Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Dominant hona?

2010-02-06 13:12 #0 av: Ceciliaolucifer

En hona som rider på en annan hona, vad beror det på? Är det dominans och vad gör man åt saken?

Anmäl
2010-02-06 15:36 #1 av: Kamillah

Här står det om musens olika beteenden, inklusive det du undrar om :)

"You meet thousands of people and none of them really touch you. And then you meet one person, and your life has changed.. Forever."

Anmäl
2010-02-12 15:39 #2 av: jossehhh

Så då är det alltså "okej" att honorna gör så?

Min ena gjorde också det igår och jag tycker inte det verkar så.. trevligt? Men den undergivna musen mår alltså inte dåligt av det?

Anmäl
2010-02-12 15:46 #3 av: Kamillah

#2 det är en del av deras beteende, den underlägnsa musen mår nog inte dåligt av det. har sett mina möss göra det också :)

"You meet thousands of people and none of them really touch you. And then you meet one person, and your life has changed.. Forever."

Anmäl
2013-10-20 09:23 #4 av: [cessi]

Tack för denna tråd! Vaknade imorse och gick in i köket där jag och min bror plötsligt får se hur en av mina honor rider den andra. Blev helt chockad, men honan som blev riden verkade inte må dåligt i alla fall. Misstänker att den dominanta löper för de två andra går och snusar henne i baken titt som tätt. Jag behöver alltså inte vara orolig?

Anmäl
2013-10-20 09:46 #5 av: Kamillah

Nej det är normalt :)

Anmäl
2013-10-20 10:25 #6 av: Artlink

Vild brunst är det normalt. Jag har till och med sett att de "ställer upp sig" för parning. Det kan också vara ett dominansbeteende om den som blir riden på inte vill, piper och försöker gömma sig, om det pågår  ständigt och jämt. Det är inte vanligt med så dominanta honor men det finns.

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.