Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Genetik, färger, hårlag och teckningar

Hjälp med färgen

2012-02-16 18:50 #0 av: Hangasmaa

Jag skulle bli jättetacksam om någon kunde berätta vilken färg den här musen har.
Det är min första mus och jag köpte den i djuraffär (Rilo) och ni får gärna berätta om  det är något som är extre viktigt att tänka på!

Anmäl
2012-02-16 19:10 #1 av: MP160

Sicken söt liten en! Svårt att säga vad för färg musen har på dessa bilder, men rent spontant tycker jag det ser ut som chocolate eller agouti even. Even är teckningen.

Har du inte redan läst artiklarna som finns här på sajten så tycker jag du ska göra det, man lär sig förvånansvärt mycket! :)

Anmäl
2012-02-16 20:35 #2 av: [finamöss]

Så här ser min agouti hona ut. Kan du jämföra.

Anmäl
2012-02-16 20:35 #3 av: [finamöss]

Och så min choklad tjej.

Anmäl
2012-02-16 20:36 #4 av: [finamöss]

Som du ser så har choklad tösen en jämnare färg.

Anmäl
2012-02-16 22:41 #5 av: Hangasmaa

Tack för svaren! Jag har kollat på honom och tror att det är en agouti :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.