Annons:
Etikettfilmer
Läst 947 ggr
[finamöss]
2/11/12, 9:27 AM

Fråga om Irpa

I och med att två bröder hade svårt med benen så undrar jag om ni ser något på irpas gång? Klart man är orolig och otroligt hönsig. Bifogar video.

Annons:
ariama
2/11/12, 9:41 AM
#1

Jättesvårt att säga, tycker jag. Han rör sig "lite annorlunda" - men sådär rör sig mina möss när de hamnar på "främmande mark" och är lite osäkra. De liksom "smyger med bakdelen".

Kan du filma när han rör sig på hemmaplan? I buren kanske? När han inte är osäker. Han behöver inte just "gå snällt på platt underlag", utan bara att man ser hur han rör sig normalt.

[finamöss]
2/11/12, 9:44 AM
#2

#1 Enda trygga marken hon har är buren och det är svårt att se hur hon går på spånet. Kan se om jag kan få henne att gå på icke halt underlag. Kanske ska lägga en handuk på foderhinken. Prövar att filma i buren under dagen.

ajanki
2/11/12, 10:01 AM
#3

Håller med ariama, hon går lite konstigt med bakbenen men det kan ju vara att hon går på främmande mark.

Ja, du kan prova med en handduk på foderhinken eller prova filma i buren, det kanske går att se fast det är spån.

[finamöss]
2/11/12, 10:08 AM
#4

#3 Jag ska filma så fort dom vaknar igen.

ariama
2/11/12, 10:17 AM
#5

Jag tror inte det gör något att det är spån/"rörigt"/svårt att se om du filmar i buren. Man får ändå en bild på hur hon (flå´t, hon var det alltså) rör sig i normalfall. Hon behöver inte just GÅ, det är hur hon rör sig som jag vill se.

[finamöss]
2/11/12, 12:21 PM
#6

Jag fick inte till någon bra video på henne i buren. Tog Dolly och henne på foderhinken så ni kan se hur dom båda rör sig. Då kan ni jämföra Dolly som går som hon ska med Irpa.

Annons:
[finamöss]
2/11/12, 12:50 PM
#7

Här kommer videon.

Grodan
2/11/12, 6:16 PM
#8

haha… amaira skrev precis det jag själv tänkte skriva… så jag kan lugnt glo lite glatt bara Skrattande å rulla mina tummar lite…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: