Annons:
Etiketttävlingar
Läst 578 ggr
Grodan
1/26/12, 6:36 AM

Omröstning: februarimusen

Dolly

Det är Dolly som är min nyaste lilla musflicka. Hon är den mest tamaste lilla mus flicka jag har och från dag 1 letade hon desperat efter min hand att klättra upp på. Följande dagar lärde hon sig att hoppa upp i handen så fort jag bytte fodret. Om jag tittar på tvn kan jag kolla till i buren och då står hon där och kollar på mig ståendes på bakbenen för att försöka säga: Nu är det dags och ta upp mig. Ja, hon är den mysigaste lilla hjärtegrynet jag har hemma och hon har fått dom andra att vilja komma upp mera.

=========================================

Dooberry

Dethär är Dooberry, eller Blueberry som han kallas här hemma. Han tycker om att få komma ut och vara med mig, men även att umgås med andra möss. Han går ihop med ett stor gäng, som är hans söner och Dooberry tycker det är väldigt mysigt att ligga myssa med dom.

Dooberry bodde med sin bror innan, men då hans bror inte ville ha han hos sig, så fick han flytta till egen bur. Där blev han deprimerad, så han fick flytta ihop med en av mina tjejer och man såg hur Dooberry blev glad igen.

===========================================

Golden Delicious

Kolla in blicken på enhörningen! Det är den största mus han någonsin sett! Kolla in blicken på musen när vi ändå pratar ögon, han har ljusa ögon med mörk pupill.

Musen heter Golden Delicious, är fem och en halv månad, och har färgen recessive yellow. Han, och hans två syskon Golden Celebration och Golden Vision är de första RY jag till slut lyckades få fram, till stor glädje. Delicious är en mycket snäll grabb, stor och snäll, som Bamse (fast han äter inte dunderhonung). Tyvärr är han ganska rädd av sig, och vill inte komma frivilligt. Väl uppe i handen är han en ängel i alla fall.

============================================

Minilissa

Här Minilissa.
Hon är en snäll liten töss. När hon kom till mig, så var hon jätte rädd. Vågade inte att vara inne i den stora buren, blev jätte rädd när de andra mössen skulle komma fram och hälsa på henne. Pip jätte mycket i början, nu är hon mycket lugnare. Går ihop med de andra och piper inget längre.

=============================================

Rutan

Det här är Rutan, eller TAMs Restelss Ruth om man ska vara noga :)

Ruth är en dam i sin bästa ålder, 6 månader och odödlig. Hon är ledaren i sin honflock och som ledare är hon lugn och trygg. Uppe först för att ropar "Kusten klar" till sina tre väninnor. Hon är född här hos mig och hennes syskon är spridda lite här och var i Sverige, men bröderna Ron och Riff bor här än, och storasyskonen Joey, Jack och Jody finns också här hemma. 
Snart är det dags för Ruth att få träffa en stor och ståtlig man…

På bilden sitter hon drömmande på fönsterkarmen och ser ut i vårvädret. händerna knutna och långt bort i tanken. Drömmer hon möjligen om sin tilltänkta prins? Eller att få klättra i äppelträdet? Eller få in färska kvistar att gnaga på? Det får vi aldrig veta. men det jag vet är att hon är en trygg och nöjd mus som gärna sitter och drömmer Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[finamöss]
1/26/12, 7:25 AM
#1

Röstade på lilla Rutan.

Grodan
1/26/12, 7:31 AM
#2

Röstade på Dolly Patton


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
1/26/12, 9:20 AM
#3
adirf1
1/26/12, 5:48 PM
#4

Röstade också på rutan^^

Mice
1/26/12, 5:53 PM
#5

Röstade på rutan :)

ariama
1/27/12, 9:19 AM
#6

Jag röstade på Dolly. En helt bedårande mus helt i min stil. 

Dooberry är också ett härligt foto, för att inte tala om de andra!! Kyss Tänk så många otroligt vackra musfoton det går att ta numera!!! Och så många duktiga musfotografer det finns här! Tiderna förändras.  De nya digitala kamerorna med bra närgräns, är helt ljuvliga!! Fram för tekniken!! (säger en gammal tant född på lådkamerornas tid - nästan)

Annons:
[finamöss]
1/27/12, 9:26 AM
#7

#6 Haha. Lådkamerornas tid lät skoj.

[Dominik]
1/30/12, 12:31 AM
#8

Jag röstade på en random bild :)

Upp till toppen
Annons: