Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 788 ggr
[finamöss]
1/13/12, 8:32 PM

När sammanföra?

När kan man tidigast sammanföra möss igen efter att ha sammanfört en flock innan? Bra att veta när man blir bebis sugen.

Annons:
Lamina
1/13/12, 9:34 PM
#1

Förstår inte riktigt din fråga… Undrar du när man kan sätta ihop en flock man särat på eller när man kan sätta till en till individ i flocken..? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Wand
1/13/12, 9:47 PM
#2

Menar du om du t.ex tar ut en hona ur flocken för att para henne, och sedan sätter tillbaka henne i flocken igen?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

UlrikaD
1/13/12, 10:20 PM
#3

Du har precis fört ihop en flock och undrar när du kan stoppa in en till, om du måste vänta?

Det brukar inte spela så stor roll, men lättare att sätta in två nya tillsammans än en ensam tycker jag.

[finamöss]
1/14/12, 7:00 AM
#4

#3 Precis min fråga Ulrika. Ja två stycken är nog bäst om det ska fungera. Tack för svaret.

Grodan
1/14/12, 2:23 PM
#5

Det beror ju på individerna. Har du trygga töser som har hög stresströskel så behöver det inte dröja så länge mellan ny flockinstallation. Många möss uppfattar ju nya leksaker och nya burkamrater som något positivt. Det är en aktiv del av deras liv.

Många brukar dock göra så att de väntar tills någon försvinner av naturliga skäl innan de utökar flocken - speciellt om de har en stabil flock på runt 5 st honor…

Själv kan jag laborera med mina honflockar ungefär varannan månad eller så och det funkar för det mesta bra. Jag har precis i veckan gjort om i tre honflockar då några unga tjejer var tvugna att flytta hem osv. Tyvärr märkte jag då att en inköpt hona var mkt elak mot unga honor och jag är väldigt besviken på henne för hon är så trevlig annars. Hon fick sitta några dagar ensam - och träffa sina burkamrater dagligen en stund men så fort hon visade irritation särade jag på dem - och nu fungerar det bra.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[finamöss]
1/14/12, 8:55 PM
#6

Jag har bara tre honor i min flock. Funderade på om att köpa en till framöver.

Annons:
Grodan
1/14/12, 9:17 PM
#7

Just det, nu kommer jag ihåg att du funderade på det… två till var det väl? Du gjorde väl en tråd om det? Eller…?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[finamöss]
1/14/12, 11:00 PM
#8

Tror flocken blir för stor för en duna bur om jag tar in två nya.

Upp till toppen
Annons: