Fikarummet! (OT)

Vem är Alban?

2006-10-04 17:51 #0 av: calista

Jag har en mus som härstammar från någon mus som ska heta Alban som tydligen är känd på något vis i mus världen? Någon som hört talas om honom?

Anmäl
2006-10-04 17:57 #1 av: Grodan

Alban bodde här ett tag. En engelsktypad dove tan korthårshane uppfödd av Lena Tysk. Jag sålde honom vidare till en kille som heter Daniel som i sin tur sålde honom vidare till Zickan och där dog han av någon anledning.

Alban var efter Stjärnvindens Skywalker och undan Stjärnvindens Åttilia, reg. nr: 05-143

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2006-10-04 18:02 #2 av: calista

Oki vad är det som är så speciellt med honom? Uppfatta mig inte fel men hon som sålde denna mus som jag har nu var helt exalterad eller något när hon förklarade att han härstammde från Alban. Aldrig hört talas om någon alban för.ut

Anmäl
2006-10-04 18:19 #3 av: Grodan

Det får du fråga henne om... Fl&ouml;rt

Som sagt han bodde här och Tomas Halld´n använde honom i sin avel på fawn.

De flesta aktiva i SVEMUS känner till Phoenix, Lena Tysks och Stjärnvindens möss då de oftast vinner på Standardutställningar.

Anmäl
2006-10-04 18:40 #4 av: calista

oki trodde bara han var något alldeles speciellt som det lät på henne men då vet jag R&auml;cka ut tungan Han är säkert speciell menar att jag trodde han var någon övermus Fl&ouml;rt

Anmäl
2006-10-04 18:51 #5 av: Grodan

haha... men hon - blir nyfiken på vem det är - som sålde den där musen till dig tycker väl att Alban är en övermus...

Vi har ju i musklubben ganska stor koll på mössens stam, vissa möss blir mer kända än andra.

Anmäl
2013-08-31 14:18 #6 av: ajanki

Första gången jag hör talas om AlbanCool

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.