Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Ge kastanjer?

2012-02-02 16:44 #0 av: bkruby

Kan man ge mössen en kastanj? E det giftigt eller inte? De är köpta i mat affären.

Anmäl
2012-02-02 17:55 #1 av: Camillhe

Det är inte giftigt så länge det är matkastanjer.

Anmäl
2012-02-02 18:33 #2 av: Grodan

Precis måste vara rätt kastanjer. De man kan hitta ute är giftiga. Heter de hästkastanjer?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2012-02-02 19:32 #3 av: [Dominik]

Hästkastanjer är giftiga för smådjur och människor. Har smakar på det som finns inne i hästkastanjerna när jag var lite mindre...det smakad riktigt bittert

Anmäl
2012-02-02 20:00 #4 av: bkruby

jag vet inte vad det e för kastanj, kan man se det på dem kanske? Kan de bita igenom en hel kastanj?

Anmäl
2012-02-02 20:04 #5 av: Minoth

I mataffären finns bara matkastanjer ;) det är nog lugnt!  Testa och ge en hel

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Anmäl
2012-02-02 20:12 #6 av: Grodan

Jag vet inte mycket om kastanj, har aldrig ätit det eller bjudit djuren på det. Vet ej om man måste tillaga den på något sätt först...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.