Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 1717 ggr
lisa14juni
2012-02-16 21:08

Föder upp möss & säljer!

Hej, mitt namn är Anna Helin Glad. Jag har mössuppfödning å säljer. Skulle det finnas någon vid intresse så hör gärna av er! De finna i massa olika färger, å inte i såna överdrivna priser heller! har erbjudanden att tillämpas, se här nedan! Skrattande.

1 mus: 70 kr/ st

2 möss: 140 kr.

3 möss: 180 kr.

4 möss + 5 dl mat: 300 kr.

5 möss + 2 leksaker/ grejer: 350 kr.

6 möss + 7 dj mat: 400 kr.

7 möss + 2 gnagarstänger + 3 dl mat: 470 kr.

8 möss + 2 gnagarstänger + 10 dl mat + 1 leksak/ grej: 600 kr.

10 möss + 3 leksaker/ grejer + 9 dl mat + spån: 680 kr.

Finns i vissa enstaka fall att ja säljer emd någon bur! :) kram:D

Annons:
StillaSinnet
2012-02-16 21:11
#1

Hej, Anna!

Mitt namn är Liselott "Lottiz" Aronsson. Jag har lite frågor till dig som inte rör pris. jag är intresserad av annat än prislappen:

Vilka varianter föder du upp?

Är du medlem i Svemus?

Är de reggade i Svemus?

Har du stamtavla på dem?

Vilka linjer härstammar dina djur från?

Var bor du?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Mice
2012-02-16 21:20
#2

Två frågor från mig också :)

Hur länge har du födit upp möss?

Hur länge har du haft möss?

Välkommen till musifokus förresten!

lisa14juni
2012-02-16 22:09
#3

Liselotte: Hejsan! Oj, vad många frågor du ställer, hihi, men det är lugnt. Ska svara på dom så gott ja kan! :). varient, ja föder upp tammöss ursprungligen från ukraina. Både honor å hanar säljes. Eftersom ja precis blivit medlem, de var idag :P, så har ja inte kommit så långt, så nej, ja är inte med i dom! Å stamtavla har ja tyvärr inte, men de är i olika färger, flerfärgade som enfärgade :). Jag bor i Ställdalen, å nu tänker du säkert, var ligger det? Nej, mend e ligger mitt emellan, örebro län & dalarna :). nedanför grängesberg/ ludvika, utanför lindesberg/ kopparberg.. :)

Mice: jag har födit upp möss i några månader nu, funkar jättebra å det är roligt också, älskar djuren, för söta! :D. Innan ja började med uppfödningen så hade ja möss tidigare också, så ja, vad kan man tippa på, typ sådär 2 å ett halvt år ungefär! :)

Å, tack så mycket för era medelanden å för välkomnantet här på iFokus! :Dkram

Tiaran
2012-02-16 23:37
#4

Hej Anna och välkommen hit :)

tänkte fråga om du har några bilder på mössen du föder upp så att man kan kika lite, kanske du har någon hemsida? ^^

[Dominik]
2012-02-17 00:21
#5

Är du född i Ukraina ?

lisa14juni
2012-02-17 09:04
#6

Tiaran: Hej, hej, ja det ska väll fixas, men ja är så ny här å  vet itne riktigt hur saker å ting fungerar. Du kan väll försöka förklara för mig hur man lägger upp bilder? :)

Dominik: Nej, det är mina möss som kommer ursprungligen därifrån :)!

Annons:
Minoth
2012-02-17 10:16
#7

#3 Tror Artlink menade om du föder upp svensktypade eller engelsktypade?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Tsunamis
2012-02-17 10:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag kikar gärna på bilder också.

Du klickar på den grå knappen här under meddelanderutan och väljer bilden på din dator, så publiceras den ihop med meddelandet. Du kan också bocka i om du vill att den ska synas i hela meddelandet ((Visa bild direkt i inlägget) Annars så blir det en ruta till höger här som i min exempelbild.

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
2012-02-17 16:33
#9

#3 Ja, tammöss förstår jag att du föder upp.

Att föda upp möss är verkligen jättekul! Och svårt om man är seriös. att få massor med möss är enkelt. Två möss kan bli hur många som helst, men vi som är intresserade av individen vill gärna ha kvalité, inte kvantitet. alltså hellre få och genomtänkte kullar än "massor med billiga möss".
Det du ska tänka på är att att de möss du avlar fram håller viss kvalité både när det gäller musens färg/typ och teckning, men framför allt när det gäller hälsa, livslängd och temperament.

Vad är då bra temperament, kanske du undrar? alla möss är ju snälla.

Ja så är det. det finns mycket få möss som är elaka. nästan inga. men de trevliga mössen är ändå olika i sitt temperament. jag vill påstå att det finns knappt två möss som är lika, även om vissa linjer har ett ungefär liknande temperament.
Det finns en mängd bra Artiklar här på mus iFokus och det är bra om man som uppfödare kan mer än köparna när frågorna kommer. Läs gärna mycket och fråga ännu mer. Vad är en kontaktsökande mus? Vad är en rasselmus?

I Sverige är vi rädda om våra möss coh vi är mycket rädda för smittor från andra länder. Hur länge har du haft dina importerade djur hemma? Vad vet du om sjukdomar? Om du säljer möss redan nu, är du säker på att du vet att de är friska? Finns det barberare bland dina möss? Vad är barberare? Läs i artiklarna om sjukdomar.

HÄR finns alla bra artiklar

#7 Ja, bland annat. Och sedan vilka färg-/hårlag-/ och teckningsvarianter.

Skrattande

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

UlrikaD
2012-02-19 14:15
#10

Är detta er annons? Står att ni säljer för att ni har för många möss. Då kanske det är en idé att ta en liten paus med att föda upp så ni inte blir överhopade med möss som ni inte kan sälja.

http://www.blocket.se/orebro/Jatte_sota_moss____38451875.htm?ca=15&w=3

kimky
2012-02-19 15:30
#11

hej, vad har du för färger? och vart  ifrån? är intresserad

[finamöss]
2012-02-19 15:42
#12

#10 Fick med för mig att det var hennes annons.

lisa14juni
2012-02-19 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Artlink: Oj, då har ja mycket å läsa om :) .

Ullrika: Ja, det är våran annons, men det är inte ja som ha lagt upp den å skrivit texten, det är min kompis, har ju det här tillsammans med en. Å om hon ahr överflödigt så betyder det itne att ja ahr det :P.

Kimky: Jag har både svarta, gråa, svartvita, gråvisa, engärgade med färgas stjärna i pannan:) . Vad roligt, tänkte försöka ladda upp någon bild, hur nu det ska gå till, får försöka! :D :P. Djuräffären som ja köpte de på sa att de kon urspungligen från ukraina, sen om det stämmer, I don´t know?? :P. Men det är inte så viktigt tycker ja, Å ja vet att, mina möss är friska! :D

Annons:
Rönisch
2012-02-19 21:07
#14

Vad är målet med din avel? Är du medlem i Svemus och säljer dina möss med stamtavla? Glad

Tiaran
2012-02-19 21:10
#15

En fråga har du några Satin möss till salu?

[aammE]
2012-02-19 21:29
#16

#13 Du borde byta till bättre mat åt dina möss, blanda eget utan massa konstiga färgämnen.

Grodan
2012-02-19 22:07
#17

Välkommen hit, lisa14juni!Skrattande

Hoppas du kommer att trivas här. Vi är många på sajten som föder upp möss för utställning och sällskap och jag hoppas att du kan ta alla nyfikna frågor med ett stort leende. Alla menar väl och många har fött upp möss i många år. Andra är bara glada musägare och tar aldrig kullar. Sajten är främst för att dela kunskap, glädje och fakta om möss och inte direkt ett försäljningsforum.

Visa gärna upp dina möss med foton och berätta om dem. Du kan även delta i tävlingar och presentera dig i vår presentationstråd - där kan du också läsa om andra medlemmar på sajten.

Om det är något du undrar om sajten så kan du kontakta mig eller någon av mina Medarbetare (Lamina, ajanki och Synwhore).

KramKyss

/Grodan - sajtvärd


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2012-02-20 09:28
#18

Vill också säga välkommen hit!!!!! Kyss

Bli inte avskräckt. Det är en bra sajt, men inte lätt att "komma in" alla gånger. Tycker du klarat mottagandet galant i alla fall.

Hjärtligt välkommen Kyss en gång till! Skrattande

lisa14juni
2012-02-20 19:38
#19

Arisma; Tasck så mycket :D :*

lisa14juni
2012-02-20 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är lite bilder på en del av dom! :)

Annons:
StillaSinnet
2012-02-20 23:24
#21

Åh, inte dåligt att få upp en bild! Det kan vara klurigt ibörjan. Fina möss också så klart ;) Tecknat brukar gå hem hos folk. Kul att du har blå också. Själv undviker jag tecknade med tan men det har sina anledningar. Jag avlar tricolor och splash och vill inte få in tan/fox där. Andra gillar tan i alla lägen :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
2012-02-21 08:55
#22

Glad 

Vad söta och fina de är! Och jag tillhör dem som gillar tan i alla lägen Flört, det är ju så helt olika vad man har för möss, och vill ha för möss.

Fast jag är ingen köpare. köper mycket sällan möss, och när jag gör det, är det väl utvalda djur utifrån flera för mig viktiga kriterier. Jag avlar också på möss sedan 6 år tillbaka, men jag avlar inte för att sälja. Skrattande

ajanki
2012-02-21 08:56
#23

Välkommen hit! Hoppas du kommer trivas hos ossSkrattande

Vilka fina möss du har!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: