Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 850 ggr
StillaSinnet
2012-01-15 11:43

Möss med utställningstitlar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Möss som tar meriter på av SVEMUS anordnade utställningar i form av CERT/PK, A-eller AB-pris kan samla ihop till massor med olika titlar. Tex Brons Pet om musen har tagit Pet Class meriterna 1 slutbetyg A oh 2 slutbetyg AB.
Tar samma mus ett A-pris till på nästa utställning har den plötsligt 2 A-pris och minst 1 AB-pris (det här fallet 2st) och har då uppnått meriter för Silver Pet.

På detta sätt bygger mössen hela tiden på sin meritlista och får nya titlar allt eftersom de plockar meriterna.

Tanken är att när man anmäler musen till en utsällning ska man också skriva med meriterna och möjligheten att plocka ny titel för att man ska kunna bli korad på plats. Få sin Championrosett till applåder av övriga utställare och besökare, så som man gör på hund/katt- och andra djurutställningar, men detta har inte riktigt fungerat hittills. Nu samlar vi ihop allt i en klump och delar ut det på Årsmötet. Den som vinner titeln kanske inte ens är där…eller så har musen hunnit dö Rynkar på näsan! Hur kul är det?

I år tänkte jag se om vi kan få till titelutdelningar direkt på utställningsdagen, så som det är tänkt att vara.
Alla som anmäler till Årsmötesutställningen i Tånga Hed, Vårdgårda: skriv med meriter, datum, domare osv på anmälan till mig så vi vet att ni har en chans att ta hem en ny titel. Vi får bli bättre på att ha rosetter på lager helt enkelt.

Det här är inget nytt, bara en uppmaning om att få fart på den rutin som är tänkt. Redan nu kan man titelregistrera online från hemsidan och fylla i meriterna på onlineanmälan till utställningarna, men få gör det, och om det görs blir det ändå inga titelmöss korade…Det ska vi ändra på tycker jag!

Att tänka på: Titeln man får på utställningen räknas dock inte förrän man har ansökt om den och den får inte användas inskrivet i namnet på stamtavlan innan registratorn har kollat upp så alla meriter är sanna och godkänner ansökan. Det gör man efter utställningen, precis som med kund och katt.

Tips!
Jag har själv 16 titelmöss anmälda hos registratorn för godkännande, några är godkända löpande under året, några uppgraderade efter minnesutställningen i november, och av dessa finns det en handfull som har möjligheten att få en ny titel i Tångahed. Om jag som har så många möss orkar/klarar att hålla dem uppdaterade så klarar alla det ;)

Jag har ett dokument här hemma på datorn med mina möss i. Efter varje utställningen fyller jag smidigt i vad de har fått för meriterande omdömen och uppdaterar listan till registratorn omgående

Jag ÄLSKAR rosetter Skrattande men pokaler går också bra Flört

Här finns alla Standardtitlar och meritkraven för dem

Här finns alla pet Classtitlar och meritkraven för dem

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Camillhe
2012-01-15 12:21
#1

Vad roligt, hoppas att ni får igång det hela.

En fråga ang texten, förstår inte riktigt det här:

"Redan nu kan man titelregistrera online från hemsidan och fylla i meriterna på onlineanmälan till utställningarna, men få gör det, och om det görs blir det ändå inga titelmöss korade"

Det gör alltså ingen nytta att fylla i det på hemsidan utan man måste posta in det?

StillaSinnet
2012-01-15 13:11
#2

#1 Nej, jag menar mer att föreningen inte gör något av anmälan som kommer in till utställningarna.

Jag omformulerar:

"Redan nu kan man titelregistrera online från hemsidan. Man kan även fylla i meriterna på onlineanmälan till utställningarna, men få gör det, och om det görs blir det ändå inga titelmöss korade vid utställningstillfället"

Så Glad

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
2012-01-15 17:33
#3

"Jag ÄLSKAR rosetter Skrattande men pokaler går också bra Flört"

Hihi Skrattande Kyss

Grodan
2012-01-15 19:28
#4

Vi har några gamla Artiklar om utställningsmeriter man kan erövra… De kan behöva uppdateras kanske

titlar att vinna på möss som ställs i standard

titlar att vinna på möss som ställs i petclass


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2012-01-15 19:52
#5

#4 nej, det är samma. Uppdaterade efter ändringen 2006 när Svensk Premier (Sv.Pr) blev godkänd som ny titel att erövra. Därefter finns inga fler ändringar vad jag vet

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: