår katt Dexter och våra tre möss Tindra,Tiara och Trassel! Glad

jag pluggar just nu, men har sommarlov! sköööööööööööönt! SkrattandeCool

här är en bild på våra underbaringar!! GladKyss<3<3<3, inte värdens bästa bild fock..men men! Glad

MaaariaS
2012-06-28 15:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Jag heter Maria och är 38 år och bor i Örebro med min tonårsdotter och våra djur.

En chinese crested/papillon hane som heter Maximillian,en lejonhuvad kanin ( Harry),en kinesisk dvärghamster (Ludvig Von Långsvans)och 6 stycken möss(Roja,Darling Lily,Elizabeth,Sabrina,Supergirl och Zinda)alla mustjejer kommer från AjankiKyss

Jag älskar att pyssla till smådjuren, speciellt mössen, då dom uppskattar när dom får nya saker.Älskar sommaren då man kan ta in saker från naturen,det ser så fint och naturligt utGlad

Lägger in en bild på Ludvig Von LångsvansKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ales
2012-07-02 01:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Skriva är inte min starka sida men det är nog dags för en liten presentation av mig, Alebale Skrattande

Anne-Lee Kleveborn heter jag & är en djurtokigt -67:a. Bor i Tyresö/Stockholm med min familj…sambo & tonårsdotter å en hel drös med djur.
4 hundar av olika raser å ålder, 2 undulater, dotterns 4 "hopp" kaniner fast en av hanarna Kalle Kanin har jag intalat mig själv att han faktiskt bara är MIN Flört
Bor även en jättelurvig & snäll hamsterkille här som heter Tromb. Ett gäng råttor & ett gäng möss huserar också här hemma.
Jag har alltid haft hund, möss & råttor har också funnits i mitt liv till & från. Min första lilla mus smugglade jag hem när jag var ca 9 år Glad
Lite om mig & vill du veta något mer om mig är du välkommen att fråga Glad

Kram till alla musifokus diggare Kyss

Apnea
2012-07-16 22:26
#89

Får la oxå ta och presentera mig här. :)

Linnéa heter jag, är 16 år och bor i skövde med min mamma. Jag läser häst linje och spenderar mycket av min tid i stallet med min häst Apnea eller med min malle tik Ricky. Tävlar en heldel med hunden och lite med hästen men förhoppningsvis kommer det bli mer med dem båda. :)

Hos oss bor det även min snart 10 åriga cavalier tik (fortfarande frisk i hjärtat, peppar peppar, salt salt) och familjens övriga fyra cavalierer.

Min mamma föder upp fransk vädur och Angora kaniner, finns inget som går upp emot att klippa en fullpälsad angora, grymt kul! Så dem hjälper jag till med endel. Några vaktlar, två hamstrar och ett gäng marsvin finns här oxå.

Sisst och även minst mina älskade möss. Dom är rena sällskapsdjur men några kullar blir det allt. Just nu bor det ca 20 små raringar här, mest engelsktypade. :)

Ioma
2012-08-10 07:42
#90

OJ jag har nog totalmissat att presentera mig här tror jag.

Jag vart så eld och lågor så jag satte igång o fråga på direkt *S*

Ja Marika heter då jag egentligen. Är häxa/Wicca och har även ett magiskt namn som är ioma (som mitt nick här)

Jag har inga möss ännu men när jag hade min häxträff tog en vän med möss och jag blev störtförälskad och då va det kört. Jag bara SKA ha möss det bara är så ;-)

Den jag blev förälskad i var förståss en nakenmus.

Här hemma har jag en nakenkatt, seminaken katt och en bondkatt så ni förstår nog att jag tycker om opälsat eller med väldigt lite päls ;-)

Ja som sagt jag SKA ha möss och jag tror att om jag känner mig själv rätt så kommer det bli ett gäng här hemma vad maken min än säger. hehehe.

Har ett hus med 7 rum men tyvärr väldans lite plats.

Men jag har planer.

Jag kommer att nyttja gästrummet en del ;-)

Det är inte så ofta vi har övernattande gäster så varför ska det rummet stå tomt?

De första får dock bo i vår mellanhall som är hjärtat av huset. Det är där vi går för att ta oss från rum till rum så jag tyckte det var ett bra ställe för nya familjemedlemmarna. Då kan man kela lite på vägen så att säga ;-)

Jag har aldrig någonsin haft möss, råttor, hamster eller kanon o dyl så jag letar information så det rinner ur öronen på mig nu ;-)

Nåja. Jag då.

Jag är född 77 och har fyllt 29 år ett par år nu.

Gift med min ungdomskärlek, ja vi träffades när jag va 17 och har hållt ihop sen dess faktiskt.

Bor i Gullringen utanför Vimmerby i småland.

Jag har fått diagnosen fibromyalgi nyligen och efter det har jag läst om diagnosen och lärt mig att det är därför jag haft ont i leder, muskler, huvud osv ända sen jag va liten.

Jag fick även cancer i sköldkörteln och opererades -06 så jag har ingen sköldkörtel kvar och medicinerar med Levaxin.

Vi är tyvärr ofrivilligt barnlösa sedan  snart 13 år och jag är ju Sajtvärd för Barnlöshet i Fokus

Men som sagt så har jag fibro och sitter tyvärr hemma 90% av min tid och därmed ofta vid datorn.

PoK allihop!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Annons:
Stasen
2012-09-13 21:28
#91

Konstaterar lite skamset att jag faktiskt inte har presenterat mig här, så nu är det hög tid för lite kort om mig:
Ellinore heter jag, född -87 och bor i Timrå (någon mil norr om Sundsvall) tillsammans med min son som föddes -05.
På dagarna studerar jag till undersköterska och tänker så småningom gå vidare inom psykiatrin om allt går som jag vill.

Har alltid haft djur omkring mig, började med att jag växte upp på en gård på landet med djur av alla de slag, får, getter, häst, höns och ankor, kaniner, katt jaa.. You name it!

När jag flyttade hemifrån som 17-åring hade jag med mig mina chinchillor och sibiriska dvärghamstrar och katter.
De djur jag och sonen har nu är chihuahuan Stina, kinesiska dvärgvaktlar, akvarium, gerbiler och möss.

Och apropå möss då, det är jag som har uppfödning under namnet Muslingen. Hur kom det sig då att jag fastnade för möss? Ja, det är väl självklart? Flört Vem kan inte fastna för detta lilla underbara djur som med sin lilla storlek kan ge så mycket!? Jag älskar verkligen de där mössen som har ett härligt temperament och är kontaktsökande. Och det är mitt mål med aveln, snygga trevliga och sällskapliga möss.

Man hör inte av mig så mycket här på mus.ifokus då jag är otroligt dålig på att vara aktiv, men så fort tillfälle ges går jag igenom och läser allt nytt spännande som kommit. Så tro inte att jag inte finns här bara för att jag inte syns Flört

Tack för ordet! Kyss

[Iyen]
2012-10-29 16:23
#92

Hej!

Jag heter Jenny och blev precis medlem här. Har läst igenom många trådar redan och hoppas på att lära mig mycket mer om dessa små intressanta varelser nu när även jag kan delta mer aktivt i trådarna.
Har just nu en bur här hemma, inredd och klar. Imorgon flyttar mössen in. Ska bli spännande att de va de tycker om sitt nya boende.

Mitt nick Iyen, ljudar jag i huvudet som "igen".

Korta fakta
22 år. 2 hundar. Har tidigare haft tre råttor, 2 katter. Kommer från Göteborg, bor i trollhättan. Intresserad av människor och djur.

Drömmer om hus på landet med trädgård och djurstallar.

Ha en kanondag!

//Iyen

p.s. Glömde tillägga att jag fick 12/12 på gissa leken att gissa rått- eller musunge ;)

Sync
2012-11-26 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Kom på att jag plötsligt dök upp här och började ställa massor av frågor.. Kanske borde jag faktiskt säga lite om vem jag är? 

Jo! Jag heter Adam, är 16 år och är egentligen polsk. Har flyttat till sverige när jag var 6,5 år ungefär. Vi är på sätt och viss flyktingar eftersom vi skulle säkert ha levt på gatan annars om vi inte hade flyttat till ett annat land.. Far tjänade pengar i Sverige, och skickade in det till mamma. Han tjänade mycket mer än vad normala polska människor fick. Därmed höjdes skatterna för oss till ett sånt mängd att vi inte hade pengar kvar att leva för varje månad. Så jäkla dumt. 
Men nu är vi här och det är bra. ;)

Jag har börjat grundskolan i tvåan och gick ut i slutet av sommaren 2012. Nu har jag börjat på Naturbruksprogrammet med inriktning djur på Österportsgymnasiet i Ystad. Där är vi 2-3 dagar i veckan ute och jobbar på Ystads djurpark. Dom andra dagarna är vi i skolans normala lokaler och har normala ämnen. :)

Jag har alltid varit myyycket intresserad av djur. Jag älskar dom.
''Vilken djurart skulle du kunna döda och förlora för att kunna hjälpa någon annat utrotningshotade djurart?''  
Såklart svarar jag människan.

Sen jag var liten har jag haft svårt för nya personer. Men så fort jag känner av att personen är ''rätt'' att umgås med så kan man inte förlora (få bort mig) då. Haha.. nu fick jag mig att läta jobbig. ;))

Meeeen sedan liten har jag alltid haft bra kontakt med djur också. Kan dessutom inte säga nej till ett tiggande djur. När en hund kommer och vill bli klappad så klappar jag inte på bara och går. Utan sitter där och klappar den tills den inte orkar mer. Eftersom jag inte vill att hunden ska bli ledsen att jag slutade. Lol.

Lite övriga/onödiga saker:
-Jag har svår arachnophobia.

-Kan inte bada i hav/andra ''riktiga'' bad. Har haft dålig barndoms händelse xD Men poolar går bra.

-Jag är pescavegetarian. Jag äter alltså fiskar och skaldjur men inte annat kött.

-Jag är homosexuell.

-Jag kan inte gå upp i vikt så lätt. Är just nu på 59 kg och är 186+ cm. Det enda bra med det är att man kan gotta sig med all skit om kvällarna utan att oroa sig.. xD

-Jag kan inte ha färgade strumpor typ. Dom MÅSTE vara antingen svarta eller vita.

-Fastän jag är smal och vet mycket väl om det, så MÅSTE jag ha så tighta jeans som möjligt, för att annars tycker jag att jag är tjock. Usch.

-Jag har inte tillräckligt manliga hormon saker och lite för mycket av kvinnliga. Därmed har jag mycket kvinnlig överkropp. Tack och lov är bröstkorgen någorlunda normal. XD Men mina kurver, åh! XD 

-Jag är socially awkward såååå pass att alla vet vem jag är i skolan. Just detta är inte alls kul. Lol.

Men nog var det tror jag! Än så länge iaf. ;)

Åh. Bjuder på en bild. Why not.
(Ja.. Jag är en såndär bildfjortis och något i stilen av emoscene….)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Littlem
2012-11-26 22:47
#94

Kul att de ramlar in lite nya presentationer!  Alltid kul o veta lite mer om personerna bakom ett nick :)

terrorinAlive
2012-12-08 02:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Hej! Jag heter Therese och är ny här på mus iFokus! Jag hade möss som liten och funderar på att skaffa två stycken efter att mina hamstrar är borta… Men jag kommer inte köpa något nytt djur förens min älskade hamster paul är död eftersom jag vill köpa hans återomfödelse… Skratta om ni vill men jag tror på återomfödelse och jag tror vi kommer hitta tillbaka till varandra :)

Och han vill bli en mus i nästa liv :)

Ha Det Gott
Therese

www.terrorinAlive.se

Lina_Pina
2013-01-03 14:20
#96

Hej

Heter Lina.

Älskar djur, men inte spindar.
Har 2 möss, vill ha hund.

Gillar djur, mat/matlagning, veteranbilar, mm.

Undrar du något annat så fråga. :)

jossans
2013-02-04 01:29
#97

Hej!

Jag heter Josefin. Är 20 år men fyller 21 i år.
Jag har haft djur runt om mig hela livet. Det började med den jätte lilla kattungen Sara som fick flytta hem till familjen när jag var liten och efter det har det blivit två hundar, en hel drös med katter, en kanin och ett marsvin.

Just nu bor jag i en lägenhet i motala med min sambo och är glad ägare av en liten muskille vid namn Plupp, går även efter namnet Busebo då han bygger och ska in med stora pappersark på de absolut minsta ställena. Har aldrig haft en mus innan så jag är helt ny här men är helt fascinerad av dom små djuren.

Om några veckor kommer jag även (förhoppningsvis) bli ägare av två campbell dvärghamstrar. Och jag ser verkligen fram emot det då jag heller aldrig haft en tidigare. iiihh!

När det blir större lägenhet i framtiden hoppas jag även på en katt också då det faktiskt är mitt absoluta favorit djur. Men det får som sagt vänta!

ciao!

Annons:
[AndreaPirlo92]
2013-02-07 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Hej!

Jag heter Andrea och är 20 år. Har en perserkatt och skaffade nu i dagarna 2 honmöss, Barbro och Flora. Hoppas få kunna lära mig allt och lite till

Josefineeklid
2013-02-09 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Tror inte jag presenterat mig här än så det är väl dags nu då 

Halloj iallafall!
Mitt namn är Josefine och jag är arton somrar gammal. Jag bor i Sundsvall och utbildar mig just nu till fotograf, mode och konst är det jag riktar in mig på.
Jag har varit hamster- och kaninägare i större delen av mitt liv men har sedan något år tillbaka varit helt utan djur. I somras bestämde jag mig dock för att skaffa möss, efter att ha läst en massa på detta forum och klappat på min lillebrors musling kände jag att möss var det enda rätta för mig. Så för tillfället äger jag 6 mushonor, uppdelat i två flockar. De är världens bästa möss! 

Annars då? Jag bor med min sambo i en stor fin lägenhet, jag är beroende av att färga håret och är superfeminist. antar att det var allt för nuu!

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

BlueWolf
2013-02-11 17:13
#100

Hej 

Jag heter Frida och är 19 år, jag bor ute på landet hos min pappa ungefär en timme utanför Göteborg  

Jag läser lite allmänt på distans just nu men ska senare söka till en socionom utbildning och hoppas i framtiden få jobba som kurator eller inom adoptions världen

Jag har ingen möss än men efter som jag letar och hoppas att köpa inom snar framtid tänkte jag att jag måste ju bli medlem här  

Ja det var la allt jag hade att säga 

KRAM

L8sson
2013-02-14 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Hehe vad roligt jag kikade in här och ser att om 4 dagar är det ett år sen jag skrev min presentation inlägg #71 är min presentation. Roligt att läsa. 

Det roliga är också att jag har kommit en bra bit under detta året, har fler möss och har börjat avla. Kul att se en bild på mössen jag hade då och se att jag har kvar Fuji som finns på bilden :) Åh vad glad jag är att jag fann denna sidan när jag skaffade möss. Jag har kommit en bra bit på vägen! :)

Falurven
2013-02-19 01:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Hej!

Tänkte presentera mig här eftersom både jag och min sambo har fått upp ögonen för mössen. Vi tycker båda om råttor sedan tidigare, men Olle tycker att burarna tar för mycket utrymme och vi bor trots allt inte så stort.

Än har vi inga möss, eftersom jag först och främst måste ta mitt ansvar som råttägare :) Det får bli när jag inte har några längre, helt enkelt! 
Jag känner själv att råttorna tar för mycket tid och kraft än jag har just nu så vi får se när jag börjar se mig om efter mina första muslingar. Men jag längtar redan enormt mycket, kan jag lova! Och lär mig nytt varje dag.

Jag heter i alla fall Nathalie, är 21 (snart 22) år gammal och bor i lilla Hudiksvall som ligger i Hälsingland.

Mvh Nathalie

Vattnadal
2013-02-20 12:27
#103

Hojta till när du närmar dig inköp av möss då. Jag bor 3 mil söder om Söderhamn, jobbar i Söderhamn och tar gärna emot besök både hemma och på jobbet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Nisseplupp]
2013-02-26 17:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Hej! Jag blev tipsad om att bli medlem här av min kompis, eftersom att jag själv är ägare till 3 underbara små musdamer! 

Går mitt första år på Sötåsen naturbruksgymnasium och jag har tänkt läsa djursjukvård. Jag heter Jessica Mummel Ljung, men kallas för Jess.   Skiter i att presentera mig själv mer men har ni frågor så svarar jag! 

Mina 3 små musdamer kommer från samma uppfödare men ur olika kullar. De heter: Golden's Ullis, Golden's Abell och Golden's Frodo. Jag har planer på att ta kull på någon av dom, men har inte bestämt mig för vilken av dom bara ^^. 

Har ni frågor så fråga på, jag svarar! (Om jag har ett svar att erbjuda) :D

Annons:
[Djur-Lina989]
2013-03-24 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Hej!

Jag är en tjej på** år och älskar djur, det är världen för mig.

Jag är en pigg tjej, som ej tål se djur dö eller på annat sett plågas!

Jag har 2hundar,1häst,2möss och 3 undulater, bor i en lägenhet i Småland.

Hundarna: Bessie och Kimily

Häst: Joey, Arab,knapstruper och lipizzanare.

Möss: Daisy och Dixy

Undulaterna: Milly,Happy och Jami

Ha en bra dag!

Rebornbabyn
2013-03-30 18:00
#106

Hej!

Jag är en 11 årig tjej som älskar djur!

Jag har en kanin och en hamster.

Hamstern heter Cocos och är en guldhamster.

Kaninen heter Pärlan.

Djuren betyder allt för mig!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[Miss_björnbär]
2013-03-31 00:18
#107

Hej! Mitt namn är Malin, är 22 år och pluggar för tillfället på distans. Mitt liv består av WoW, min sambo, våra djur och lite vanliga intressen så som vänner, familj, djur, läsa aa ni förstår.

Jag bor ihop med min sambo i Tidaholm, våra två hundar som är border collie/aussie och welsh corgi pembroke. Har för tillfället några möss och fler kommer flytta in inom snar framtid, längtar så mycket! :D

Så vad mer finns att säga?

Jag är en väldigt glad och positiv person som alltid är trevlig om man är trevlig mot mig. Tycker livet är underbart och är väldigt impulsiv och energisk. Pratar på tok för mycket ibland men jag kan även lyssna bra ;)

[Snuttegris]
2013-03-31 08:03
#108

Ja det är väl lite på tiden att jag också presenterar mig.

En kvinna på 30+ som bor med en sambo och ett gäng fyrfotade pälsklingar. Här bor just nu 2 hundar, 1 katt, 1 råtta, 3 chillor, 2 möss och 9 marsvin. Ja jag älskar djur och det kan ingen ändra på.

Hundarna- Snällaste hunden i världen heter Ajax som är en blandning av gråhund och lajka med världens finaste temperament. Sen har vi busskillen Java som som är en tibetansk terrier.  Hundarna är jättemysiga men här är det min sambo som pysslar om dom med promenader, pälsvård kloklippning osv.

Katten- Heter Misan och är en sköldpaddsfärgad bondkatt på 11 år. Ser dock fortfarande lika söt ut som en kattunge och beter sig därefter. Tog hand om henne när hennes mamma inte ville ta hand om henne så det är en mycket speciell katt för mig.

Råttan- Heter Zixten och får tyvärr bo ensam då han är riktigt aggressviv mot andra råttor (till och med honor). Jag tror Zixten är en himalaya men dock inte säker.

Marsvinen- är en salig blandning här just nu. Men här finns en supergo liten skinnytjej lilac/white på sju veckor som kommer att ingå i mitt avelsprojekt om några månader. Jag skall föda upp skinnyhimisar och även rikta in mig på rexar med mycket vitt. Jag har den enormt stora fördelen att få jobba tillsammans med två underbara erfarna uppfödare, annars hade jag nog aldrig gett mig in på detta projekt.

Mössen- Är för närvarande två helt underbara tjejer Penny och Amy (big bang theory nörd) som jag under tillfällig sinnesförvirring fick med mig hem från en djuraffär. Men dom är ändå mina små snuttefior och dom blir bara mer o mer tama o nyfikna för var dag som går. Penny vill jag ha till att hon är en blue agouti och möjligen tan. Amy är en vanlig enkel hederlig agouti. Bägge är svensktypade. Inom snar framtid så kommer jag att införskaffa lite tricolors och någon satin. har blivit heeelt såld på tricolors och satin.

Chillor- Sist men absolut inte minst har vi mina chillor. Här hemma bor tre stycken grabbar tillsammans och det funkar kanon. Först har vi en standardgrå hane som heter Daddy-O, sen har vi en till standardgrå liten herre som heter Yours for life i papper, men kallas för Diggimon här hemma, sen har vi en Pink white liten grabb som heter Onyx i papper men kallas pokémon här hemma.

Förutom mitt djurintresse så är jag även intresserad av häxkonst, gudinnetro, tarotkort, läsa, spela lite olika onlinespel (börjar dock tröttna på wow), umgås med andra djurmänniskor och fika. Kan prata i timmar när det gäller djur.

Ja det vart en del om mig. Hoppas detta inte blev för långt nu. Ha det bäst och pussa er pälsklingar från mig.

[cessi]
2013-03-31 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Hej allihopa!

Såg i en annan tråd att presentationer uppskattas så jag tänkte att kanske jag också borde göra en här :)

Jag heter Cecilia (Cessi) och är en 22-årig tjej som bor i Finland (Åbo) tillsammans med min fästman. Jag har vuxit upp i Sverige (Skellefteå och Falun) men bestämde mig för att flytta tillbaka till Finland och studera efter studenten, eftersom mina föräldrar kommer härifrån och jag har alltid längtat tillbaka. Jag är urusel på finska eftersom mina föräldrar är finlandssvenskar och jag studerar vid ett finlandssvenskt universitet (men jag ska lära mig!). För er som inte vet så finns det alltså en liten minoritet i Finland som pratar svenska (ca 5-6%).

Jag har alltid älskat djur och då menar jag verkligen ALLTID. Jag hade vandrande pinnar när jag var liten men fick aldrig några andra djur eftersom att vi reste mellan Sverige och Finland så ofta. Var superavundsjuk på mina kompisar som hade både hamstrar, marsvin, kaniner, katter och hundar… När jag var 17 skaffade familjen en katt som heter Lissi. Jag älskar katter! Tyvärr är min fästman allergisk mot just katt så tyvärr kommer vi aldrig att kunna ha någon egen.

Efter en ganska lång diskussion och mycket velande till och från så fick jag dock "lov" att skaffa möss :) Har alltid fascinerats av råttor men de tyckte han var alldeles för läskiga.. Köpte Beach och Babe från Kronan's Mousery tidigare i veckan och nu har alltså dessa små sötmuslingar blivit finnar ;)

Jag har spammat forumet ganska mycket den senaste tiden eftersom att jag är nybörjare när det kommer till möss. Tycker hemskt mycket om att läsa vad mer erfarna musägare har att säga, det har hjälpt mig otroligt mycket ska ni veta!

/cessi

Här nedan är jag med mina två favoritkatter: Lissi(familjens katt) och Boose(min farmor och farfars katt som i år fyller 14 år!)

nadinemachines
2013-04-11 17:57
#110

God kväll! Jag har hållt till på mus iFokus i ungefär en och en halv månad nu (trots att jag mest har läst, och bara skrivit i min egen tråd) och kände att det kanske är dags att jag presenterar mig.

Jag är en sjuttonårig tjej som bor i en lägenhet i en liten storstad ca 40 minuter norr om Stockholm. Delar då lägenheten med min pappa, ett gäng syskon, fyra katter, fem sniglar och mina två möss Esme och Liesel. Hade även en ödla (dvärgskäggagam) tidigare.

När jag har tid och lust tycker jag om att rita, fota, läsa böcker och se på tv-serier. Och att äta choklad, hehe 😇

Mina (familjens) djur: 

Katter: Prins Harald Halvöra von Hönshjärna. Svart långhårig huskatt. Ungefär fem år gammal. Mitt första husdjur, som jag fick när jag var 12. Kallas Prinsen till vardags. 

Caspian, också huskatt. Ca tre år. Rödtabby med vitt. Rätt tjock. Haft sen han var 12 veckor, och han var mycket sötare då kan jag säga :D

Smilla, två år ungefär. Väldigt långhårig huskatt, inte säker på färgen men skulle gissa på bruntabby. Helt otroligt mysig och låter en göra ungefär vad som helst med henne. 

Tessan, Smillas syster. Korthårig, gissar på någon form av blå sköldpaddsteckning. Otroligt trevlig katt. Både Smilla och Tessan är ganska småväxta, och tillhör min lillasyster. De har bott här sen januari 2012 :)

Sniglar: I somras fick jag för mig att jag ville ha sniglar som husdjur, så jag gick ut och plockade ett gäng. De heter Brölbert, Tjockis, Helmer, Tjockis Farmor och Namnlös Gul. Ska eventuellt släppa ut dem igen när det blir lite vårigare ute, eftersom jag är rätt bra på att glömma bort att de existerar, hehe.

Möss: I vintras blev jag intresserad av möss och började läsa på som en galning, därefter tingade jag två söta svartvita flickor vid namn Esme och Liesel. De fyller sju veckor idag och är helt otroligt mysiga! När Esme väl varit upp på min hand en stund så är det svårt att få henne att gå ner i akvariet igen :) Liesel är inte riktigt sådan, men hon är ganska framåt hon med, och tycker om att springa runt och utforska mina kläder. Hon är väldigt förtjust i ärtor också har jag märkt, så har man en sån i handen är hon där på nolltid.

Hoppsan, det var inte alls meningen att jag skulle skriva såhär långt. Ber om ursäkt för det 😃

Emmaslindh
2013-04-12 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Godmorgon!

Jag kom ganska så nyligen hit till mus.ifokus och kände nu att jag kanske skulle ta en ansträngning att presentera mig?

Mitt namn är Emma (kanske lite uppenbart…) och är en 20 år gammal djurvän från Stockholm. Jag bor här i huvudstaden tillsammans med min pojkvän till 90% och resterande 10% hemma hos mina föräldrar då jag har lite svårt att slita mig från trygga boet… ;)

Ända sedan jag var ett barn så har jag älskat djur av alla dess sorter. Som liten var kryper "Gråsugga" mitt favoritdjur, av helt okänd anledning. Nu på senare tid kanske jag kan tycka de är lite småäckliga… När jag var 6 år satt jag för första gången på en häst och red, något som senare utvecklades till min livsstil och resulterade i att jag utbildade mig inom häst på gymnasiet. Nu har jag två st medryttarhästar som rids till och från, beroende på hur ägaren behöver hjälp!

2009 var året som jag fick (köpte) min alldeles första älskade gnagare. Det var en rysk vintervit dvärghamster som fick det ståtliga namnet Prins Tetris Mushu! Han var en väldigt fin agouti kille med ett hjärta av guld som fanns vid min sida under 2 år och 4 månader. Han stöttade mig genom svåra tider och var min bästa vän, som är otroligt saknad! När jag hade ägt Mushu i ca 1½ år så flyttade även 3 nya dvärgar in i familjen, 2 st honor och 1 hane. Efter det har hamstrandet fortsatt i familjen, några kullar med friska härliga djur har kommit till världen och fått bli nya familjemedlemmar. Nu sitter jag här hemma med 3 dvärgar och 1 guldhamstrar som får mer kärlek än min älskade sambo, hihi!

Från min far har jag fått ärva en stor kärlek för hundar av alla raser och storlekar! Ett par dagar i veckan brukar jag passa och träna en underbar 2 årig parson terrier vid namn Bobby, ett energiknippe med allt för mycket bus i kroppen! Planer att skaffa valp finns, men får vänta några år till tills ekonomin verkligen håller och vi bor lite större… :)

Möss kom jag i kontakt med när jag gick i skolan, då smådjursavdelningen hade både tammöss och pygmémöss. Tyckte att dom var helt otroligt roliga att se på! Men då min mamma inte gillar svansen så där överdrivet mycket och huset alltid varit fullt med hamstrar så har det aldrig blivit aktuellt att skaffa sig en mus. Men för några veckor sedan fick jag plötsligt för mig att NU, nu är det dags för möss! Genast sattes pluggandet igång om allt som finns att lära om möss och för inte allt för länge sen tingade min absolut första mushane, som vi förväntansfullt väntar ska anlända! en supersöt 1 årig ensam kille, som både jag och min sambo blev förälskade i. (så tanken om 2 muslingshonor får vänta till senare… ;P)

Ja, det var väl typ det jag har att säga om mig… vi hörs och syns mer på sajten! :) 

Bilden är fotograferad och redigerad av Line Kinnari.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
[ChinHeart]1
2013-04-24 22:02
#112

Hej! Jag heter Lina och blev 16 nu i april. När jag var liten kröp jag ut i pyjamas och fångade sniglar. Mamma fick släpa in mig och tvätta mina händer i evigheter eftersom slem från sniglar inte är det enklaste att göra sig av med. Därifrån började mitt stora djurintresse!

Mitt första egna husdjur var en katt som jag fortfarande har kvar. Men det var inte katter som var mitt största intresseområde bland djuren, utan vad det var märkte man ju ganska tidigt. 

När jag blev lite äldre och kunde ta ansvar för mina egna djur lite bättre började mitt rum förvandlas till ett minizoo. Jag förälskade mig tidigt i chinchillor och började med tre stycken, men fick av "misstag" sex stycken istället. Tyvärr gick fem stycken bort av olika anledningar, där bland annat fula gener och tandfel var inblandat och allt jag varit så glad över försvann. Mina chinchillor som jag skött som mina egna barn var borta och jag var otröstbar. Jag sket totalt i skolan för en tid och bara låg hemma i min säng och grät floder. Idag har jag sex stycken chinchillor igen men jag är ofta ledsen över det som hände.  Chinchillor är mitt största intresse och det jag håller på mest med inom djurvärlden och ska jag själv erkänna det tycker jag att jag är jävligt grym när det gäller chinchillor!

Sedan utvecklade jag mitt tidigaste intresse. Jag skaffade ett 15-tal olika arter afrikanska jättesnäckor, och sedan blev det spindlar, skorpioner, aggressiva vandrande pinnar och giftiga jättetusenfotingar. Sedan var tiden med alla tusentals vandrande pinnar och snäckor över. Jag gjorde mig av med allt utom min kära spindel.

Nu var det kampfiskar som gällde. Min pappa bygge massor av akvarium åt mig och jag tog in kampfiskar från Thailand i regnbågens alla färger. Men tillslut tog detta också stopp, det blev alldeles för mycket jobb med alla kampfiskarna. 90% av alla var dessutom hanar vilket betyder att alla bodde ensamma och det blev hur många akvarium som helst att städa! Jag tror att jag skaffade på mig för mycket fiskar på en gång och det var det som bröt mitt intresse, och jag lärde mig av mitt misstag!

Men nu, efter alla dessa år när jag hållt på med alla möjliga djur har jag hittat min plats bland djuren. Chinchillor, möss och såklart terrariedjur! I år bestämde jag mig för att starta en uppfödning av möss (Harmonias), och jag har precis kommit igång vilket jag tycker är riktigt kul. Min familj består (förutom mamma, pappa och två systrar) av:
6 chinchillor, 8 möss, 3 gerbiler, 1 spindel, 1 orm, 1 sköldpadda, 1 kanin, 2 marsvin, 1 afrikansk pygméigelkott, 5 katter, 2 hundar, 2 undulater, 1 minigris, 3 hästar.

Djur är nästan hela mitt liv, men man måste ju såklart ha lite annat i huvudet också. Jag tecknar mycket och får ofta höra att jag är duktig, fast det kan jag tyvärr inte se själv. Men det hör väl till. Jag älskar musik och mitt favoritband är Evanescence. Amy Lee är min stora inspiration och jag avgudar henne av hela mitt hjärta! Förutom Evanescence lyssnar jag alldeles för mycket på Within Temptation, Amaranthe och Lacuna Coil också, och jag samlar på album/demos/singlar osv av Evanescence, WT och Amaranthe. Jag är jääätteglad över att ha ett album där Evanescences alla medlemmar signerat. Den och djuren skulle jag kasta ut först genom fönstret om mitt rum stod i lågor. Sedan har jag många olika saker signerade av Amaranthe också.

Jag är ensam och har alltid skaffat mig idioter till vänner. Förutom två stycken som jag båda träffat via Internet, de är mina enda vänner som jag kan träffa. Sedan finns det väl mängder av trevliga själar på nätet men det är dessa två jag träffar och hej och hå.

Sen finns det mycket saker som bara mina två vänner vet! Och som jag inte skriver ut så här bland alla möjliga människor. Men man får aldrig veta allt i världen!

Den som läser igenom får äran. Stort grattis till dig som hamnade enda här nere 😴

Rosasocke
2013-05-14 17:02
#113

Hejhej! Trevligt med presentationer så jag är med!

Ida heter jag strax 18år, djurvän och det finns nog inget djur jag ogillar. Har levt med 8 katter, 4 hundar, kanin, 2marsvin, bor med hönor hemma och har ridit sedan jag var ca 6-7år gammal. Mitt första helt egna djur fick jag när jag fyllde 7år om jag minns rätt. Det va en kanin vid namn Skuttan, vild sådan som bott på ett ställe innan men hos mig skulle hon bli tam och det blev hon. även 7år gammal…  Överenskommelsen var att om jag tog hand om henne 100% själv fick jag henne och det gjorde jag :) som 8åring ägde jag 2marsvin och 1kanin alldeles själv :) 

Alltid varit intresserad av möss och andra gnagare, men siktar på att skaffa möss inom snar framtid! :D

amandaerslid
2013-05-18 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Heter Amanda Erslid blir 15 i Augusti.

Är snäll, glad och framåt. Blir lätt irreterad på folk som inte gör rätt för sig. Annars, öppen för mina vänner,familj, osv!

Mina intressen är rida, vänner, chilla hemma, shoppa,ta hand om mina djur, träffa nytt folk. 

Det jag gör just nu är att gå i skolan. Går i högstadiet, börjar nian till hösten. 

Min inriktning till gymnasie är Frisör! 

Har ett gäng möss&kaniner, 4 hamstrar 2 katter och 6 hundar! :)

Är också skötare på grannarnas hästar, riktiga hopphästar! 

Avlar på hundarna kaninerna och mössen. Dock är det inte något stort med mössen än så länge men ska börja avla mest för temperamentet och sen friska djur! :) 

Har värdens finaste djur-älskar dem överallt annat!❤️

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

shandi
2013-05-24 21:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Jahapp :) Jag som är väldigt ny här kanske ska passa på att presentera mig också :)

Heter Elise, född 89 och bor i fina lilla Härnösand, ca 5 mil norr om Sundsvall, ca 45 mil norr om Sthlm :)

Har haft, och älskat djur i hela mitt liv, och att någonsin kunna leva i ett djurlöst hem ligger inte ens på kartan. Idag bor jag tillsammans med min underbara sambo, min son Jonathan som föddes 06, en "liten" dogue de bordeaux (fransk mastiff), och ett litet gäng möss :)

Vi bor i en lägenhet i väntan på det rätta huset ska dyka upp!

På fritiden är jag gärna ute i skog och mark, fiskar eller bara vandrar under granarna :) Spelar lite gitarr också, och är mycket intresserad av de paranormala och övernaturliga grejor :) Även smink och inredning är stora intressen :)

Så, det är jag det :)

heej#swaag#
2013-06-06 22:04
#116

heej, ja e en tjej som bor i Finland

Jag behöver HJÄÄLP!!

jag har en 4 dagars gammal baby mus

- hur kan jag mata den

-går det att mata den med vanlig mellan mjölk??

- hur håller jag den varm

- hur länge kan den klara sig??

- mamman lämnade "barnen"

- fyra har dött, en klarade sig

- han är is kall

svara så snabbt ni kan snälla

heej#swaag#
2013-06-06 22:10
#117

hopps, glömde att presentera mig..

Jag heter stephanie Katarina Björs

Jag bor i vasa/sundom, har en katt.

ÄÄlskar djur.

På fritiden gillar jag att vara ute, pyssla, rita,(= (= vara på datorn =) =) 

intressen är inredning, musik, djur

heej#swaag#
2013-06-06 22:32
#118

glömde skriva ur gammal jag var😛

jag är 13 år

men snälla skriv svar om ni vet

vad jag skall göra med musen..

Annons:
[smulmusen]
2013-07-09 16:38
#119

Hej, ny här. Kvinna på 32 år som nyss kommit in i mus världen. Har lurat runt här ett litet tag innan jag skaffade mina 2 söta damer men blev mycket mera intensivt efter. Var egentligen ute efter en Guldhamster eller två men då jag bor i Västernorrland så är det inte så lätt att få tag på. Inte ens via Zoo (vilket inte skulle vara intressant i vilket fall). Nu när papova verkar ha återkommit (igen!!) så är det ännu svårare och olägligare med guldhamster. Vill inte köpa djur som är "bärare" eller kanske till och med sjuk.

Så när erbjudandet om Tammöss dök upp lägligt så blev det två små. Synd bara att de är något av "rassel" men en dag kanske det går att få ordning på. Eller inte. :)

Skulle vilja få tag på ett par till möss för att utöka flocken om ett tag då 2 känns "för få" om olyckan skulle vara framme med en av dem. Helst några som har "lugnare" temperament och redan är "handvana".

wolfgirl82
2013-07-19 10:25
#120

Kanske ska presentera mig också.

Ny här på mus iFokus och ny som musägare också.

Mitt namn är Ida och jag är född 82. Bor strax utanför Falun med min fästman och våra djur.

Har väl alltid älskar djur i olika former men så länge jag bodde hemma fick jag inte ha några smådjur förutom fiskar (vilket inte är lika roligt)
Detta tog jag så klart igen så fort jag flyttade hemifrån och skaffade Gerbiler och Guldhamster.
Sedan koncentrerade jag mig på Gerbiler i många år med bla avel och utställningar.

Sista åren har mitt intresse för avel svalnat nått enormt och jag har istället börjat ta emot djur som behöver nya hem. De flesta av dem har varit/är riktigt gamla.

Idag bor här 1 Korthårig Collie, 4 st marsvin, 2 st Guldhamstrar, 3 st Gerbiler, 1 st Roborowski Dvärghamster och igår flyttade det in 2 st Muspojkar.

Mössen blev det en snabb inflyttning av då de bortskänktes så var ett dygn med att försöka ta till mig så mkt information som möjligt och som flitig iFokus besökare letade jag snabbt rätt på denna sida och börja lusläsa artiklarna.

Jag vill ge alla djuren som bor här hemma det bästa förutsättningarna till ett bra liv med allt vad det innebär.

Det var kort om mig :)

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

[hasselmusen]
2013-07-22 13:35
#121

Jag heter JAcqueline och jag bor i Lidköping. Jag har  en egen hund och en häst men i mitt hjärta saknar jag en mus!🌛 Så det önskar jag mej nu när jag fyller 12år den 31 juli.

Sugar Mist
2013-08-10 19:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Jag har ännu inte presenterat mig trots att jag varit här i några månader, heh.

Jag heter Frida, fyller 15 om lite sådär 2 veckor, bor en liten bit utanför Göteborg med lite kaniner, 2 möss, 2 hundar, och 2 vilddjur till bröder. Tur som jag har, har jag en helt egen våning i huset.

Jag går sista året i grundskolan och har redan planerat att börja på Dingle Naturbruksgymnasium 2014, där mina möss och min helt egna(och underbara) hund ska få bosätta oss i ett litet eget rum. 

Mitt allra största intresse är hund, men tätt därefter är det möss. Jag älskar de. De är intressanta, små, roliga varelser och jag planerar att köpa en till mus snart :)

-

jollycox
2013-08-10 21:31
#123

Jag presenterade mig i #44 för drygt två år sedan och då hade jag inga möss så kanske borde uppdatera lite. :)
Jag heter fortfarande Sofia och har blivit 22 år. :P Ungefär en månad efter att jag skrev det förra inlägget så skaffade jag en guldhamster som nyligt fått somna in. För ungefär ett år sedan fick jag mina första möss, tre honflickor som behövde omplaceras. Ingen av dom lever längre. I mars i år skaffade jag två pojkar, Jackson och Emmett. Men bara Jackson lever nu. I vårat hus bor tre hundar, två katter, en guldhamster(ska flytta hit en till snart) och en mus.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Grodan
2013-08-10 22:08
#124

#123 Ah, bra där. Härmar dig…😃

Jag presenterade mig i #1. Det har gått 3 år sedan dess och några saker har förändrats. Jag är fortfarande en kvinna som kallas för Grodan. 40 år sådär, lite mullig tyvärr för jag tränar inte och rör mig för lite, älskar att dansa, men blir inte att jag åker på så mkt fester längre pga dålig ekonomi och annat, äter mest grönt men tvingar i mig ägg, ost och lax emellanåt, håller mig borta från gluten, jobbar gärna så ge mig gärna ett jobb, jag är fullt frisk, behöver ev läsglasögon ibland. Jag dömer gärna möss i Pet Class, men blir sällan efterfrågad så jag har påbörjat utbildning till PC-domare på råttor i SRS. Det kan tyvärr ta lite tid, utbildningen innehåller många moment och det är inte så många utställningar per år.

Jag flyttade till en villa i en liten ort i Södermanland som heter Bettna, för 1 år sedan, med mina djur. Bettna ligger mellan Nyköping, Flen och Katrineholm. Det är ca 13 mil till Stockholms Central.

Min underbara bruna dobbis Korven lämnade jordelivet 17 juni 2013. Han blev 11 år och 7 månader gammal. Han fick njuta i nästan 1 år av att bo i villa med stor tomt och han älskade det min lilla prins. 

Benziller lämnade mig och Korven 2011-10-28. Han blev 6 år och 3 månader.

Igår flyttade Sir Abbott hit. Han är en 4 år gammal pastellfärgad iller. Han är snäll och mycket social. Oerhört välskött och frisk. Så jag hoppas jag får många år med honom.

Möss och råttor bor här också. Jag har ca 70 möss och ett tjugotal råttor. Jag föder upp möss under prefixet Morakullan´s sedan 1989 och råttor under prefixet Arinella´s sedan 1988.

Morakullan´s inriktning har ändrats lite under åren. Jag blev lite vilse när jag förlorade min Texel-linje, inte kunde fortsätta med Texel pga det och behövde börja om. Jag har bara slätpälsade idag. Mest SH i korsad typ. Men jag hoppas få igång LH. Just nu är avelsbasen på mina LH lite snäv… För mig är det viktigt med temperament och hälsa. Hur snygg en mus än är, så har den inte temperament och hälsa tyvärr, då går den inte i avel här. Jag har hårda krav på mina djur och låter bli att avla på de som inte håller måttet. Jag försöker att ta få kullar som är noga planerade på äldre djur. Hanar vill jag inte använda innan 1½ års ålder gärna, men då jag inte har så många äldre hanar idag får jag göra undantag. Mitt mål är att få fram långlivade och friska, kontaktsökande sällskapsmöss - som jag med gott samvete kan sälja till barnfamiljer och hem där de blir en del av familjen och familjen kan njuta länge av att få leva med dem.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Heidi
2013-09-30 20:24
#125

Hej alla 🙂

Jag heter Heidi och är 27 år. Hade möss och råttor tillsammans med min syster när vi fortfarande bodde hemma. Det var verkligen underhållande att sitta och kika på mössen när de fixade och donade. Mössen blev musänglar och jag flyttade hemifrån. Har sen dess i flera år varit sugen på att köpa en liten flock med möss då dom är så söta och trevliga att titta på. Har haft tanken på Natalmöss flera gånger men inte kommit till skott. 

Hur jag helt plötsligt blev med möss då! Jo i helgen var jag på en djurmässa och jobbade (Gjorde reportage för webbtidningen jag jobbar på) och tänkte bara helt enkelt jobb dvs skriva om själva mässan och knäppa några kort på alla vackra djur som var där. Hade ingen tanke på att utöka familjen med några djur även om jag såg många vackra och fascinerande djur.. tills jag gick förbi Afrikanska Pygmémössen 😉Gick förbi montern femtielva gånger minst och pratade med killen som hade mössen. Min "skaffa möss" tanke väcktes snabbt till liv då jag aldrig sett så små och söta möss. Ringde sambon som sa gör som du känner. Checkade av i huvudet vad jag hade hemma och roligt nog hade jag en tom petbox av större modell stående hemma. Då jag har kottar så hade ja bra bottenmaterial hemma och foder inhandlades på vägen hem. Så ja musfamiljen bestående av fem små möss fick följa med mig hem. Dom är verkligen jättefascinerande att titta på och såååå söta ❤️ 
Eftersom uppfödaren endast ville sälja dessa möss tillsammans så bestämde jag mig snabbt för att föda upp några kullar. I vanliga fall föder jag upp Afrikanska Pygméigelkottar så avel håller jag redan på med men detta blir första gången jag avlar på möss. 

Här hemma finns också fyra katter, tre kottetjejer (två kottehanar boendes hos foderfamilj) och akvarium på 720 liter med fiskar.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Swadika
2013-10-02 12:47
#126

Hej hej :)

Sandra heter jag, men är nog mer känd som Swadika, i alla fall över internet. Jag är i alla fall 19 år och bor i Norrköping. Har haft de mesta utav smådjur, både kanin, marsvin, råttor, osv osv :) haha har däremot nu bara ett litet akvarium med fiskar och så har jag min chihuahua hane :)

Jag har också två små möss, eller de är inte hemma än men bor hos personen som ska transportera dem hem till mig och de borde komma till mig nästa vecka om allt går som det ska :) Det är två små tjejer som jag och personen som nu är stödhem har räddat dessa små ifrån avlivning. De sas vara ungefär 5- 6 månader, men enligt stödhemmet så ser de väldigt små ut och det är troligen så att de är 8 veckor. Hon jämförde med sina bebisar som hon har hemma, de är 8 veckor och dessa tjejer är i den storleken. 

I alla fall så längtar jag verkligen efter dessa små tjejer :D Har inte riktigt sagt speciellt mycket på mus iFokus men har hängt här några år i alla fall.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

amandabashiri
2013-11-05 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Hej!

Amanda heter jag, precis fyllt 17 och går mitt andra år på gymnasiet. Mina dagar här i Stockholm förgylls  mina två fantastiska dansmöss Dex och Deb - döpta efter favoritserien Dexter.
Som 6-åring fick jag min första lilla mus Mimmi. Räknat med mina nuvarande ögonstenar har jag, sedan dess haft hela 13 fina musisar. Mimmi, Molly, Fiffi, Fläcken, Pricken, Zick, Zack, Popcorn, Chips, Mitzy, Lilly, Dex & Deb

Trots att jag haft möss så länge, lär jag mig något nytt varje dag. Det var därför jag bestämde mig för att gå med i forumet, viljan att lära mig mer, så att mina möss ska få det så bra som möjligt.

Fina Dex. Deb är desvärre inte lika fotogenisk av sig.

princessmistake
2013-12-22 01:12
#128

Hej Allihopa!

Imorgon flyttar mina små gnagare in så jag blev medlem för att lära mig mer så jag kan ge de det bästa som finns.

Bor i Dalarna med mina två amstaffar och jobbar som support tekniker.

Längtar som en tok tills man blir musägare igen :P

Moonchillas
2013-12-29 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Hejsan! Angelica heter jag och är 30+. Bor i Småland med sambo och diverse djur. Har precis kommit igång med min chinchilla-uppfödning och har nu 4 par som jag hoppas på ska få fina bebbar i vår. Det jag satsar på när det gäller min chilla-avel är främst hälsa och temperament. För mig är det oerhört viktigt att det ska vara roligt och trevligt att ha chinchillor. Så jag satsar mest på chillor för sällskap. Färger och typ för utställning och avel kommer i andra hand. Men jag har en viss färginriktning, och det är de flesta sorter inom white, sen så är det beige och till sommaren hoppas jag också på färgen violet. För att bevara hälsan riktar vi in oss också på standardgrå. Tyvärr har många uppfödare inriktat sig på spännande och roliga färger, men tyvärr så har det dragit ner på livslängden. En chinchilla ska kunna bli uppåt 20 år, men i dagens läge kan man vara glad om dom lever mellan 10-15 år. Därför har jag valt att avla in lite mer på standardgrå och hoppas på att det blir längre livslängder. Dock är det ju ett långtidsprojekt som förmodligen inte kommer bli helt färdigt för jag har nog hunnit bli gammal vid det laget.

Andra djur här hemma är 3 råttjejer, 7 gerbiler, 2 möss, 1 guldhamster, 2 hundar, 3 katter, 1 iller och 3 afrikanska jättesnäckor.

Sambon sysslar med en liten uppfödning av gerbiler. Där satsar han främst på temperament. Han vill att gerbiler skall vara nyfikna och framåt och kontaktsökande, därför satsar han mer på temperament och hälsa än färger och typ.

Jag har alltid haft ett stort djurintresse och främst gnagare. Favorit-djur är chinchillor, hamster och möss. Som det känns just nu så skulle jag också i framtiden kunna tänka mig en liten skala av musavel och guldhamsteravel. Men först och främst inriktning på chillorna. Vi får se sen vad framtiden har att erbjuda. Skulle det bli musavel så hoppas jag på att kunna samarbeta med en annan musuppfödare som har massor med erfarenhet och kunskap.

Ja det var en del om mig. Är det något ni undrar över så bara hojta

En stor kram till alla musälskare

Aristomus
2014-01-30 12:50
#130

Hej!

Jag är alltså ny på sajten, varför jag nu skriver en liten presentation. Angelica heter jag, kallas Anki och ska fylla 30 vilken dag som helst. Är bosatt längs gröna linjen i Stockholm.

För ett par år sedan var jag medlem i SVEMUS och hade alla möjliga möss som jag ställde ut i pet-class, men var nog någon standard också. Hade då blå texel- och satin samt en blåmaskad siames. Den sista av svensk typ och de andra engelsk. Jag sysslade aldrig med uppfödning. De var all jättetrevliga möss och de hängde med ett bra tag, men efter deras bortgång tog illerintresset över och musintresset kom i skymundan. Men så nu kom jag på att jag saknar möss och är nu i färd med att skaffa alla tillbehör som behövs, men framförallt en härligt stor bur! Kul med inredning så ju större desto bättre :P Har för tillfället alltså inga möss, men känns som att den här sidan är bra att få kunskap om allt som behövs! (Var ju ett par år sedan)

För övrigt gillar jag 50-talsplagg och musik, ridning och alla möjliga andra djur. Dessutom studerar jag på Umeå universitet på distans och arbetar inom psykiatrin.

Ha det fint allihop!

Vh Angelica

LinDajSon
2014-02-23 22:41
#131

Linda heter jag, 29 år, illustratör och grafiker. :) Har två hundar, tre katter, ett gäng får men inga möss. Hade ett gäng för några år sedan.  Funderar lite lätt på att skaffa mus igen, har ett jättefint stoooort terrarium som står oanvänt, men om det ska bli aktuellt så måste jag hitta riktigt snälla möss… tycker det är lite obehagligt med nervösa gnagare så de måste vara bra mentalt. :) Vi får se hur det blir… tills vidare hänger jag gärna här på sajten och tittar på fina musbilder.

Sofy
2014-02-25 11:52
#132

Hejsan allihop!

Jag är ny här så jag tänkte börja med att presentera mig då. Sofy heter jag och jag är en 21-årig Stockholmsbrud som är något av en djurnörd och största delen av min tid och ekonomi går till mina pälsungar som i skrivande stund består av en hund, en iller och två katter.

Jag har hållt på med gnagare för många år sedan, främst degu och födde upp gerbiler i mindre skala men tyvärr blev det inga fler gnagare när de dog ut av ålder för det mesta. Nu känner jag mig sugen på att börja med smådjur igen och har snöat in mig helt på Möss! 

Största intresset idag är klickerträning och det ända pälsklädda som inte klickertränas i mitt hem är illern, han är så söt och mysig så han får komma undan med att inte kunna massa roliga trix tills hunden växt i pälsen och blivit hund på riktigt istället för valp i vuxen kropp.

Det känns som att jag nämnt ordet päls i den här texten alldeles för mycket…

Nog om päls! Jag är även en datornörd och spelar datorspel när tiden tillåter och läser gärna på om allt möjligt för jag älskar nämligen att lära mig nya saker och jag kommer börja plugga igen och söka jobb när jag kommit ur en ond svacka som jag hamnat i då min sambo avled oväntat. Det är bland det jobbigaste jag vart med om då han var som min tvillingflamma och den där som världen byggts upp runt om lite sådär super aspigt men jag bestämde mig att leva vidare och leva för oss båda. På tal om aspigt lider jag av Asperger syndrom och kan därför skylla på hur konstig jag är på det. Skämt åsido är det en av anledningarna att en del missuppfattningar uppstår i sociala samspel såhär på internet, jag är faktiskt en ganska snäll person som menar det mesta med välmening men formulerar det på något helt annat vis.

Ja alltså jag kan fortsätta hela dagen med helt meningslösa seglästa saker som ingen egentligen bryr sig om så jag avslutar här och fortsätter att lusläsa forumet för att lära mig mer om mössen. ;o)

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
LucyEwelyn
2014-03-02 14:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Hej!

Mitt namn är Lucy och jag är en renodlad djurälskare. Jag har haft djur i hela mitt liv. Jag är gift och mamma till tre flickor i åldrarna 1, 3 och 5. Kloka små tjejer som är mycket vana vid djur och mycket snälla.

Hemma hos oss bor även en Engelsk Springer Spaniel. En katt som är Ragdoll/Norsk Skogkatt, hon blev tjuvparad i december så vi väntar kattungar vilken dag som helst. Vi har en dvärgvädur. Två dumboråttor. En guldhamster. Fiskar. Två möss.

Vi bor i ett mysigt radhusområde utanför Helsingborg där vi stormtrivs. Jag har tidigare varit Guldhamsteruppfödare och fotograf, men det har jag lagt åt sidan ett tag tills barnen blir äldre.

Jag fick diagnoserna fibromyalgi, borderline och bipolär sjukdom i somras som jag kämpar dagligen med. Speciellt den kroniska värken. Djur har alltid varit något som fått mig att må bättre, djur kommer alltid finnas i mitt liv.

Det var lite om mig :)

Littlem
2014-03-02 21:39
#134

Välkommen!  Jättevacker bild på dina möss :)
Djur gör verkligen gott för själen!  Har med värk varje dag, mer eller mindre, men djuren gör att man ibland glömmer de för en stund :)

Musling1
2014-03-14 05:05
#135

Hej. Mitt namn ar Linda, jag ar 24 ar och har tva sma moss som heter Kenzi och Isabo, forkortat Bo. Namnen kommer fran tv-serien Lost Girl. Jag blev superglad nar jag hittade mus.ifokus och har foljt sajten och dess medlemmar ganska lange, vet inte varfor jag tog sa lang tid pa mig att bli medlem sjalv. Kommer lagga upp bilder pa mina moss sa snart jag kan.

Virvlande
2014-04-30 17:53
#136

Hej hej!

Virvlande heter jag, eller ja, Matilda. Jag är 25 år och bor i Linköping med min hyperallergiska pojkvän och våra två fluffiga chinchillor, Idun och Azura.

Har den senaste tiden funderat på att utöka vår lilla familj med möss. Har aldrig haft det förut, men jag är villig att lära mig. =) Tänkte hänga runt här lite och se om det är något för mig. Jag är inte så intresserad av avel, då vi inte har plats för det i lägenheten. Utställningar är något jag precis börjat med när det gäller chillorna och jag tror att det räcker gott och väl för mig.

Om jag skaffar möss är det därför bara som sällskap.

Jag har alltid älskat djur och har växt upp med både katter, kaniner, hundar, höns, grisar, kor och får. Då min sambo är pälsallergiker (bland annat) får vi anpassa mitt djurintresse till burdjur. Dvärghamster har funkat bra, och chinchillor funkar utmärkt så länge han inte behöver hålla på med höet. =P Möss skulle därför vara ett trevligt tillskott.

Tar gärna emot tips angående allt som har med möss att göra. Har ställt några frågor i ett annat inlägg om någon vill kika. =)

Det ska bli trevligt att läsa här. =)

[Hallons]
2014-05-08 16:24
#137

Jag heter Emilia men kallas i 9 av 10 fall: Mili. Så ni kan kalla mig det. Jag är rätt ny på det här med möss men väntar på att rätt möss ska dyka fram, 4 mus-honor alltså ;) jag föder upp utställning och kel kaniner. Rasen är liten Rex, som en är en underbar och trevlig ras. www.nilvanasrexar.weebly.com Jag hoppas verkligen på att någongång hålla i fyra små möss!

MissEmmis
2014-12-03 16:45
#138

  Hej alla!

Jag heter Emelie och fyller snart 45 år. Igår bestämde jag mig för att jag ska skaffa två mushonor, då jag har sett möss hemma hos andra och tycker att de verkar mysiga. Jag vill ha två unga honor med trevligt temperament, helst i färgen recessive yellow och helst med satin. Då jag även är intresserad av avel så är det en fördel om mössen lämpar sig för det om jag skulle få för mig att prova på musavel i liten skala. Tips mottages tacksamt.

Jag har man och dotter och bor i Göteborg. Jag föder sedan tidigare upp sibiriska katter och guldhamstrar. Med tanke på att det finns så många anlag hos möss så kan jag inte låta bli att bli fascinerad av deras genetik. Håller på att läsa in mig på det för tillfället.

Här är min hemsida: http://www.missemmis.se

Här är min blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

MissEmmis
2014-12-05 22:26
#139

Glömde skriva: det viktigaste för mig när jag köper djur är temperamentet och hälsan, inte utseendet!

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Annons:
Miss mouse
2015-07-22 20:48
#140

George när han rider♥

Hej känns som ett riktigt stort hopp mellan åren! är en tjej på 1* år jag bokstavligt talat andas djur!😇 Älskar även trick träningar med djur. har tyvärr inga möss men ska försöka skaffa! ja`vad ska jag säga jag har ridit i 6 år och har 5 lånehundar 4 pöjkar och 1 flicka vid namnen: George, Toschi, Wilma, Eros och Messi! 🐶 Och bara som lite trams över allt, jag älskar smilisar!😂😍🤪

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

AnnaCDSG
2016-02-02 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Hej!

Jag har än så länge inga möss men gick med här för att jag vill lära mig så mycket som möjligt och titta på era söta musbilder innan det eventuellt flyttar hit ett par honor i framtiden.
Jag heter Anna och fyller 25 år i sommar. Har ett stort intresse av hamstrar vilket började när jag skaffade min första guldhamster 2008. Jag har just nu två guldhamstrar och två små campbellsbröder. Vi har även två katter och två hundar i familjen. Djur är mitt stora intresse, även fotografering, målning och teckning, natur och matlagning. 

Jag har varit nyfiken på möss ett tag nu men har av olika anledningar inte skaffat några. Nu har intresset vuxit och jag hoppas på att kunna skaffa ett par honor inom kanske 1-2 år. Måste först bara veta att jag inte är allergisk och att jag står ut med muslukten. 😊 Tänkte höra med någon uppfödare/musägare framöver om jag kan få testa att ta hem mössen och ha dem här en vecka eller två för att se om jag märker av någon allergi. Men tills dess fortsätter jag att pussa på mina hamstrar. ❤️

En av mina guldisar:

jevc
2016-03-21 19:55
#142

Hellu!

Jag är en kille på 15 somrar som har ett allmänt intresse för djur.
Jag har inga möss och har inte några konkreta planer på att skaffa några men jag gillar att veta ganska mycket om alla djur :3.

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

[dynamitella]
2016-03-21 21:43
#143

Hejsan!

Daniella heter jag. Jag bär namnet Dynamitella överallt på internet. 
Jag är 23 år gammal och bosatt i Lund med min pojkvän.
I hemmet finns det tre katter (varav en är min egen), akvarium, 11  geckoödlor, 5 möss och insekter. 

Jag började en gång i tiden med akvarium, och inte långt efter det hade jag 20 akvarier fyllda med räkor, snäckor och alla möjliga odlingsbara fiskar och växter. Jag var Sajtvärd på akvariefisk.ifokus, men efter några år svalnade intresset och gick över till lite mer landlevande djur - Geckoödlor. Jag är otroligt intresserad av genetik och avel, men just reptiler ger ingen kärlek till sin ägare. De är simpla djur, till skillnad från sociala, mjuka möss.

För två veckor sen fick jag erbjudandet att byta två av mina geckos mot valfritt antal sällskapsmöss. Det krävdes inte så mycket övertalan då jag saknat något att interagera med här hemma.
Jag kom således hem med 4 honor och 1 hane.  (Texel, satin, långhår och semikorthår i olika kombinationer).

Nu har det visat sig att den vuxna honan är dräktig, så det väntas smått här hemma trots att jag är ny på möss. Har ni tips, råd och visa ord till en nybörjare så var inte rädda för att skriva! Jag vill absolut inte göra något fel, så tips är hemskt välkomna.

Sanjolina
2016-03-30 23:53
#144

Hallå, Sandra heter jag men kallas Sanjo för större delen. Jag är 18 år och bosatt i Stockholm, Tyresö. 

Jag är snart färdigutbildad djurvårdare på grundnivå (mindre än 3 månader kvar) då jag gått en utbildning på ett Naturbruksgymnasium med inriktning Djurpark/Sällskapsdjur där jag lär mig det mesta om de flesta djur. 

Jag har ett stort intresse för hundar, gnagare och rovdjur. Planen är att jobba med rovdjur så småningom, än så länge jobbar jag i en djuraffär. 

Jag har 5 små möss här hemma än så länge, de ska utökas då jag har tänkt att börja avla tids nog när jag gjort alla förberedelser som krävs. 

När jag inte babblar om djur med alla runtomkring mig sjunger jag. Finns inget som gör mig så avslappnad som mina djur och musik. 

Glömde nämna att jag har 4 hundar hos min pappa av rasen Nova Scotia Duck Tolling Retriver, förenklat: Tollare. En riktigt härlig ras. 

Jag kommer även i framtiden skaffa en Shetland Sheepdog. 

Det var allt för mig :)

Daniel.R
2016-10-03 14:01
#145

Hej, Daniel från Järfälla (Stockholm) här🐭 Född -87. Funderar / planerar på att bli husmushusse tillsammans med en vän. Har alltså ingen nu, men läser på och frågar allt jag kan inför. Kommer vänta till efter jul, för att veta att jag fortfarande vill, och om jag kan bo kvar i min lägenhet, innan jag börjar leta mus. Blir att hitta någon oönskad julklappsmus då så han får komma till ett hem där han är önskad. (Bestämt att det ska vara ensam hane, färg etc spelar ingen roll.) Han ska få heta Björn.

Grodan
2016-10-07 20:49
#146

#145 Välkommen hit Daniel.R 😃

Känns jättebra att du funderar och frågar innan inköp.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Vattnadal
2016-10-11 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Inser att jag har skrivit i den här tråden, men aldrig presenterat mig. Gör väl det nu då.

Jag heter Elin Mattsson, är drygt 40 år, och har varit registrerad musuppfödare i Svemus sedan 1997 med prefixat Vattnadal, skaffade de första mössen några år tidigare.
Jag har oftast mellan 50-100 möss hemma. Detta året har jag haft väldigt få kullar, då jag skadade ena handen i våras så att jag inte kunde städa burar själv, eller ens lyfta en bur under några veckor.
Mössen är av korsad typ, en modell jag själv tycker är harmonisk i typen. Färg är alltid tickad, främst agouti, silver agouti, argente creme, argente och även andra tickade. Hårlag korthår, långhår, astrex och texel. Försöker satsa på temperament och hälsa i första hand. 
Jag har rätt fullt upp i livet, men försöker ta mig på någon utställning varje år, då jag gärna ställer ut. Jag är även domare i PC, St och TK. Har varit aktiv i SVEMUS på något vis alla år. Sitter för tillfället med i styrelsen igen.

Annars fyller jag mest livet med hundar. Vi har 14 hundar för tillfället, en golden, 2 grönlandshundar och resten siberian husky i varierande åldrar. Vi kör drag, ställer ut och tar någon kull mellan varven. Pga hundarna har vi flyttat till en gård mitt ute i skogen i södra Hälsingland, och då blev det även höns, får och kaniner. Har lite reptiler, fiskar, degus och annat inne i huset oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2016-10-15 12:27
#148

Hej Elin och välkommen… hihi ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zozzo97
2016-12-21 09:33
#149

Hej jag heter Zineb och är 19 år gammal. Jag är nyinflyttad i Skåne Helsingborg och både jag och min kille älskar djur, just nu bor vi med våran älskade vovve Alfons som är en shar pai och våra två möss Zozzo och Zazza.

Vi önskar även tillämpa en till familjemedlem, då min kille alltid önskat sig en liten nakenmus och han har även bestämt vad hon ska heta. Kojak :P

Så jag hade vart väldigt tacksam om någon här känner till nån uppfödare runt om i Skåne. Själv har jag inte så mycket erfarenhet av möss men Zozzo och Zazza har verkligen tagit över mitt hjärta så önskar att få lära mig mer. Killen har dock haft i omgångar och även fött upp möss innan.

Grodan
2017-01-02 12:27
#150

#149 Välkommen hit, zozzo97! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Amberochivy]
2017-09-13 07:04
#151

Jag bor i skåne och har tidigare fött upp möss och hamstrar och marsvin på 80 talet. Tänkte starta en kennel på 90 talet men blev svårt sjuk  hade skaffat en hund bara. Slutade men all djuruppfödning. men nu i våras skaffade jag hamster och sen blev det möss också. och nu har jag tolv härliga musvänner som bor hos mig. Ska inte föda upp fler. Inte på några års tid ialla fall för det blev lite trångt med alla burar här och fler blir det. kom en till men DHL i går som ska hämtas. några burar ska jag snickra själv och kanske inreder jag ett akvarie till lek/grävlåda.  Amber och Ivy är några av namnen på mina möss. Pluto heter hamstern. Roligt att ha djur igen efter att varit sjuk i många år. min hund dog för 9 år sedan . Han gillade möss. var verkligen en rolig hund.😍

Elvy2015
2017-10-02 18:14
#152

Hejsan alla.

En tant på 30 + som bor i Småland med make, dotter och ett gäng smådjur. 11 marsvin, 2 chinchillor, 1 mus och 2 katter.

Är en nygammal medlem här. Mitt tidigare nickname var Moonchillas. Höll på mycket förr med möss och födde upp i mycket liten skala. Men på grund av psykiska hälsoproblem en längre tid så fick jag lägga ner avel på chinchillor och möss. Idag mår jag mycket bättre, men föder inte upp möss eller chinchillor utan har bara för sällskap. Mina marsvin avlar jag på men i mycket liten skala enbart för personligt bruk (om man nu kan uttrycka sig så).

Min mus lille Snuggle är den sista jag har kvar från min linje och han börjar nu bli till åren. Men en störtskön kille och har aldrig varit sjuk.  Inom snar framtid hoppas jag på att få tag i burmese musisar och RY satin för att ha som sällskap här  hemma.

Grodan
2017-12-18 01:51
#153

Välkomna hit alla. 

Vi har haft som regel att inte pladdra i denna tråd och därmed kan det ev kännas som att man inte är välkommen. Och det är ju inte fallet alls.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Stinastygg
2017-12-18 15:28
#154

Jag har nog inte presenterat mig här?

Jag heter Stina Svensk, är född 1986, i Götlaborg där jag bodde tills jag var 4, då jag av särskilda skäl flyttade upp till norrlands inland, där jag vuxit upp i familjehem men hade lite biologisk nära släkt boende på samma ort. 

Jag har inga syskon alls, har vuxit upp som ensambarn, vilket varit just ensamt många gånger, jag önskade mig ofta en storebror, som kunde skydda mig mot mina mobbare… Idag är jag rätt glad att jag aldrig hade några syskon - en storebror hade förmodligen varit den största "plågan" av alla 😃

Djur har alltid varit mitt mest passionerade intresse, och husdjur hade vi många i familjen under hela uppväxten. Katter, hund, fiskar, undulater, sköldpaddor och kaniner. Har säkert glömt nåt..?
Men möss, råttor, ormar och ödlor var helt bannlyst pga mammas fobier, t.o.m hamstrar och marsvin för det tyckte hon ju va "råttor!" 😂

Som vuxen och hemifrånflyttad har jag haft hundar, hamstrar, råttor någon enstaka gång (men de hatar alltid mej och bits av nån anledning så har aldrig riktigt fastnat för råttor). Här har också bott fåglar av många olika arter, från fink till goja.

Möss har jag haft i flera omgångar under 10 års tid, alltid honor och aldrig fler än 3 samtidigt. Just nu har jag dock 12 hemma, då en av mina tre honor blivit mamma i vinter. Men ungarna är strax flyttklara, så då minskar det lite. En hane och en hona stannar, så totalt 5 landar antalet då på 🙂

Bor just nu äventillsammans med två undulater, en nakenkatt och en liten tant till blandrashund - de var två fram tills i oktober, min Frankie skulle fyllt 13 år nu i jul, den 26:e december, men han var gammal och blev hastigt väldigt sjuk. Saknar honom vansinnigt mycket! 😢
Har en hund till hos fodervärd, en 2,5-årig pudelkille. 

Kan nämnas att jag är funktionsvarierad och har ADHD, lindrig OCD, PTSD, kronisk depression samt en personlighetsstörning. Jag har även några väldigt små, lindriga hjärnskador, som litegrann påverkar synen och minnet.
Min IQ är dock en bit över medel 🤓 men jag tänker inte säga hur mycket… 😎Trots allt en rätt smart jävel med andra ord 😉

Frågor på det tar vi gärna i PM. Jag har ingenting att dölja!

HÄPP! *vinkar*

Grodan
2017-12-19 16:54
#155

Välkommen Stinastygg! ❤️😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

dixia
2017-12-29 20:47
#156

Gör väl en presentation jag också!
Djurgalen tjej som bott i Värmland hela mitt 23-åriga liv. Hade möss för något år sedan, men tröttnade då jag hade otur med tumörer och diverse.
Nu är jag dock igång igen. 

Fick hem ett mindre gäng för några månader sedan och blev sedan erbjuden hela en persons uppfödning. Jag tänker inte ljuga och hoppas inte att jag sårar någon genom att säga att mina möss inte enbart är sällskap.
Trots detta har jag byggt lagliga burar av Samla-lådor (57x39 cm) där det går fyra honor i varje. De får ett bra foder efter rekommendationer, mycket gömställen och leksaker i burarna samt ordentligt med material att boa med.
Då jag enbart föder upp möss för min egen skull är det lite si och så med noggrannheten kring färger i aveln.
Dock måste jag påpeka att jag är ytterst noga med att djuren som avlas på är friska, snälla och utan defekter! Det är även viktigt att honorna får vila mellan kullarna.

Nog om det och mer om mig! Jag är helst så anonym det går här på sidan. Men jag kan säga att jag har autism och ADHD vilket påverkar mitt liv en hel del. Både positivt och negativt, men tyvärr er av det sistnämnda. Är det så att jag missuppfattar eller helt enkelt skriver krångligt är det inte helt omöjligt att det beror på min oförmåga att uttrycka mig vettigt i text. Fråga mig gärna i så fall så löser vi det! ❤️ Lär säkert komplettera min presentation sen, men just nu kommer jag inte på något mer som kan vara intressant. 😃

Grodan
2017-12-29 20:50
#157

Välkommen hit, dixia!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tr0llm0r
2018-01-02 02:05
#158

Nu har jag varit här alldeles för länge utan att presentera mig… Jag heter Jenny, en skojfrisk deprimerad person som älskar att skratta och få andra glada. Pluggar även på Högskola, ska bli en rolig friyidslärare 🖖🏻 Hade möss som liten. Köpte då en hona från djuraffär som sedan visade sig vara dräktig 🙈 Hon hette Mimmi och var en supersöt agouti. Hon fick ett antal ungar i en redig regnbågskull! Fanns alla möjliga färger. Stackarn dog sedan varpå jag valde att behålla alla ungarna i olika burar i mitt rum, sen fick min mamma astma och jag var tvungen att göra mig av med dem :( Har alltid haft en plats för möss i mitt hjärta, om det är på film, berättelser eller om andra haft dem så har jag alltid älskat dem! Så nu i vuxen ålder fick min son två möss (som egentligen var mina för jag ville ha dem mer än vad han ville 😂), även dessa kom från butik… Min syster berättade för mig om Mus iFokus (hon hade också en avel i början av 00-talet, tror att hon hade texel?) och jag bestämde mig för att köpa två tjejer till från Nordälvens :) En berkshire cinnamom och en agouti. Sedan "råkade" jag ta över tre möss TILL en colorpoint splash, en choklad och en yellow av en tjej som blev allergisk. Där efter kunde jag inte låta bli att köpa en roanhane av Tsunamis och sedan en herefordhona från samma uppfödare. Nu har jag fyra sötnosar kvar, då de andra mössen tyvärr dött av ålder och cancer 😔 Jag kan inte sluta läsa på om möss, försöker lära mig ALLT, haft en del motgångar i vissa fall och känner att jag fått stå ut med både medeciner, matblandningar, olika strömaterial och veterinörbesök. Det känns som att jag fått ta allt möjligt på en och samma gång precis i början 😅 Nu har jag bestämt att ta nästa steg! Att ta en kull och känna hur det känns på riktigt i några månader, utan att bli överraskad över att det plötsligt en dag piper i huset 😜 Min prioritering kommer vara temperament, livslängd och fri från sjukdomar (så gott det går så klart), det känns lättast just nu i början. Jag kan TÄNKA MIG att ha en riktad avel mot roan/merle om allt går som jag vill, men man måste ju börja någonstans och ta småsmåsmåsmå steg innan jag riktigt bestämmer mig, men känner ändå att det är värt att prova :) Ja det var väl allt :) Hej föresten!

Grodan
2018-01-02 21:31
#159

#158 Välkommen hit! Kul att läsa om dig!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tr0llm0r
2018-01-02 23:58
#160

#159 Tack! :D 💖 Jag hoppas på nycket utbyte av erfarenheter av alla som är aktiva ^^ Musfolk är så snälla och ärliga mot varandra 💖 Såg nu att det var massa stavfel pga tröttöga mitt i natten när jag inte kunde sova 😅

Annons:
Tsunamis
2018-01-03 10:13
#161

Kul att du hittat hit också :D 

Sist jag  skrev här var 2012 det har ju hänt en del sist. Gerbilerna fick hamna på efterkälken meeen finns faktiskt lite planer på att skaffa några igen under detta året.

Är nu utbildad musdomare pet & standard samt petdomare på alla hamstrar. Mössen här hemma delar djurrummet med dvärghamstrar samt ett par guldhamstrar.

MvH  Tsunamis

Tr0llm0r
2018-01-04 10:20
#162

#161 Ja! :D Kan knappt slita mig ;)

Saffran2017
2018-03-23 18:24
#163

Jag har hängt i bakgrunden här på musifokus länge utan att involvera mig själv i trådar men tänkte att det är dags att börja göra det och presentera mig själv :) Jag är en tjej, 19 år gammal. Har ett väldigt stort djurintresse och gick djurvård på gymnasiet. Har alltid haft djur runt mig och just nu bor det en hund, två katter, fyra kaniner, en dvärghamster och en liten muskille från persilades här :)

Grodan
2018-03-23 21:43
#164

#163 Välkommen, trevligt att du vill träda fram nu! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[zombivarg]
2018-05-07 19:27
#165

Hej alla

Är ny medlem här på mus iFokus. Har dock redan varit och läst endel i några dagar då jag har haft svårt att bli medlem.

Jag heter Annica Alkerud och bor mitt i Skåne, Högseröd, är född -75 och hyr hus ute på en lantgård. Det är bara jag och alla mina djur som bor här, vilket passar mig perfekt. Just nu är jag arbetslös sedan x antal år tillbaka på grund av mobbing på förra arbetet och deprition efter det. Är nu på väg tillbaka och arbetstränar 4 timmar per dag. Känns både rolig och skönt.

Just nu har jag 9 katter, hjälper hemlösa katter så här finns alltid någon eller några katter. 3 st gatuhundar en från Spanien och två från Rumänien, jag hjälper och tar hit hundar från Rumänien när jag kan. Vissa letar jag hem till men dessa två Rumäner jag har nu, Rassi och Ricki, är mina egna och kommer aldrig att adopteras vidare. Min första Spanjor, Raja, dog tyvärr dagen innan nyår -17, hon blev runt 14-15 år och va min i hela 13 år. Har haft renrasigt men alla har tyvärr blivit avlivade för tidigt på grund av olika sjukdomar,  jag la ner mycket pengar och tid utan att det hjälpte. Så jag tröttna på renrasigt och gick över till gatuhundar istället, vilket jag än så länge inte har ångrat. 

Sen har vi gnagarna, 3 hamstrar 1 tjej och 2 killar, 4 rått tjejer, 5 degu tjejer och 4 möss 2 killar och 2 tjejer. Jag hoppas bli degu uppfödare här nere i Skåne, vi har ju ingen här nere tyvärr. Men det är långt dit och jag har bara börjat. Jag har alltid haft gnagare, mest hamstrar. Men i höstas fick jag träffa några super trevliga tam råttor hos en uppfödare, va där för att titta på hamster. Jag blev helt betagen av dessa nyfikna djur med alla deras upptåg, så jag valde att inte köpa några fler hamstrar utan i stället prova på råttor och det har jag inte ångrat. Nästan 3 månader senare fick jag äntligen hämta hem mina två första rått tjejer. Jag älskar mina råttor, dom är mycket mer aktiva och roliga än hamstrarna och jag personligen känner att dom fyller mer mina behov än hamstrarna gjort. Därför började jag kolla runt på andra sorters gnagare och fastnade då för både degun och dom små mössen. Har haft svårt att få tag på degus här nere i Skåne då det inte finns någon uppfödare i närheten, men skam den som ger sig. Kommer troligt vis även importera några från Tyskland, får se hur det blir. Jag "rädda" två möss tjejer från blocket för några månader sedan, inte super tama men ändå väldig trevliga och dom har aldrig bitit mig. Jag gillar deras liten het, i förhållande till dom stooora råttorna och dom större deguna. Jag trivs super bra med dessa tre arter, dom passar mig som handen i handsken och jag rekommenderar dom verkligen till folk. Då det varit svårt att få tag på möss här nere i Skåne så har jag automatisk tagit de extremt lugnt och det känns jätte bra. Så fick jag syn på några möss i en djuraffär, försöker att inte köpa från affär då jag aldrig vet vad jag får. På vägen hem satt jag och fundera på vilken färg kombo mina nya mus killar hade och om det skulle gå att få tag i hos en uppfödare, föredrar uppfödare. Här på mus iFokus har jag nu lärt mig att färgen heter tricolor och är inte super vanlig men den finns. Så nu när jag är klar med denna intro så ska jag fortsätta att läsa om avel, genetik osv så jag sen kan få tag i tricolor och splach hos en bra uppfödare. Tror det va allt om mig och mina djur, undrar ni något så skriv ett pm.

PS; Mina 2 mus killar har fått vars en bur då den ena är väldigt dominant och gav sig på den andra.

Grodan
2018-05-08 16:20
#166

Välkommen hit, zombievarg. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

alidaolsson
2018-06-15 15:55
#167

Hej!

Jag har ju hängt här ett tag och gjort några inlägg och så, men aldrig presenterat mig, så tänkte göra det nu. 🙂

Jag heter Alida, är 19 år och bor i Dalarna. Mitt största intresse är djur och har alltid varit. Har ägt kaniner, hundar, möss och råttor. Råttorna skulle jag dock bara hjälpa till med att omplacera så de bodde inte här så länge. Sen en katt ett litet tag, men hon var så gammal när jag fick henne så hon levde inte många månader efter att jag tagit över henne. Har fött upp både kaniner och möss. Idag har jag 2 hundar och 4 möss.

Jag lever med många olika diagnoser som gör mitt liv till en evig kamp, men det finns också en del bra sidor med vissa diagnoser. Jag har bl.a. autism och folk med autism fördjupar sig ofta på en viss grej och blir väldigt duktig på just det. Min grej är djur. Mest hundar, men jag älskar alla djur. Några andra diagnoser jag har är borderline och depression. Depression vet de flesta vad det är, men kanske inte borderline. Det är svårt att leva med borderline, det gör att jag får svårt att kontrollera mina känslor, jag kan gå från jätteglad till jätteledsen på 2 sek, jag får svårt i det sociala pågrund utav hur mina känslor pendlar och jag startar då lätt bråk med andra. Allt detta ger mig ångest vilket har lett till att jag startat med ett självskadebeteende. Jag kampas också med självmordstankar, har varit in och ut på psyk, har fått tvångsinjektioner, blivit bältad, you name it.. Jag försöker vara öppen med min psykiska ohälsa för att få fler att våga öppna upp sig om det, det är fler än man tror som kämpar med psykisk ohälsa och det skulle bli så mycket bättre om alla vågade prata om det, då kan man hjälpa varandra.

Det var en del om mig. 🙂 Även om det finns mycket mycket mer, men då skulle ingen orka läsa.. kanske lite mycket om mitt mående, men det är en stor del utav mitt liv. Hur som helst så är djuren det värdefullaste jag har, utan dem skulle jag troligtvis inte leva. ❤️

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Annons:
kattiskogen
2018-10-27 12:26
#168

Hei!  

Jeg er en djurglad person som for tiden bor i Oslo. Har masker og møss hemma. Og ofta någon burk med bubblande bakterier som jeg okså tenker på i kategorien husdjur :) 

Kjøpte mina førsta møss i juni 2018 og det er super hyggliga små krabater. Mia og onchao er 2 svarta systrar som ser nesten prikk like ut, men i bra ljus kan man se at mia har blått i pælsen og Onchao brunt.  Og så har jeg en liten søtnøt som heter Bingo og er splashed beige :) 

Jeg er mamma og jobbar som trædgårdsmæstare og permakultur designer, så har ofte med meg gosaker hem til småfolket i form at alt naturligt.  

Møssen bor i ikea plast lådor med galler i taket og et "lekebur" som er en liten hyll med glasdørr og 4 våninger at klættre i.  De har också lekeplass ute på et bord i vardagsrummet brevid burene der de springer dagligen.  

Jeg har alltid haft djur och vill ge mitt barn samma kunnskap som jeg fick, han er 5 år och jætte duktig med djur :)  Jag tvættar burar og han bygger lekbaner åt møssen :D

Novachan
2018-10-27 18:50
#169

#168 Välkommen! Trevligt att personer från andra länder också hittar detta forum 🙂

Brummebo
2019-01-16 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Hej!

Magda heter jag och är en tjej på 22 år (född 96) som är bosatt nere i nordvästra Skåne tillsammans med min hund Akki, mina hamstrar, gerbiler och möss. I hela mitt liv har jag kämpat med depression, ångest och panik ångest. Djuren är det som får mig att hålla igång och att gå upp på morgonen <3

Jag funderade i flera år innan jag skaffade smågnagare igen i vuxen ålder efter att ha haft dåliga erfarenheter som liten. Men då jag verkligen ville ha en liten kompis så började jag läsa på om olika arter, velade fram och tillbaka i säkert 3 år innan en gammal kompis fick mig att skaffa en guldhamster 2017 som heter Nim aka Surgubben <3 Jag skaffade mina första möss samma år, Melvin och Pim. Pim finns idag inte längre men Melvin är än idag en gubbe med god energi <3 Jag köpte senare honorna Mio och Bu, Mio fick en tumör vid luftstrupen och fick därför somna in :( Då Bu blev ensam skaffade jag 6 nya honor till henne som sällskap som jag även senare tog mina första kullar på och dem kullarna blev bränslet för mitt brinnande intresse för avel och anledningen till att jag vill bli registrerad uppfödare.

Jag är också kass på att ta bilder på mina möss, de blir alltid suddiga så ja, bli inte förvånade x)

Tänker att jag delar med mig av en bild på min vovve Akki för jag har bara bra bilder på henne x)<3

Grodan
2019-01-17 14:57
#171

#170 Trevligt att läsa om dig. Ser onekligen ut att vara en linslus till vovve du har. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lnbjors
2019-01-20 23:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Hej! Jag har följt en den här sidan ett tag nu och bestämde mig till slut för att logga in och få chansen att vara med själv. Jag heter Ellen ”LN” och bor i Dalarna med mina belgiska vallhundar, möss, katter och förhoppningsvis snart också kaniner. Mössen är just nu två stycken, tjejerna Bosse-Lasse och Lasse-Bosse. Hade även en hane som jag hittade via den här sidan vid namn Aristo, som jag blev tvungen att ta bort förra veckan pga plötslig sjukdom. Synd såklart, men ungefär samtidigt föddes hans avkomma som även är min första kull. Mina avelsmål ligger just nu främst på gott temperament men hoppas kunna selektera mer för bättre hälsa när jag har tillgång till mer avelsmaterial.

I övrigt läser jag sista året på Stiernhööksgymnasiet i Rättvik där jag går djurvård med inriktning hund, som egentligen är främsta intresset. Inom hund har jag fastnat för rasen groenendael och hoppas skaffa en från brukslinjer snart, utöver den groenendael jag redan har från “sportiga utställningslinjer”. Ibland går jag även att hitta på det lokala katthemmet där jag nyligen börjat hjälpa till.

Har även släppt en målarbok med kattmotiv och har intresse för digital konst, foto och TV/data-spel utöver alla mina djurintressen.

Grodan
2019-01-21 12:15
#173

Välkommen Lnbjors! Intressant att läsa om dig. Tycker du ska starta en egen tråd med din kull så vi kan följa den. 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2019-01-21 12:52
#174

Välkommen Ellen! Kul att se dig här :D Jag visste inte att du hade möss ❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Lnbjors
2019-01-21 17:11
#175

Ska försöka fixa en tråd åt dem! :) Ja, jag blev med möss i höstas. Hade vart sugen ett tag och när jag hittade en vit/brun satin i skolans foderodling så kunde jag inte låta bli att ta hem henne + en kompis. 💖 Visade sig vara fantastiska temperament på dem trots att de aldrig blivit hanterade :)

Grodan
2019-02-01 17:12
#176

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: