Annons:
Etikettfilmer
Läst 2388 ggr
OliviaK
2012-02-21 20:04

Ny bur :)

Igår köpte vi ett smådjursterrarium från gnagarboden som mössen fått flytta in i. Här är en liten video på när dom undersöker den. Dom verkar riktigt nöja och glada. Skrattande Ni får stå ut med att kameran inte riktigt ville fokusera genom glaset och att det är datorns exempelmusik i bakgrunden Tungan ute

Annons:
Grodan
2012-02-21 20:09
#1

Vilken fin Black tjockis. Är hon dräktig?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

OliviaK
2012-02-21 20:15
#2

Hah, misstänkte nästan att någon skulle tro det och det ser det faktiskt ut som men nej hon är bara tjock av nån anledning trots att hon får exakt samma mat som dom andra. Hon är väl ett matvrak helt enkelt. Om nån har tips på vad jag kan göra åt det så tar jag gärna emot det Tungan ute

Grodan
2012-02-21 20:20
#3

Har hon stamtavla? *fniss* Jag känner en som har och föder upp sådana där tjocka svarta möss… hihiFlört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

OliviaK
2012-02-21 20:26
#4

Ja det har hon men jag har den inteTungan ute Men alla mina möss kommer från Diamantens.

[aammE]
2012-02-21 20:35
#5

Mina svarta blir också tjocka! Vet ej vad det beror på.

OliviaK
2012-02-22 20:50
#6

Skumt Tungan ute kanske inte är mitt fel då

Annons:
emelieringstrom
2012-02-22 21:56
#7

Jättefin bur!!!

OliviaK
2012-02-22 22:04
#8

Tackar Glad jag är nöjd med den och det verkar även mössen vara

NinaS
2012-02-23 10:17
#9

Fin bur. Är den lätt att städa (med tanke på hyllorna)?

OliviaK
2012-02-23 10:49
#10

Kan återkomma när jag har gjort det Tungan ute köpte den i måndags så det har inte blivit dags att städa ännu. Däremot så torkade min sambo ur den innan mössen flyttade in o det var tydligen inte krångligt. När det gäller spånet så har jag en liten "hand-sopskyffel" som jag använder. Tror inte att det kommer vara mycket krångligare än mitt förra "vanliga" terrarium med tanke på att då hade jag plastlådor eller liknande som jag fick diska. Men kan som sagt återkomma när jag provat. Glad

Minoth
2012-02-23 14:33
#11

Men är de skjutglas på framsidan alltså ett terrarium eller är de ett akvarium? 

Om de är ett akvarium är de nog jobbigt att städa under hyllorna? eller kanske inte. :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

OliviaK
2012-02-27 12:46
#12

Den öppnas från ovansidan som ett akvarium. Dock är den gjord för smådjur o är inte ett akvarium egentligen Tungan ute

Jag städade buren idag och det gick bra. Självklart lite krångligare än ett terrarium utan hyllor som jag hade förut. Inte mycket krångligare och helt klart värt det med tanke på hur mycket mössen gillar den. Förut fick jag dessutom diska plastlådor och liknande som jag hade matskålarna på så i slutändan tog det typ lika lång tid Glad

Minoth
2012-02-27 12:56
#13

#12 har kollat på dom på gnagarboden och tyckte dom hade bra pris! i själv i funderingarna men står nu mellan två val. Akvarium eller terrarium…. 

Terrarium känns som om de är lättare och bättre. men jag vet inte?

Hur reagerar mössen på att handen kommer uppifrån istället jämfört med framifrån?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
OliviaK
2012-02-27 13:39
#14

Det var något som jag också funderade över innan jag köpte den här buren men chansade på att det skulle gå bra och köpte den. Det gick bra och konstigt nog så började de blygaste mössen komma fram mer(kanske blev det roligare, eller också bara för jag haft dom längre). Nu när jag sticker in handen till dom så hoppar dom gärna upp på hyllorna också och undersöker hela armen typ Tungan ute Dom ser ju genom glaset från sidan också så handen kommer inte som en chock.

Med andra ord: för mina möss är det iaf inga problem med att handen kommer uppifrån.

OliviaK
2012-02-27 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

En bild på buren Glad

Grodan
2012-02-28 00:00
#16

#15 Jättefin! Jag hade sådana där akvarier förut med hyllplan och små ramper de kunde på uppför. Hade även öppet och en liten hylla längst upp de kunde sitta och glo ut över rummet… *saknar*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sara B
2012-02-28 00:02
#17

Vad fin och vad kul med hyllor! :) Kan inte se videon ordentligt eftersom jag använder mobilen men ska helt klart kika på den i morgon, tycker det är jättekul med videos! :)

OliviaK
2012-02-28 20:49
#18

#16 Tack Glad Vad mysigt det låter Glad hade öppen bur ett tag med mitt förra terrarium men nu har jag katter så det är lite olämligt nu Tungan ute

#17 Tack Glad Håller med, det är alltid kul att få se mössen "in action" Glad

Upp till toppen
Annons: