Annons:
Etikettfotografier
Läst 1152 ggr
MP160
8/31/11, 3:39 PM

lite mobilbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på Sjuan, Simon, Niklas och Hjortis. Sitter på internatrummet utan min kära kamera så jag tog vad jag hade. Tänkte att Hyenan kanske ville se hur stora bebisarna blivit :)

Sjuan och Niklas

Annons:
MP160
8/31/11, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Niklas och Sjuan igen

MP160
8/31/11, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Simon

MP160
8/31/11, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hjortis

Littlem
8/31/11, 4:02 PM
#4

De är supersöta!!

ajanki
8/31/11, 4:19 PM
MP160
8/31/11, 5:06 PM
#6

är så jäkla glad över mina grabbar Kyss

Annons:
Grodan
8/31/11, 6:06 PM
#7

Ser jättefina ut. Glad att du är nöjd med dina killar. Hur är det att ha 4 hanar? Hur luktar det? Vad har du för bottenmaterial, för bur och hur ofta städar du…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MP160
9/1/11, 1:38 PM
#8

#7 Att ha hanar tycker jag är så mycket bättre än honor, tycker hanarna blir betydligt mer tama och vill ha kontakt på ett annat sätt än honorna, för honorna har ju ändå varandra. Hjortis, som bor själv, hänger på gallret och ska hälsa såfort jag går förbi hans bur och sätter jag ner handen så kommer han fram och hälsar. Hoppar upp om han känner för det. Småkillarna bor ju ihop men speciellt Simon är väldigt go, han kommer alltid fram och ska upp i min hand när jag sticker ner den. Inte alltid han vill upp ur buren, bara liksom sitta där. Dom andra två brukar hänga på efter en stund och också nosa på mig och sätta sig i handen :P

Jag tycker inte att det luktar speciellt mycket alls. Hjortis är helt hanmus-luktfri faktiskt. Småkillarnas bur börjar lukta efter lite mer än en vecka. Men dom är inte så gamla än, typ 6 veckor tror jag. Jag kör med hampa nu, köper sånna där 10 kg-balar med "lättströ", som dom kallar det. Tycker det funkar jättebra, över förväntningarna. Det uppskattas ju också av musisarna. Städar ungefär var 7:e-8:e dag.

Hyeonmu
9/2/11, 12:12 PM
#9

Åh, sötisarna! ='3 Aww, Sjuan har också tappat mycket fluff. ={ Men han är så söt ändå. Han är jättelik sin far nu. =D Det är inget tjafs än? Efter att deras pappa dog började Seeley störa sig lite på stackars Fluff (jag vet inte varför jag kallar honom fluff. o.0 Han har tappat allt fluff…). Men inte alls nog för att jag ska tycka att de får ut mindre av varandra än de tjänar.

Vattnadal
9/2/11, 12:52 PM
#10

Bra att Hjortis är lukfri, ett bra säljargument till hans bror. Skrattande

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MP160
9/2/11, 4:23 PM
#11

#9 Ja han tappade sitt fluff, men han är ju fortfarande långhårig, tack gode gud :D Det är lite pip men jag har inte sett vem det är som varken piper eller bråkar… Det enda jag sett är att Sjuan och Niklas sover ihop men Simon sover nån annanstans. Men jag tycker inte heller det är nått dom ser ut att behöva säras på än så länge :P

Hyeonmu
9/9/11, 8:10 PM
#12

Synd att det sket sig lite med dem - men skönt att SImon och SJuan går ihop än så länge ändå. De är så fina. <=3

MP160
9/9/11, 10:23 PM
#13

Ja, jäkla bajs att Niklas inte ville komma överrens med brorsorna nu… Har börjat kivas mellan Sjuan och Simon nu med… :(

Annons:
Hyeonmu
9/10/11, 1:57 AM
#14

Nej! D= Åh sjutton. Mina två pojkar slutade helt tjafsa, men de kanske har delat upp akvariet mellan sig. =/

MP160
9/10/11, 1:46 PM
#15

Kan tänka mig att det beror på att dom flyttar mellan hem-buren och internat-buren varje vecka, blir nog lättare tjafs då :( Sen igår har jag dock inte hört nått mellan Simon och Sjuan, det var lite pip när jag kom hem med dom och satte ner dom i buren men sedan dess har det varit lugnt och dom har sovit ihop och så, nu hoppas jag att det fortsätter så men…

[Dominik]
9/10/11, 2:17 PM
#16

Wow! Du har jätte fina möss asså, dom är söta som fa-an <3 Jag skulle också vilja ha så gulliga mummsar.

Bor du på en internatskolan med djur? Kan man göra det ?

MP160
9/10/11, 3:26 PM
#17

#16 Hihi, ja visst är dom söta, dom tackar :D

Ja, jag går på ett naturbruksgymnasie med inrikning hund, skolan har stort fokus på djur och därför får man ha djuren med sig in på internatet. Vore knepigt att plugga hundkunskap och träna utan hund Flört

Hyeonmu
9/10/11, 9:07 PM
#18

#15

Det är sant. Då blir det lite rangordningstjafs varje gång kan jag tänka mig.  =/ Vad bra att de verkar trivas ihop igen. =)

Grodan
7/18/13, 1:51 PM
#19

Lever de här killarna och hur gick det för dem?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: