Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 735 ggr
Stasen
2/29/12, 10:13 AM

Mask hos möss

Upptäckte igår att en av mina möss har mask (kröp i bajset) så nu ska allt desinficeras och Stronghold är beställt av min veterinär. Nu är jag nojig, kan masken gå över på människa? Tvättar alltid händerna och spritar mellan varje mus. Ni som använt Stronghold, hur doserar ni?

Annons:
Camillhe
2/29/12, 1:27 PM
#1

Nej deras mask går inte på människor. Däremot om du har andra gnagare hemma, tex råttor så kan det smitta till dom.

I vanliga fall när det gäller ohyra och Stronghold behöver man inte desinficera då Stronghold tar alla cykler men jag har för mig att en del maskägg kan ligga okläckta i omgivningen i mer än 30 dagar (Stronghold ger skydd i 30 dagar) så att rengöra noga är nog bra i detta fallet.

Camillhe
2/29/12, 1:29 PM
#2

Glömde skriva doseringen, du ska ha fått en tub med rosa eller ljusblå kork, väldigt viktigt då de andra sorterna är för starka. Och du för undan pälsen i nacken och duttar med pipetten bara. De ska ha mindre än en droppe men det är ganska svårt att få ut så lite. En dutt blir bra:)

Stasen
2/29/12, 3:40 PM
#3

Tack för svaret =)

MP160
2/29/12, 5:21 PM
#4

Och kläm för guds skull inte för hårt på tuben om du har svårt att se om det kommer nått eller inte, har lyckats få väldigt blöta möss på detta sätt… Foten i munnen

Hyeonmu
2/29/12, 5:41 PM
#5

#4

Gud när du hjälpte mig behandla! xD *dutt* *dutt* *dutt* *ketchupeffekten*

MP160
2/29/12, 7:02 PM
#6

#5 FÖRLÅT XD

Annons:
Stasen
2/29/12, 8:43 PM
#7

Hehe tur det tydligen inte är skadligt att råka ge en droppe extra. =)

MP160
2/29/12, 8:47 PM
#8

#7 Nej herregud, det är en jäkla tur Skrattande

Upp till toppen
Annons: