Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 349 ggr
[finamöss]
2012-02-03 22:56

Mina goseflickor

Alla tre här hemma har så olika personligheter. Skönt att mer än utseendet skiljer dom åt.

Kajsa: Lite försiktig men nyfiken. Kommer upp i handen om någon annan är där.

Lolly: Pigg, alert, kommer gärna upp om jag smekt henne lite över ryggen.

Dolly: Ultimata äventyrmusen som mer än gärna kommer upp och gärna gosar och är med. Tillåter pussar från matte. Matte är tokig och luktar på Dolly, men det finner hon sig i. triggar dom andra att världen utanför inte är farlig.

Har precis gosat med alla tre flickorna även om Kajsa håller sig lite mera ur blickfånget. Dom är mitt allt förutom hunden. Och imorgon kommer en till att få älska. Älskar pälsbollar mycket och kan inte leva utan dom.

Annons:
Mice
2012-02-04 07:57
#1

Håller med, utan pälsbollar hade livet inte varit värt att leva. 
Vet inte vad jag hade gjort utan dom.  Cool

ajanki
2012-02-04 08:59
#2

Om igen, jag blir så glad när jag läser om hur mycket du älskar dina mössSkrattande

Och jag kan inte annat än att hålla med dig!!

Vad vore livet utan dessa små pälsbollarKyss

ariama
2012-02-04 10:26
#3

Ja, vad vore livet utan dem? De är en aspekt av livet, en del av livet, en "berikning"som jag inte vill leva utan. Kyss

Som det sägs i Mymlans länk "Hur blev de tama?" : Hela vår civilisation bygger på att vi har husdjur!! Det skulle inte finnas vare sig samhällen eller städer, om inte husdjuren fanns. (fast då syftar det till jordbruk och djurhållning, som en grundbult för att vi blev bofasta).

Men min egen privata "civilistation" bygger i alla fall på mina husdjur! Och har alltid gjort.

Upp till toppen
Annons: