Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 455 ggr
Tsunamis
2/13/12, 1:15 PM

Vänjer de sig vid lukten av katt?

Jag har ju två katter utöver mina smådjur. Hur hanterar möss lukten av katt? Vänjer de sig eller har de alltid en inbygd instinkt att katt = fara? Jag har inte vågat haft mina möss ute på soffan ännu men jag skulle gärna vilja stänga in katterna i sovrummet och låta muslingarna springa av sig lite. Men tänkte att de kanske blir skraja över att soffan luktar rovdjur? Två av mina tjejer verkar strunta i katterna i alla fall, de kilar gärna runt utanpå min tröja trots att katterna är i närheten och jag motar in dem i tröjan igen.

MvH  Tsunamis

Annons:
Lamina
2/13/12, 1:24 PM
#1

Det tror jag nog dom gör. Mina 2 första flickor har i princip växt upp med katten brevid (och ibland på) buren, och dom är helt orädda för henne. Har jag dom lösa på sängen kan dom helt obekymrat gå fram och nafsa henne på nosen, som för att säga "du ska inte vara här". Är dom inte rädda för katten lär dom ju inte vara rädda för kattlukten heller.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Charlie2006
2/13/12, 4:08 PM
#2

Mina har aldrig brytt sig om katterna/katternas lukt (vare sig nya eller dom som är födda här hemma), gissar att hela vårat hus luktar katt, sen smitter gärna katterna in i burarna (dom gör inget mott mössen), och även det struntar mössen i.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Upp till toppen
Annons: