Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1555 ggr
Malinolsn
2012-01-12 10:48

(S) Flertalet möss säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste nu tyvärr sälja mina älskade möss, pga min ohälsa. 
Har tama och fina möss i flera olika färger och teckningar, samt olika åldrar.

Lite av det som finns:
* Burmese Fox hane f. Juli 2011
* Pew hona f. Oktober 2011
* LH, Vit/cream (?) färgad hane f. Februari 2011
* LH, Red/yellow even (?) hona f. April 2011 
* LH, Bew hane f. September 2011
* LH, Pew hane f. September 2011
* Bew hona f. Maj 2011
* Burmese + magfläck, hane f. September 2011

Några av hanarna går tillsammans i grupp, lugnt och fredligt.
Hemmet är viktigare än priset, men vill iallafall ha en symbolisk summa för dem.
Burar finns att köpa till i viss mån.

Mössen finns i Gnarp, 4 mil söder om Sundsvall. 
Men kan levereras kostnadsfritt till Gävle, Hudiksvall och Sundsvall, dom flesta vardagarna.

Skriv PM här på iFokus, eller maila mig på Malinolsn@live.se
Bilder på mössen kan skickas via mail.

Annons:
Vattnadal
2012-01-12 11:31
#1

Har de stamtavla? Egenuppfödda eller inköpta? Från uppfödare eller djuraffär?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Malinolsn
2012-01-12 11:33
#2

#1 De är uppfödda av Thowas, här på iFokus.
Jag har ingen stamtavla på dem, dock har jag föräldrarna till vissa.

Wand
2012-01-12 12:03
#3

Kan intyga på att dessa möss är oerhört trevliga och fina.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Grodan
2012-01-12 22:09
#4

Men åh, Malinolsn, vad har hänt?Gråter

Du var ju så lycklig över dina nya vänner…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Malinolsn
2012-01-12 23:35
#5

#4 Blir ständigt sjuk hela tiden, halsfluss/influensa-liknande symptom, och läkarna har ingen aning om vad det är..
Proverna visar inte att jag är sjuk, trots att jag har feber och är illröd och svullen i halsen. Vet inte hur många prover dom har tagit, men det är då allt möjligt..
Vill inte hantera mössen när jag är sjuk, pga smittorisken, så det är min sambo som får pyssla med dem då.
Nu är dom lite väl många, så han orkar inte med allihopa..
Då tycker jag att det är bättre att dom får nya hem, som kan ge dom den tid som dom förtjänar.
Men tråkigt är det, och det tar emot att behöva skiljas från dem.. :( 
Längsta tiden jag varit frisk, har varit 2 veckor, och detta har pågått i 1,5-2 år(!). 
Kroppen tar stryk av detta, och jag känner mig aldrig riktigt frisk heller mellan gångerna, är ständigt orkeslös.. 

Dock kommer vi att behålla några iallafall, då min sambo också är musintresserad, och inte vill skiljas helt från dessa underbara djur. 

Lika bra att skriva ut det här så alla förstår varför jag måste skiljas från mina underbara möss, tack för att du frågade Grodan. Glad

Malinolsn
2012-01-12 23:48
#6

Dessa är inte längre aktuella i listan ovan:
* Burmese + magfläck, hane f. September 2011
* LH, Bew hane f. September 2011

Annons:
Grodan
2012-01-12 23:53
#7

#5 asch så tråkigt. Hoppas verkligen du kan få någon diagnos eller hjälp på något sätt. tyvärr sätter jag själv itne så stor tillit till läkare längre utan söker alternativa dieter eller behandlingar… Äter du bra?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[finamöss]
2012-01-13 07:40
#8

Äter du någon medicin?

Jag hade återkommande ont i halsen och sjukdoms känsla i kroppen. Kolla bipacksedeln (om du medicinerar) om du ser att någon bivekning är halsont m.m

Kan även tipsa dig och att be dom kolla vita blodkroppar i blodet.

P.s mitt halsont försvann när jag bytte medicinen mot en annan likvärdig. Äter medicin regelbundet livet ut.

Malinolsn
2012-01-13 08:05
#9

#7 Ja, verkligen trist.. :( Har länge väntat på en diagnos nu, och jag hoppas jag får den snart.. Jodå, äter bra det gör jag :)

#8 Nej jag äter inga mediciner, förutom dom gånger läkarna är så snäll och medicinerar mig för att jag missar så otroligt mycket i skolan om jag ska låta sjukan gå över av sig själv. Men det kommer tillbaka lika fort igen sedan jag slutat med medicinkuren.. 
Vita blodkroppar har dom kollat hundra gånger känns det som, och allt ser bra ut :( 

Vissa läkare menar på att det är någon typ av virus, men grejen är ju den att jag får samma om och om igen, och ett och samma virus kan man ju bara ha en gång tydligen.. 
Det bästa är att låta kroppen ta hand om det själv, och inte äta medicin för det, så jag kan bygga upp försvaret, men jaa.. Det verkar inte heller hjälpa tyvärr.. :(

kimky
2012-01-15 21:30
#10

Söker några av de fortfarande hem? Skulle kunna erbjuda några av tjejerna hem isf dock bor vi i Linköping så måste lösa frakt då..

Malinolsn
2012-01-15 21:54
#11

#10 Ja, några av dem :) 
PM:a mig för mer info :)

Lamina
2012-01-15 21:55
#12

Jag kanske kan ordna transport till Sthlm om det är någon hjälp?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Malinolsn
2012-01-15 21:57
#13

#12 Det vore snällt! Hör av mig om det blir aktuellt :)

Annons:
Lamina
2012-01-16 17:34
#14

Från Gävle alltså, glömde skriva det. Ska ner till sthlm runt den 25-26 och kan nog ta vägen över Gävle om det är till någon hjälp. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Malinolsn
2012-01-16 17:41
#15

#14 Japp, förstod nästan det :)

Upp till toppen
Annons: