Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1411 ggr
IsKall-92
12/21/11, 1:28 PM

En undran..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollade till mina mus tjejer..också såg jag en böld, rätt så stor faktiskt på en av mina tjejer. 

Hon är pigg och springer omkring, så är inte orolig just nu. Men vill ändå gärna veta om vad det kan vara. Hon har aldrig varit sjuk heller.

Lägger även upp en bild på hennes böld.

//Camilla

Hemsida

Annons:
kent
12/21/11, 1:32 PM
#1

jag tycker det ser ut som en tumör Rynkar på näsan

IsKall-92
12/21/11, 1:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

-

//Camilla

Hemsida

IsKall-92
12/21/11, 1:34 PM
#3

#1 Det var det första jag tänkte på också :/

//Camilla

Hemsida

IsKall-92
12/21/11, 2:23 PM
#4

Min lilla tjej har fått en tumör. Har inte märkt något förän idag när jag kollade till dem Rynkar på näsan
Hon är fortfarande pigg och hon verkar inte ha ont!

//Camilla

Hemsida

IsKall-92
12/21/11, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Detta kortet är taget den 8 december..ser ut som hon redan då hade en böld på sidan?

//Camilla

Hemsida

UlrikaD
12/21/11, 4:06 PM
#6

Har haft tumör på flera av mina möss tyvärr. De brukar växa ganska snabbt.

Håll koll på henne för hon komme troligtvis att få svårt att röra sig innan hon kommer att må dåligt av den.

Annons:
Charlie2006
12/21/11, 6:33 PM
#7

Hoppas gumman får leva ett tag till ellerfall utan att ha ont.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

IsKall-92
12/21/11, 7:08 PM
#8

#6 Tack för tipset.

#7 Det hoppas jag också, men som Ulrika sa så kommer den att växa ganska snabbt. Så det kan faktiskt hända att den blir större : (

//Camilla

Hemsida

IsKall-92
12/21/11, 7:44 PM
#9

En sak till om detta som jag kom på nu, ska jag låta henne gå med sin syster och de andra två? eller ska jag låta henne gå själv?
Vill ju helst att hon ska vara hos dem, eftersom de är så tajta. Hon kanske mår ännu sämre om jag tar bort henne i från dem.

//Camilla

Hemsida

UlrikaD
12/21/11, 7:45 PM
#10

Låt henne vara med sina kompisar, det är ju ingenting som smittar så de mår bäst av att få gå ihop.

IsKall-92
12/21/11, 7:53 PM
#11

#10 Okej. Jag tror att hon mår bäst att få vara med dem. Men det är bra då vet jag.

//Camilla

Hemsida

ajanki
12/22/11, 8:47 AM
#12

Så tråkigt med tumören på din tjej:(

IsKall-92
12/22/11, 9:46 AM
#13

#12 Tycker jag också.. hon har aldrig varit sjuk innan heller, också helt plötsligt är hon sjuk Rynkar på näsan Känns helt overkligt!

//Camilla

Hemsida

Annons:
IsKall-92
1/23/12, 10:23 PM
#14

Hon lever fortfarande..men den har vuxit nu sedan sist som jag skriv här. Nu börjar hon även gå på sidan, antagligen för att hon tycker att det är jobbigt att ha en stor knöl där. Hon är inte direkt van i det. Hon äter och dricker som vanligt, det är bara den knölen som hon tycker bli jobbig att ha där.

//Camilla

Hemsida

ajanki
1/24/12, 8:05 AM
#15

Då är det nog tyvärr dags för henne att få somna in.

[aammE]
1/24/12, 3:41 PM
#16

Låt henne inte lida. Ta bort henne. :c

IsKall-92
1/24/12, 3:49 PM
#17

hur mycket kostar det på ett ungefär att avliva?

//Camilla

Hemsida

Grodan
1/24/12, 3:52 PM
#18

Bra fråga, men jag tror att ni har ett billigt ställe i Göteborg, typ Blå Stjärnan eller nåt.

Jag anser att det inte skall kosta några större summor att låta avliva sina djur. Det är jättetrist att det kan kosta flera tusen kronor. Ok, inte för en mus. En mus kanske ligger på 50 - 500 kr (helt beroende på vart i Sverige du bor och vilken klinik du går till)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

IsKall-92
1/24/12, 3:59 PM
#19

Jag bor en bit utanför Göteborg.

//Camilla

Hemsida

UlrikaD
1/24/12, 4:01 PM
#20

Blå Stjärnan är det dyraste stället i hela Göteborg att avliva på.

Men du bor väl i närheten av Partille Djurklinik, de brukar ha humana priser. Vet dock inte hur de avlivar.

På Blå Stjärnan söver de med gas först ifall man begär det innan de avlivar med sprutan. Det kostar mer, men jag tycker det är värt det. Men det ligger väl på 400-500 där nu.

Ring runt och fråga.

Men som sagt, de avlivar ju på olika sätt på olika ställen och hos en del står smådjur typ möss och hamster inte alls högt i kurs och man har ju hört skräckhistorier över hur lite de bryr sig om hur själva avlivningen går till.

Jag går enbart till Blå Stjärnan.

Annons:
IsKall-92
1/24/12, 4:14 PM
#21

#20 Jag bor inte så långt i från Partille, en halv timme med buss. 

Jag får se vart det blir.

//Camilla

Hemsida

[aammE]
1/24/12, 4:40 PM
#22

Jag går också bara till blå stjärnan, däremot så avlivar jag helst mina möss själv då jag vet att jag är bra på det, de lider inte en sekund som de tyvärr ofta gör när man avlivar hos veterinär. Men har man aldrig avlivat själv innan så rekomenderar jag definitivt att gå till blå stjärnan och be om gas innan sprutorna.

Grodan
1/24/12, 8:36 PM
#23

#20 ah, ok… men mindes i a f något med Blå Stjärnan i Göteborg…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: