Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Fikarummet! (OT)

Söthetsfaktor 100000...

2012-01-13 00:32 #0 av: Stephanie

Kan konstatera att det inte är så kul att sova ensam i ett relativt stort hus när man är mörkrädd. Inte blir det bättre heller av att ha möss i väggarna ;)

Hörde nåt ljud nyss och fick lite halvt panik. Höll andan och lyssnade mer, och nej, det var inte inbillning. Det var helt klart nåt som lät.

Sen nös den :p Jag höll på att dö av söthetschock. Det lät så himla gulligt! *prassel* *prassel* *nys*

Fick i alla fall bekräftelse på att det var en mus som prasslade, eller möjligtvis en råtta. Men det är helt klart bättre än ett oidentifierat "var det verkligen nåt som lät?" :p

Anmäl
2012-01-13 02:35 #1 av: Camillhe

Haha, ja möss och råttor har aldrig skrämt eller äcklat mig, även om man kanske inte egentligen vill ha vilda sådana i sitt hem. Bodde i en gammal prästgård i min ungdom där mössen festade rejält på nätterna, brukade smyga ner i köket tidigt på morgonen och titta när de röjde i köket. Och självklart gjorde jag alla fällor obrukbara för de var ju så söta.

Med mus eller råttsällskap behöver du iallafall inte känna dig mörkrädd mer :D

Anmäl
2012-01-13 11:53 #2 av: ariama

Hahaha, vilken gullig berättelse!! Kyss

*prassel prassel - nys* Hoppas den lille besökaren inte är förkyld utan bara fick nåt i näsan. Kyss

Anmäl
2012-01-13 12:52 #3 av: Stephanie

#2 Som den rått-/musägare jag varit så lyssnade jag självklart efter fler nysningar, men det hördes inget mer Flört

Anmäl
2012-01-13 14:35 #4 av: Mice

Åhh så sött Kyss

Anmäl
2012-01-14 20:16 #5 av: Grodan

fnissar också lite åt prassel prassel nys

kanske skulle ha en sån "bäbisövervakningsradio" o lyssna på mina möss... finns någon med räckvidd på 60 km?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2012-01-14 23:19 #6 av: Mice

#5 Eller övervakningskamera, så kan du se dom. 
Och typ nån pratsak så du kan prata med dom. Haha. Cool

Anmäl
2012-01-14 23:26 #7 av: Grodan

#6 jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... gah

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.