Annons:
Etikettfotografier
Läst 1702 ggr
L8sson
1/18/12, 1:50 PM

mina möss pres

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag alla mina möss hemma som jag ska ha. 5st 4 honor 1 hane.

Honorna bor med varandra i ett stort akvarium och hanen får gå själv, varför hanen går själv är för att jag tor att hanarna kommer börja bråka tillsut när de haft tjejbesök och det är inte snällt mot dom. Så han får gå från första början själv så får honorna komma till honom. (Vart för avlar kan ni läsa i en annan tråd som heter "musfight".

Först ut har vi Mac som kom hem till först av alla! Han skulle vara mina avelshane men det kom fram att han var en hona. Hon är väldigt rädd av sig och håller sig gärna i bakrunden, jag hoppas att hon kommer ta stegt fram så vi kan lära känna varandra bättre.

Färg: blue/tan?

Annons:
L8sson
1/18/12, 1:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sedan kom Nikon och Canon in i huset mina honor, som var honor ;) Det var då vi insåg att Mac(ovan) var en hona också. Jag tror att Nikon r äldre och Canon yngre. Canon är speciell typ och Nikon är en gammal hagga! Nikon är en engelsktypad mus? Hon har så stora öron och ser ut som en mindre råtta.

Färg på Canon: agouti
Färg på Nikon: Black/broken

L8sson
1/18/12, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Eftersom Mac var en hona och vi behövde en hane så åkte vi till samma affär och köpte en hane, vi kommer hem och ser att det är en hona. FAIL.. Men vi fick hem super söta Fuji. Som vi inte kuna lämna tillbaka! Hon är nyfiken men lite tillbaka dragen och sockersöt.

Fräg: ? Black tan /broken? Det finns bättre bilder på henne.

L8sson
1/18/12, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så efter mycket om och men så åkte vi till en ny affär och köpte Denna grabben som fick namnet Pixel, en lite längrepälsad lugn kille. Han är lite som tjuren Ferdinand. Jätte trevlig och vi kollade fler ggr och ja han är en hane och han har pung! Så nu har vi våran flock och nu räcker det. Blev lite fler möss än vad jag tänkt men jag är djurvän så vad ska jag göra ;)

Färg: Black broken? Långhårig?

ariama
1/18/12, 4:34 PM
#4

Sötnosar!! Kyss

Lamina
1/19/12, 2:44 PM
#5

Tycker #3 ser ut att vara tan..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MimmiLS
1/20/12, 9:46 AM
#6

#5 precis som du skriver, han är tan, dock är tanen väldigt ljus på honom :)

Annons:
Thowas
1/20/12, 8:45 PM
#7

vilka fina möss! jag älskar möss med lite annorlunda färger och teckningar.

L8sson
3/16/12, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har ju glömt att berätta att de har flyttat in lite fler möss hemma hos mig, 20 februari så kom nyskotten hit. Tyvärr en liten tid innan de så gick Canon bort :( Våran bruna lilla underbara Canon. Så därför så valde vi att få hem bruna från samma person vi fick canon ifrån och de är precis som Canon, framåt och nyfikna :)

På bild har vi Tamron, hon är en försiktigt tjej. Väldigt skraj av sig, men jag hoppas det blir bättre. Det är hon som är mamma åt min lilla Kenneth som jag lagt upp mycket bebis bilder på i bebis tråden jag har "kenneth och hans sykson".

Tamron är som en liten Nikon kopia, de bor tillsammans och de umgås 24/7.

L8sson
3/16/12, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är Epson, en hane. Riktigt trevligt gosse som gärna kommer fram när man grejjer i deras bodega :) Epson är pappa till lilla Kenneth ;)

L8sson
3/16/12, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Detta är sockersöta lilla PC, en liten tjej som är såå nyfiken men inte riktigt vågar alla gånger. Vad heter hennes färg? någon som kan?

Grodan
3/16/12, 7:32 PM
#11

#10 Cinnamon


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
3/16/12, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

3st bruna honor har jag även som jag inte ser skillnad på ;) höhö men de heter Nokia, Sigma och Sweex ;)
De är trevliga damer som jag hoppas snart får oliak personligheter så jag kan se skillnad på de snart ;) haha

ajanki
3/27/12, 10:40 AM
Annons:
L8sson
3/27/12, 11:37 AM
#14

#13 tack!

Upp till toppen
Annons: