Annons:
Etiketttävlingar
Läst 708 ggr
ajanki
2012-02-01 08:19

Marsveteranen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/2 

Månadens Veteran!
Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus som får vara som yngst 15 månader, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet.

Obs! Ett bidrag/person gäller! Välj ett foto som är ca 800x600 pixlar, det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/2(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din veteranmus och lycka till!

Annons:
StillaSinnet
2012-02-02 22:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag vill presentera Morakullan´s Vynona :)

Hon är född 10-10-03, och imorgon är hon prick 16 månader gammal

Som ung var Vynona en stabil och trygg mus. hon tog bra hand om unghonor och nykomlingar som hon bestämt lade på rygg, undersökte och godkände. Aldrig var hon hårdhänt eller elak, men tydlig och bestämd.

Vynona fick en tuff start hos mig för ett år sedan då hon drog på sig Rossel och gick på några mediciner innan vi hittade rätt. Men Vynona är inte en mus som lägger sig ner och ger upp. Vi kämpade, hon och jag, och vi vann! Både över sjukdomen och vi vann ett inneligt band.

Vynona blev så stark och frisk så hon kunde följa med på utställningar och hon har hjälp massor med honor med sina kullar. Nu kan man se att hon börjar bli lite gammal i kroppen, men hon är fortfarande frisk och framåt. först till matskålen och skramlar alarmande med Vattenflaskan om den är tom, eller nästan tom, så man verkligen inte har en chans att missa det, underbaraste gossemusen <3

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

fiffiluren
2012-02-07 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min finaste Aaryn, 1 år, 10 månader + några dagar, and still going strong!

Hon kommer från Ajanki här på forumet och har bott hos mig sedan sommaren 2010 då jag enkomåkte ner till Piteå för att hämta henne och hennes syster. Dom var så himla små i början, och inte still en sekund, sen hade Aaryn den fula vanan att bita i fingrarna - antagligen för att hon blev lite rädd för min hand, sen gjorde hon ofta bita-först-kolla-sen-om-det-är-ätbart väldigt länge innan det försvann. Nu är hon snäll och go, men har fortfarande inte tid att sitta still.

Väldigt försiktig tjej som inte riktigt vågar sig upp på de stora ytorna i soffan utan hellre kurar ihop sig brevid matte eller under en kudde och studerar lite försiktigt på håll. Sen kanske man kan våga sig ut och kika lite, bara det inte blir för läskigt.

I buren tar hon det i sin egen takt, och om småtjejerna bråkar så fortsätter hon med sitt och lägger sig inte i, det får dom klara ut själva. Men skulle dom ge sig på henne så kommer dom att ångra det XD

Upp till toppen
Annons: