Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 3777 ggr
fiffiluren
2009-05-07 15:21

plommonkärna

gör det någon om man har en mus som satt i sig en stor del av en plommonkärna? är inte plommon en stenfrukt som man egentligen borde undvika till gnagare, men det kanske bara gäller grenarna? Hur som helst, det är två veckor sedan hon åt den nu och hon har inte visat något konstigt, men ville bara höra om någon här vet lite mer om den saken

Annons:
Stephanie
2009-05-07 15:22
#1

När det gäller stenfrukter så är även kärnan giftig. Men om det har gått två veckor sen hon åt av den så är det ingen fara Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

fiffiluren
2009-05-07 15:24
#2

ok dåd vet jag att hon inte ska äta det igen, man vet aldrig…

men hon har lite stenmage hon äter lite vad hon kommer över, hon käkade upp chokladen på en dumlekola en gång, inte så nyttigt kanske men jag hann inte upptäcka det. Och det är också jättelänge sedan och hon har inte visat något knasigt och bajset ser normalt ut.

Camillhe
2009-05-07 15:40
#3

Du hade tur, plommonkärnor är giftiga, alla stenfruktskärnor innehåller blåsyra i mer eller mindre mängd, även äpple och päron kärnor.

Så det ska man aldrig ge djur. Men precis som Steph skrev så hade en reaktion kommit tidigare än 2 veckor.

fiffiluren
2012-05-04 16:34
#4

Ett av de första inläggen man skrev på mus.ifokus. Det här är länge sen Skrattande Saknar min Spindel, som inlägget handlar om, hon hade suttit och tuggat på en kärna i en skräpskål men hom åt aldrig upp den som det kanske låter.

Hon blev nästan två år gumman, dog av tumör.

Bara arkeologar lite FlörtTungan ute

Upp till toppen
Annons: