Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

När sammanföra?

2012-01-13 20:32 #0 av: [finamöss]

När kan man tidigast sammanföra möss igen efter att ha sammanfört en flock innan? Bra att veta när man blir bebis sugen.

Anmäl
2012-01-13 21:34 #1 av: Lamina

Förstår inte riktigt din fråga... Undrar du när man kan sätta ihop en flock man särat på eller när man kan sätta till en till individ i flocken..? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2012-01-13 21:47 #2 av: Wand

Menar du om du t.ex tar ut en hona ur flocken för att para henne, och sedan sätter tillbaka henne i flocken igen?

Nothing in this world worth having comes easy.

Anmäl
2012-01-13 22:20 #3 av: UlrikaD

Du har precis fört ihop en flock och undrar när du kan stoppa in en till, om du måste vänta?

Det brukar inte spela så stor roll, men lättare att sätta in två nya tillsammans än en ensam tycker jag.

Anmäl
2012-01-14 07:00 #4 av: [finamöss]

#3 Precis min fråga Ulrika. Ja två stycken är nog bäst om det ska fungera. Tack för svaret.

Anmäl
2012-01-14 14:23 #5 av: Grodan

Det beror ju på individerna. Har du trygga töser som har hög stresströskel så behöver det inte dröja så länge mellan ny flockinstallation. Många möss uppfattar ju nya leksaker och nya burkamrater som något positivt. Det är en aktiv del av deras liv.

Många brukar dock göra så att de väntar tills någon försvinner av naturliga skäl innan de utökar flocken - speciellt om de har en stabil flock på runt 5 st honor...

Själv kan jag laborera med mina honflockar ungefär varannan månad eller så och det funkar för det mesta bra. Jag har precis i veckan gjort om i tre honflockar då några unga tjejer var tvugna att flytta hem osv. Tyvärr märkte jag då att en inköpt hona var mkt elak mot unga honor och jag är väldigt besviken på henne för hon är så trevlig annars. Hon fick sitta några dagar ensam - och träffa sina burkamrater dagligen en stund men så fort hon visade irritation särade jag på dem - och nu fungerar det bra.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2012-01-14 20:55 #6 av: [finamöss]

Jag har bara tre honor i min flock. Funderade på om att köpa en till framöver.

Anmäl
2012-01-14 21:17 #7 av: Grodan

Just det, nu kommer jag ihåg att du funderade på det... två till var det väl? Du gjorde väl en tråd om det? Eller...?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.