Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 7942 ggr
mandymoo
4/6/07, 1:12 AM

En fråga - vad kostar mössen

på erat zoo?

Jag var nämligen in på zoo idag o vart lite snopen över att se priset o undrar nu var priset ligger runt om i landet.

Så kanske ni kan kika om ni inte vet…

Annons:
Nutiz
4/6/07, 1:12 AM
#1

På djuraffärn här kostar dom 25:- styck…

mandymoo
4/6/07, 1:30 AM
#2

Skriv gärna ort så man vet vart *ler*

Nutiz
4/6/07, 1:44 AM
#3

Köping :P

Celia
4/6/07, 2:17 AM
#4

Jag brukar inte köpa möss, men jag vet att en del affärer runt Malmö/Lund har olika priser. Jag har hört någon expedit fråga om det är till sällskap el. mat… :(

Elenril
4/6/07, 2:25 AM
#5

Här i Kungsbacka låg det tidigare på 75 kr, men sist jag var där så såg jag att dom hade sänkt priset., om det var till 70 eller 60 minns jag inte…
På Göteborgs Zoologiska tar dom bara 20 kr

Grodan
4/6/07, 2:50 AM
#6

mandy, vad kostade mössen i den zoobutiken du var i då - eftersom du blev snopen…? *nyfis*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
mandymoo
4/6/07, 9:18 AM
#7

Där jag brukat titta i Västerås o Enköping så har dom tagit 45-50 kr/st. Sen 75 kr någonstans o nu var det 80 kr/st det var det som gjorde mig snopen att prisskillnaden var så stor.

Pimu
4/6/07, 12:04 PM
#8

I Västerås ligger dom mellan 75-95:-

Elyria
4/6/07, 12:11 PM
#9

Har inte kollat så noga på sistone. Men i Örebro, Karlstad och Mariestad har det i alla fall tidigare legat på 20-25 kronor.

Men det är ju bra om djuraffärerna börjar värdera mössen lite högre.

mandymoo
4/6/07, 12:23 PM
#10

Ja o ett litet pekfinger kanske att uppfödarna som registrerar och har stamtavlor, kan med gott samvete höja till 100-150 kr?

Elyria
4/6/07, 12:29 PM
#11

Ja, lite dyrare att köpa registrerade möss måste det ju vara. Samtidigt måste man ju tänka på att många backar om det blir mycket dyrare att köpa hos uppfödare. Vi som redan är mustokiga är nog beredda att betala, men det är ju roligt om vi blir fler tokiga…

mandymoo
4/6/07, 1:00 PM
#12

Jo där håller jag med dig helt o hållet - inte för mycket. För vi vill ju locka dom som vill ha för sällskap och som köper för första gången att köpa från uppfödare istället för zoo.

Men som sagt lite dyrare tycker jag helt klart att dom ska vara.

[mjuue]
4/6/07, 1:30 PM
#13

Självklart så måste det vara en prisskillnad mellan zoo och uppfödarmöss…

Jag köpte Jenny och Julia på vällingby zoo för 45 kr/st. Men tror inte dom säljer möss längre… men är inte säker.

Annons:
reverse
4/6/07, 2:04 PM
#14

Jag praktiserade i en djuraffär i Lund för flera år sedan. De tog 10 kronor för sina.

 //Lina

Noa-Nisse
4/6/07, 2:44 PM
#15

när jag köppte min första mus kostade den 25 kr.. sen när jag skulle köpa den andra kostade den bara 15 kr :S

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Sandra-L
4/6/07, 4:25 PM
#16

På de flesta zoon i sthlm kostar färgade möss runt en hundring.. vanliga labbmöss (vita med röda ögon) runt 50 kr..

Väldigt dyrt! hehe

Prizma_o_Kristall
4/6/07, 5:23 PM
#17

När jag köpte mina "labbmöss" Prizma och Kristall kostade de 20 kr/st…. Det var i Sävsjö.Men de såldes ju främst som ormmat! Så jag "räddade" dem… Även om det bara är en droppe i havet. I Jönköping på rilo zoopermarket kostar dem 45 kr/st. Där har dem möss i olika färger, främst svart/vita och black and tan.

Muszimba
4/6/07, 9:58 PM
#18

På djuraffären i Haninge Centrum kostar en mus 59 :-, en råtta 95:-,

På den som ligger på Ringvägen vid Skanstull(södra Södermalm,Stockholm) kostar de 30:- och då är de rö vita.

[Theriss]
4/6/07, 10:41 PM
#19

I Malmö-Lund kostar de mellan 10 och 45 kronor.

Highlandertess
4/6/07, 11:15 PM
#20

I Arvika kostar de mellan 30-50 kr beroende på färg och kön.

Annons:
Nattskjorta
4/7/07, 1:33 AM
#21

Det var pa Arken i haninge centrum som jag kopte Leif, men jag hade glomt att han kostade 59 kr priset hade liksom ingen betydelse jag ville bara ha med honom hem, de hade lika garna kunna sagt en femhundring…..

dreamiz
4/7/07, 5:03 PM
#22

I Nässjö kostar de 35 kr. De tar i första hand från Åkello.

I Ludvika betalade jag 45 kr, då var det deras egen uppfödning.

Grodan
4/7/07, 6:45 PM
#23

I Tyresö zoo sålde de för några år sedan möss från mig och Suddborn´s med stamtavla för 59 kr st. Antar att de idag skulle ha ungefär samma pris, eller om jag bad dem ta 75 kr så skulle de nog ta det.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

GucciDior
4/7/07, 6:47 PM
#24

på mölndal zoo tror jag dom tar mellan 10-25 kr.. men där säljs dom i första hand som ormmat..GråterSkrikandes

Terato
4/8/07, 12:55 PM
#25

Såg senast idag en annons på Blocket med en massa bilder på ormar som sväljer möss. Huuua!

Satt och funderade vad de tar här i Gävle.. Tror Söders zoo tar 35 kr. Skulle aldrig få för mig att köpa möss där, dock. Dom säljer ju "dansmöss". :P

Har glömt vad de tar på Brynäs Zoo men det vet ju Elin så hon talar nog om det när hon kommer hem.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Gasoline
4/8/07, 6:19 PM
#26

I örebro på bra zoo kostar dom 25 kr st, 2 för 30 kr.

Vattnadal
4/9/07, 8:32 PM
#27

Vi tar faktiskt bara 35 kr, och då är det ofta Vattnadalare, Morakullor och annat spännande som föräldrar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Grodan
4/9/07, 9:39 PM
#28

Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Dominik]
3/6/12, 2:02 AM
#29

Hehehe (nä men fy va jag älskar 2007 och 2006 trådar :3)

På ZooAB i Malmö kostar möss 20 kr :) Dom säljer/sålde jätte fina möss. Har man tur så kan man få syn på en texel (ja, dom hade väldigt många texlar för några månader sedan) :) Dock innehåller deras möss mask, så jag rekommenderar inte ZooAb's djur :)

Grodan
3/6/12, 2:04 AM
#30

#26 hehe… jag tycker vi ska ha en aktuell tråd om detta…

Menar du att mössen där kostade 20 kr 2006?? Flört

De flesta möss innehåller springmask idag…Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Dominik]
3/6/12, 2:09 AM
#31

#30 Hahaha då bodde jag inte i Malmö haha :D För ungefär 4-5 månader sedan sålde dom ritigt vackra musar! O ja, tycker också att en ny tråd borde skapas :)

Undrar om någon sitter och pilar i avföringen och leker med masken som bor i musen haha :D

Chilizera
3/6/12, 7:08 AM
#32

Tror jag betalade 75:- på Grizzly i Uppsala. Om jag inte missminner mig helt så tror jag de tog en hel hundring styck i djurbutiken ute i Gottsunda (strax utanför Uppsala).

L8sson
3/6/12, 9:35 AM
#33

89:- arken zoo Karlstad 
79:- Pets Karlstad 
35:- Djurmagazinet

Jag har möss från djurmagazinet och Pets. 
De från pets skulle det vara 2 hanar jag fick med mig hem men det var 2 honor, ingen bra mentalitet alls på de. De köper från grossist? (heter det så?)

Djurmagazinet köpte jag en hane ifrån, det var en hane ;) haha Och de köper in från privatperson. Väldigt trevlig liten långhårig grabb som är lugnet själv! :)

Tiaran
3/6/12, 10:14 AM
#34

vet att detta är en gammal tråd men kan inte låta bli.

#23 min första mus någonsin köpte jag från Djur & sånt i tyresö för över 10 år sen. han var satin långhår (dock från deras egen uppfödning, sa dem) han skulle ha blivit ormmat om jag inte "räddat" honom, (fast jag fick ju inte välja själv då dem hade "matmössen" i personalutrymmet)

han blev nästan 3 år gammal (kostade 25kr)

sålde du även mössen som ormföda till djuraffären i tyresö? isåfall kan det ha varit en av dina ;p

Annons:
Grodan
3/6/12, 10:47 AM
#35

Det är flera år sedan jag var inne i en zoobutik och kollade priser. Vågar nog inte. Brukar bli så upprörd…

#34 Ballt. Han var väl en svensktypad kille antar jagFlört vet inte vart Bollis zoo fick sina möss 2002… jag lämnade in möss med stamtavla (texel o långhår) men fick ta tillbaka hanarna om de inte såldes inom en viss tid… när jag gjort det några gånger funkade det inte… det var typ 2001-2002…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tiaran
3/6/12, 12:17 PM
#36

#35 han var faktiskt rätt lik min Kuno, fast Silver (som han hette) hade ingen stamtavla då han egentligen var ormföda (ja satin långhår superfin).

om jag minns rätt så köpte jag honom i slutet på 2002 eller början på 2003 vet iaf att han var min lilla gosepojk och min Far visste ingenting om de, Mor min visste för hon var med när jag köpte honom och hon hade sagt att det var ok, tror det tog ca 1 år innan Far upptäckte att jag hade ett husdjur. xD

Chilizera
3/6/12, 1:19 PM
#37

#36 Hur döljer man en musbur i ett helt år? :D Och med burstädning och allt…

Tiaran
3/6/12, 1:39 PM
#38

#37 det var ett tag när jag bodde hemma som jag fick bo i husvagnen vi hade på tomten (självvalt förstås) hade rullgardinerna längst in i husvagnen nere när jag inte var där och gömde buren under sängen när jag visste att Far min var i krokarna xD (dvs när jag visste att han ev skulle hämta något från husvagnen) men Ja jag var också rätt förvånad över att han inte upptäckte buren med musen i.

Vad gällde städning av bur så var det lätt att fixa när Far var på jobbet dvs inte hemma :D

anledningen till att han fick veta att jag hade en mus var på sommaren då vi skulle åka till landet (jag kunde ju inte lämna musen ensam hemma i flera veckor o.O) så jag bad en väninna till mig passa den (hon hade råttor) sen blev det lite knas med att få hem musen från henne igen så då drog jag en liten vit lögn om att min kompis hade skaffat musen för att hon trodde hon kunde ha den tillsammans med sina råttor (JA jag vet vem som helst skulle genomskåda en sån förklaring) men min Far gick på den "lilla" lögnen men var INTE glad över att få in "skadedjur" hemma. Men Mor sa att det var okay så då kunde han inte säga så mkt. xD

<3 min Mor som är en sån djurvän

Exoticas
3/6/12, 1:54 PM
#39

#38 haha vilken historia x'D fick mig ett litet skratt idag =D

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Grodan
7/18/13, 2:16 PM
#40

Vad kostar mössen på zoo idag?

Stamtavlemöss kostar 100 - 150 kr


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[hasselmusen]
7/29/13, 9:42 PM
#41

 I vårat arkens zoo finns det bara gerbiler, kaniner och några marsvin

Annons:
Galenidjur
7/29/13, 10:44 PM
#42

på arken zoo där jag bor kostar de 59

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
7/29/13, 10:46 PM
#43

Arken zoo där jag bor får man prata med de som är där och så beställer de in antalet- 2st för 199kr o-o

-

guppytjej
7/29/13, 11:05 PM
#44

här kostar foder mössen 30 kr styck o sällskapsmössen 99 kr styck. (norrköping)

Velinga1984
7/30/13, 10:05 AM
#45

I Falköping kostar de 45:- iaf sist jag kollade.

StillaSinnet
7/30/13, 10:34 AM
#46

#44 djuraffärer får väl inte sälja fodermöss levande längre?

I Örebro-Karlstad med omnejd har mössen jag tittat på kostat mellan 65-90.-/st

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Smulan80
7/30/13, 11:35 AM
#47

Birsta, Sundsvall 69kr. Men jag vill inte ha "grossistmöss".

shandi
7/30/13, 8:52 PM
#48

#47

Arken i Birsta köper in av uppfödare.. :) Iallafall förut gjorde de så.. Jag har haft superfina möss därifrån uppfödda av Muslingen.

Annons:
Smulan80
7/30/13, 9:03 PM
#49

Mailade Arken zoo Birsta i fredags/lördags och de sade att de tar in av grossist. I alla fall just nu, i övrigt vet jag inte.

shandi
7/30/13, 9:05 PM
#50

Jaha! Det var ju himla synd. Pratade med en som köpte mus av mig idag. Hon hade köpt av arken för några veckor sedan och den hade dött väldigt fort…Tyckte det lät lite märkligt med tanke på vad jag visste om dem men då var det alltså inte så märkligt längre… Då vet man det!

gulzebra
7/30/13, 10:16 PM
#51

#46: Varför skulle de inte få sälja levande fodermöss? Det är ju inte försäljningen som är olaglig.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

StillaSinnet
7/31/13, 9:30 AM
#52

#51 jag fick det svaret i min zoobutik. Eftersom just fodermöss brukar säljas billigare så sa de att de får inte säljas levande. Vanliga sällskapsmöss säljs som vanligt för 65.- st. 

Du vet, tidigare kunde man köpa pinkisar och två veckors levande, men det går inte nu.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

gulzebra
7/31/13, 11:48 AM
#53

#52: Låter som nån som fått väldigt konstiga idéer för sig faktiskt, föga förvånande med tanke på vad man kan få höra i zoobutiker ibland. Det finns ingenting som säger att själva försäljningen är olaglig (utom möjligen för pinkies och andra ungar som är för små för att flytta från mamman, där har vi ju en helt annan djurskyddsaspekt egentligen). Det som är olagligt är att mata med levande och det finns inget som säger att en köpare inte får köpa levande och slå ihjäl före matning exempelvis. Blir ju färskare än fryst om inte annat. Priset är inget som någon lag sätter sig över, butiken får ta vilka priser de vill både på levande och dött.

Det är som med burar, det är inte olagligt att sälja burar som är alldeles för små, det olagliga är användningen av burarna 😉

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

StillaSinnet
7/31/13, 12:06 PM
#54

#53 jag var bara ute efter små på den tiden, när lagen kom, så de kanske slog stopp i maskinerierna helt för att vara på den säkra sidan då? Nu har jag inga reptiler och vet inte alls hur det är i dag.

Ja, bra reflektion angående burarna. visst är det märkligt?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

gulzebra
7/31/13, 12:14 PM
#55

#54: Ah, men då kan det väl mycket väl vara så att det helt enkelt föll på att man inte får separera för tidigt om man inte avlivar direkt, och inte att det beror på priset eller att de säljs som foder..? Vi har ju en fri marknad, butiker får göra precis vad de vill sålänge de inte bryter mot djurskyddslagen i stort sett.

Nae, fullt rimligt tycker jag, även för små burar är ju burar man kan använda, om än till andra arter eller ändamål än de är tänkta för - som fågelburar till råttor eller små skitburar som sjuk- och transportburar. Däremot förstår jag inte varför man får kalla en bur som inte är laglig att stoppa fåglar i för undulatbur, en marsvinsbur som inte når lagliga mått för kanin för kaninbur, osv… Det borde ju rimligtvis gå under falsk marknadsföring eller nåt…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Upp till toppen
Annons: