Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Genetik, färger, hårlag och teckningar

Vad är han för färg?

2012-02-23 18:53 #0 av: Sansku86

Jag har en lite "mysko" unge från min första kull.

Mammans färg var länge ett mysterium för oss, men hon är en beige colorpoint, pappan svart.

Ungen då, han var splash fläckig som liten. Nu har han fått mörka pointer. Men fortfarande fläckar lite varstans.

Bifogar bild.

Har inte fått veta mammans exakta stamnamn osv från Kent, men han är hennes uppfödare. Pappans föräldrars stamtavlor har jag.

-Sanna-

Anmäl
2012-02-24 07:01 #1 av: ariama

Hahah - siames-splash?? Jag vet inte, kan varken blekgener eller splash. Men tänk så många färgvarianter och färgkombinationer det finns på möss Skrattande. Söt mus. Kyss

(sätter in en större variant av din bild. Vet inte om det bara är i.fokus som fånar sig, men din bild kan jag bara se som småbild)

Anmäl
2012-02-24 07:38 #2 av: Hyeonmu

Jo men splash går på Siamese - antar att det borde finnas på colourpoint då också? Minns att vi diskuterade att det vore ett sätt att få fram rödögda svarta för länge sen - "översplashade" siameser. =) Så jag skulle tippa att han helt enkelt är en colourpoint som mamma mus, men splash. =)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.