Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1102 ggr
[jaxwire]
2/11/12, 1:28 PM

Könsmognad?

Har satt ihop en flock med yngre tjejer i mitt stora akvarium. De är nu i åldern då de börjar bli könsmogna. Det jag har reagerat över när jag suttit och studerat dem är att de som blivit könsmogen verkligen beter sig som en löpsk katt.

Dom nästan stryker sig mot varandra, rider på varandra mendans den ena villigt står still, putsar, myser och trånar efter varandra. Tvättar sig frenetiskt "down there"

Det är alltså som världens orgie i tjejernas hem. Har ni andra där ute märkt av ändrat beteende då en flock med honor går i brunst eller börjar bli könsmogna?

Märker verkligen stor skillnad i deras beteende idag mot för några veckor sedan.

Annons:
Grodan
2/11/12, 2:34 PM
#1

Mina möss rider inte på varandra alls. Sedan jag övergick till Engelsk typ så slutade det beteendet nästan helt. Jag har inte sett det i mina burar på flera år tror jag.

Har dock någon hane då och då som börjat rida av dominans och då har han fått flytta ifrån kompisarna eftersom de hanar han bor med inte uppskattar det.

När man sätter ihop flera honor så går de i brunst för att det är deras natur. Mushonor kan inte avgöra om det är honor eller hanar hon flyttat ihop med på lukten och att träffa nya möss triggar igång brunst.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: