Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Avel & Uppfödning

Någon!?

2012-02-28 23:08 #0 av: cyberkise

Jag har kikat runt bland olika uppfödare, men finns det verkligen INGEN i Blekinge eller iallafall i närheten? (skåne, småland, osv)
Som inte är allt för långt bort..

Anmäl
2012-02-28 23:23 #1 av: cyberkise

(De uppfödare jag sett bor oftast i stockholm och uppåt, eller 30 mil bort i skåne, så det skulle bli svårt då jag inte har körkort än)

Anmäl
2012-02-28 23:25 #2 av: [Dominik]

Ja! Visst? Det är as jobbigt! Alla bor i Stockholm!!!!

Det finns en tjej som säljer möss, hon bor i Staffanstorp eller i närheten :) Sen så finns det en annan uppfödare i Teckomatorp :)

Anmäl
2012-02-28 23:28 #3 av: Tiaran

Ey... visst att det finns ett par uppfödare i sthlm men det finns lite överallt enligt mig och hittar man en jättefin å söt mus man vill ha.. jo då finns den antingen i Happaranda eller i skåne -.-...

så Alla bor inte i sthlm Flört

Anmäl
2012-02-28 23:53 #4 av: Sara B

Jag bor i Uppsala och åker ner till hemstaden Tranås i småland lite då och då så kan ta med mig möss neråt från t.ex. sthlm om någon bor i närheten av Tranås och vill ha möss som finns här uppe. Glad

Anmäl
2012-02-29 00:02 #5 av: Camillhe

Magda finns på forumet, hon föder upp kullar lite då och då. Jättebra tjej! Hon bor runt Simrishamn i Skåne.

Anmäl
2012-02-29 00:20 #6 av: DeniceP

Jag ska snart få ner en muskille från stockholmshållet, så råder dig att kika lite på tex Kent,Lottiz (Artlink) och Maya om du vill få samtransport där Glad

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Anmäl
2012-02-29 00:23 #7 av: hyoscamusniger

jag bor i sthlm men jag får inte köpa några

Anmäl
2012-02-29 21:06 #8 av: cyberkise

Simrishamn ligger minst 3 timmar härifrån, och när jag kollade Svemus lista bodde _nästan_ alla i Sthlm och Sundsvall, Umeå, Värmland.. osv.

Men hon Magda i Skåne, heter hon så här på sajten också?

Anmäl
2012-03-03 03:02 #9 av: Grodan

#8 Jupp, Magda heter Magda här! Skrattande

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2012-03-03 22:11 #10 av: Littlem

Jag bor inte kvar i Umeå och flytar om några veckor ner till Motala. Åker iaf 1 gång om året 90% säkert ner til lskåne för att gå på reptilmässa i kristanstad och brukar då kunna ta med mig djur dit.

Så hittar man nått man är intresserad av så brukar transport lösa sig. Det är många som åker runt i landet.

Anmäl
2012-03-03 22:22 #11 av: DeniceP

Maya, när är nästa gång du ska ner till Skåne då? Kent svarar inte mig på fejjan om transport till min lillkille!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Anmäl
2012-03-04 12:58 #12 av: Littlem

Ja vad jag vet nu är det ju Expo Syd i augusti. Har du provat o maila Kent på hans mail eller ringa?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.