Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 16716 ggr
bkruby
2011-08-12 09:39

Bur på Ö.B

hej jag tänkte tipsa om en annons jag såg i ÖBs tidning. En hamsterbur som kostar 199 kr på rea. Jag har ingen aning om den är bra tänkte bara tipsa ifall någon är intreserad.. Måttet är 46x28x23. Hus, matskål motionshjul och ett färgglatt aktivitetsrör (den skulle jag själv vilja ha!) ingår! Huset var sött med :)

http://brooklyns.blogg.se Kyss

Annons:
ivanhoe81
2011-08-12 10:45
#1

den buren är svår att få ihop och ramlar lätt isär, det var en kompis som köpte den och hon slängde den efter första städningen

bkruby
2011-08-12 11:27
#2

Ahaha herregud! Vilket bra tips jag gav! Fail…

http://brooklyns.blogg.se Kyss

Grodan
2011-08-12 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild på buren


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nathile
2011-08-12 15:05
#4

Den här buren fick jag av min mamma till min dvärghamster. Jag har en liten skräckhistoria:

"Mamma hämtade mig efter jobbet och vi åkte till Arken Zoo och köpte världens finaste dvärghamster. Buren hade mamma köpt innan på ÖoB. Vi kommer hem och försöker få ihop buren i någon timme. Ett rör går sönder och vi inser att plastskiten rasar ihop så fort man pillar på den. Eftersom det inte ingick något annat "stopp" än rören så sitter jag där med en bur med två stora hål i.

Vi har alltså ingen bur till min bebis som ligger nerpackad i en kartong. Panik? JA! Jag springer upp till farmor och råtjuter (trodde han höll på att dö efter flera timmars krafsande i lådan) och ber henne sitta barnvakt åt Illidan medan mamma och jag flyger iväg till Arken Zoo. Klockan 17.50 (tio minuter innan stängning) stormar vi in och hinner köpa en större, stadigare och jävligt mycket dyrare bur. Skyndar hem och inreder buren, slänger ner sötisen och nu är jag kär. <3"

Gallret sitter inte ihop utan består av fem bitar. Det blir inte alls stabilt och det är svårt att inte få glipor mellan gallerbitarna. Plaströren är klena, inte alls som Ferplast-rören. Sedan att sätta fast rörslingan i buren (genom de stora blå grejerna) gick inte alls, det brast någonstans och sedan var det bara att börja om.

Det var dumt av oss att inte sätta ihop buren innan, men vi trodde att det skulle ta en kvart att få ihop den. I vilket fall, köp inte den här buren. :)

Nathile
2011-08-12 15:10
#5

Nu känner jag mig taskig som rådissar ditt tips. Är väldigt snällt av dig att tipsa andra om en billig bur! Jag vill bara inte att någon annan ska "råka ut" för just den här buren. :c

ivanhoe81
2011-08-12 15:29
#6

#4 stort sett var det så min kompis gjorde med, men de fick ihop den men sedan bytte de bur till ett akvarium, de gillade inte buren då den höll på att ramla ihop av minsta lilla vindpust

Annons:
Lamina
2011-08-12 15:34
#7

Kapar tråden lite här…

#4 Du vet väl om att dvärghamstrar, precis som möss, ska bo tillsammans?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

bkruby
2011-08-12 16:05
#8

Nej det är inte taskigt alls! Det är ju bara bra att du säger som det är! Jag såg den och tänkte ba tipsa ifall någon behövde en bur. Hade ju ingen aning om AT&T den sög haha. Tänk om ingen hade sagt att den hade vart dålig så hade folk köpt den!!!! Stakars liten! Tur att ni hann köpa en bur! :D

http://brooklyns.blogg.se Kyss

Nathile
2011-08-12 16:32
#9

#7 Ja, nu vet jag det. Personalen på Arken sade däremot att man absolut inte kan ha dvärghamstrar tillsammans, annars hade jag självklart köpt två. Det var första och sista gången jag köpte djur från djuraffär. Har ev. en kompis på väg till honom från Ellenfyrkant här på iFokus. Hoppas på att det går bra. :)

Lamina
2011-08-12 16:46
#10

Vad bra! Och kul att han ska få en kompis. Tänk bara på att det trots allt kan vara svårt att sätta ihop dvärgar (sägs det, jag har aldrig haft problem med det…). Och kolla att han har rätt kön, det är inte alltid man får det från djuraffären. Av dom fyra dvärgar jag köpt har 2 varit fel kön och en möjligen fel kön. Men lycka till!

Väldigt OT, ber om ursäkt för det. Skäms

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Dominik]
2011-08-12 23:06
#11

Jag har också köpt en hamsterbur från ÖoB för min ensamgående hane. Men denna sög som fa-an! Jag kunde inte sätta ihop det, den hade dålig kvalité och kunde gå sönder när som helst så jag slängde den.

Jag kunde köra Go-cart istället.

Om nu vill inte slösa bort era pengar så köp inte burar från ÖoB ;P

gulzebra
2011-08-13 01:45
#12

Hrm… Varför slänger ni burarna ni köpt? Man kan ju använda delar från de ändå, luckorna tex borde ju bli bra extraluckor till andra burar.
Nåväl, är det nån mer som tänkt slänga sin men inte gjort det än så släng den gärna hitåt istället för även skit kan göra nytta - om än inte så stor nytta att det är värt 199 spänn! ;P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Camillhe
2011-08-13 02:28
#13

och man kan ju lämna tillbaka saker som går sönder

Annons:
ivanhoe81
2011-08-14 11:37
#14

som #12 säger så kan man använda delarna, jag tog över min kompis bur och använde delar till att göra oirdning några plastlådor till burar med galler och dörröppning på framsidan

jag själv tar emot alla burar då det går att använda delar från dem

Sötis
2012-02-10 12:31
#15

Jag har också denna buren till en av min dvärghamster

Det tog 2 dar att montera den

Men den funkarFlört

Thowas
2012-02-10 17:53
#16

jag har oxå köpt såna där burar på öb för jag trodde att mössen skulle älska all rör!   de var super krångliga att få ihop ochnär vi väl fick allt på plats så var det där mössen gömde sig sedan och man fick inte tag i dom. mössen kissade och bajsade i rören så det stank…

ingen bur att rekommendera

Minoth
2012-02-10 17:59
#17

känns nästan som en transport bur är lika stor… fy va små dom är

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: