Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2811 ggr
[Catteklina]
2/6/08, 11:58 AM

SÄLJES: Sebramus-ungar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter många om och men, så finns nu åter två sebramus-ungar till salu - Tintin och Haddock.
Det är två stycken underbara och lekfulla hanar.
Dom är nu över 5 veckor gamla, äter själva, är självständiga och sånt, så dom är redo att flytta till sitt nya hem redan nu :)

Vid leverans:  - Kommer grabbarna vara reggade i SVEMUS, så utskrivna papper på det medföljer dom (väntar fortfarande på utskrifterna), samt ett skötselrådspapper där allt det viktigaste står som man bör tänka på!
 - En liten påse med övergångsmat.
 - Kvitto

Tintin och Haddock är väldigt trevliga av sig och hanterbara. Följer oftast lugnt och fint upp i ens hand och sitter sedan där fint :)

Nya bilder på sebramössen kan läggas in senare när tiden finns :) Dock kan jag inte, som ni säkert förstår, inte se skillnad på vem som är vem, alla är ju randiga :D

Krav:  - Säljes endast tillsammans, då jag inte vill att någon av dom ska bli en ensam-mus. Sebramöss trivs allra bäst tillsammans, även hanar om dom båda kommer från samma släkt.
 - Sen ska man även veta lite om sebramöss, då dom inte ska jämföras med andra möss, dessa kräver sin egen skötsel, bland annat så ska man inte ha någon vanlig gallerbur till dom och dom kräver lite större utrymme än vanliga tammöss.

Läs mer om sebramusen på min hemsida:
http://geckozone.se/SMNyheter.html

Pris: 150,-/stycket så båda två för 300,-

Dom finns i Skåne/Eslöv, leverans kanske kan fixas inom Skåne.
Annan leverans får köparen själv fixa!

(bilden överst är tagen för 3 veckor sedan)

Annons:
[Catteklina]
2/6/08, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

_ca. 2 veckor gamla, hela kullen.

_

[Catteklina]
2/6/08, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

_ca. 2 veckor gamla, ligger och myser i boet :)


_

[Catteklina]
2/6/08, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

_ca. 3 veckor gamla, ligger och myser med sin mamma i boet :)

_

[Catteklina]
2/6/08, 5:52 PM
#4

Hemsidan har blivit ändrad och uppdaterad!
Här finner ni nu faktan om sebramusen: http://geckozone.se/sebramus/Fakta.html
Här finner ni mer information om kullen: http://geckozone.se/sebramus/Ungar2008.html

[Catteklina]
2/7/08, 11:01 PM
#5

Nu finns det också obesläktade sebramus-honor om man är intresserad. Då kan man köpa en hane från mig + en obesläktad hona. Så länge som dom säljes två och två.

GucciDior
2/8/08, 11:00 AM
#6

Asså den första bilden är äckligt söt! Kyss

Annons:
[Catteklina]
2/8/08, 11:02 AM
#7

#6 Sätter in sin bästa look inför kortet ^^
Nej, men dom är för härligt-söta!

[Catteklina]
2/9/08, 6:32 PM
#8

*puttis*
5 dunder söta sebror föddes i förrgår!

Stinko
2/10/08, 4:12 AM
#9

Oj! Vilka sötsaker!

Ladyinred
2/10/08, 2:03 PM
#10

Har du fått nya igen? Förvånad

[Catteklina]
2/10/08, 2:13 PM
#11

#10 Ja, andra honan fick fem stycken små randiga korvar i torsdags :)

Ladyinred
2/10/08, 8:25 PM
#12

Måste berätta att jag oxå fått nya, 3 små rosa korvar. Så nu ska jag sära på paret.

[Catteklina]
2/10/08, 10:31 PM
#13

#12 Wow :o REDAN? Haha, det gick snabbt ^^
Mina korvar var randiga när dom föddes, haha xD

Annons:
[Catteklina]
2/16/08, 10:05 PM
#14

*putt*

[Catteklina]
2/20/08, 2:08 PM
#15

Putt! Grabbarna och resterande fem ungar som nu växer som ogräs vill ha nya hem!
Grabbarna är nu reggade och papper på det finns, dom andra fem kommer också att bli reggade så fort jag ser skillnad på könen säkert ;)

[Catteklina]
2/21/08, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Skrattande Ingen?
**Kolla så söta vi är!

**

Pimu
2/21/08, 3:34 PM
#17

Söta är dom verkligen .. men tycker att dom är föör småå ..

Lycka till me att få dom sålda allafall ..

[Catteklina]
2/21/08, 7:21 PM
#18

För små? Fundersam
Sebror är inte små… tycker inte jag…
Om du menar ungarna på bilder, så är dom små ^^ Födda den 7 februari, så dom säljes inte redan, men går att bokas som jag skrivit längre upp… tror jag… Annars har jag missat det…

Då tar vi det igen :)

 - Dom två grabbarna är nu 9 veckor och redo för nya hem.

 - Dom 5 ungarna är leveransklara i slutet av vecka 12, så dom går att boka nu om intresse finns för honor, då tre av dom förmodligen är honor och två förmodligen hanar.

Ceciliaolucifer
2/23/08, 12:15 AM
[Catteklina]
2/23/08, 12:44 AM
#20

#19 Det är dom verkligen! Roliga som attans också när dom leker :D

Annons:
Ceciliaolucifer
2/23/08, 12:58 AM
[Catteklina]
2/23/08, 5:19 PM
#22

#21 Tydligen ^^ Hehe, men det största problemet är väl att jag finns i Skåne och dom som varit intresserade finns i Stockholm. Men vi får se hur det går :) Dom är ju gudomligt söta och påhittiga djur!

Ceciliaolucifer
2/24/08, 1:53 PM
#23

#22 Varför är dem svårsålda då? jag som inte är muskunnig alls har fått för mig att folk tycker att dem blir för små, att dem är svåra att få tama och att dem kräver mkt mer jobb och annorlunda föda? Stämmer det?

Jag förstår inte hur det kan vara så :) vackra!

[Catteklina]
2/24/08, 7:11 PM
#24

#23 Hmm, små vet jag inte. Mina sebramöss är större än mina vanliga tammöss. Men sen kan det ju vara så att dom inte bli lika tama som tammössen, men mina är ändå så att man kan ta upp och ha dom lösa i sängen utan problem. Vet om dom sebror som det inte ens går att komma nära…
Sen äter dom ju mer fågelfröer, men det äter mina tammöss med, så det är ju inte så annorlunda. Dom ska ha mjölmask och kokt kyckling, vet inte om det har med det att göra också kanske. Sen kräver dom liiiite större utrymme än tammöss.
Men varför dom inte är lika 'lätt' sålda som tammöss vet jag inte faktiskt, om det är för att dom inte är lika lätta att få tama, eller vad det är som gör det.
Synd faktiskt, då det är mycket trevliga och fina djur :)

Ceciliaolucifer
2/24/08, 8:04 PM
#25

#24 om jag av någon anledning skulle skaffa möss så skulle det vara sebramöss utan tvivel! :) underbart vackra!

Men mina illrar har stulit mitt hjärta och om jag känner dem rätt så blir det inget annat djurslag :)

[Catteklina]
2/24/08, 10:22 PM
#26

#25 Haha, jag tror dom vill ha sin matte för sig själv :D

Annons:
Grodan
2/27/08, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

OMG  vicka sötnosar!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Catteklina]
2/27/08, 4:12 PM
#29

#28 Visst är dom :) Gose-bebisar! :D
Sebror är helt underbara!

[Catteklina]
3/2/08, 11:53 PM
#30

PUTT!

[Catteklina]
3/5/08, 12:42 PM
#31

putt

[Catteklina]
3/14/08, 8:46 PM
#32

**HEJ Glad Vi är leveransklara på onsdag och vill då gärna flytta till vårat nya hem :)
Vi kostar 100,-/st och kommer vara reggade i SVEMUS så fort papperna kommer, annars kan dom skickas hem i efterhand :D

Vi säljes helst bara tillsammans, då vi är sociala djur som vill ha sällskap av en artfrände!**

Amanda_Mouse
3/10/12, 8:13 PM
#33

Fina

Sara B
3/11/12, 2:02 AM
#34

Oj vilken ganal tråd.. =o Men vad underbart söta zebramössen är! :*

Annons:
Upp till toppen
Annons: