Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2052 ggr
Tsunamis
2/27/12, 2:58 PM

Terrarium i plexiglas!?

Är det möjligt att hitta eller bygga själv kanske? Kanske dörrar i glas till gnagtokiga möss. Har ju insett fördelarna med terrarium för man får ju mycket bättre kontakt med mössen. Men jag tycker dem i glas kan vara ganska dyra men framförallt tunga! Öppna samla-lådor är heller inget alternativ här hemma pga katterna.

MvH  Tsunamis

Annons:
[jaxwire]
2/27/12, 3:04 PM
#1

Ja absolut bygga själv går, jag har byggt i plexiglas. Dock hade jag lite tunnare skivor så de blev inte lika stabilt som ett akvarium/terrarium men de funkade! =)

Jag köpte plexiglas skivorna på K-rauta och akvarielim på Clas Ohlson

NinaS
2/27/12, 4:34 PM
#2

#1 Spännande! Bilder? :)

NinaS
2/27/12, 4:40 PM
#3

#0 Funkar det inte med lock på lådorna då? Jag har satt nät i locket och fäst locket med låsclips. Tycker det känns säkert iaf, å andra sidan får mina katter inte vara i smådjursrummet…

Tsunamis
2/27/12, 4:50 PM
#4

#3 Jo det är så jag har nu. Har också lådor där taket är nät och de lådorna står i lagerhyllor så där kommer inte katterna åt. Men det känns inte hundra med dem för mössens skull - man kommer ju in i buren ovanifrån inte från sidan där de själva kan välj att komma fram till en. Har ett par mak 4 labburar också och har jag dem i huvudnivå så funkar det ju men jag gillar inte locken riktigt, blir lätt 'giljotiner' i min fantasi i alla fall  Förvånad

MvH  Tsunamis

Grodan
2/27/12, 7:19 PM
#5

jag tror på ett hembygge eller beställningsbygge där skjutdörrarna ev är i plexiglas. Eller delvis i plexiglas. Jag tänker mig endast en ram och med nät i mitten. Ram Aluminium och nät på hela ovansidan och även längst upp på sidorna.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: