Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 723 ggr
Lamina
2012-03-01 14:17

Våren är här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte hur det är i resten av landet, men hit har iaf våren kommit, förhoppningsvis för att stanna. Ville bara visa upp en vårbild jag tog igår.

Och så vill jag påminna om att man ska leva livet som att morgondagen inte fanns. Så gå ut och njut av vädret medans solen skiner! Ta en promenad eller gå bara ut och lapa sol några minuter. Njut! Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Minoth
2012-03-01 15:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Våren är verkligen påväg! 

Det var så himla varmt, soligt och vindstilla så jag gjorde en liten premiär för carmen idag. 15 min i solen! Kyss

Tog denna bilden för 5 min sen :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ariama
2012-03-01 15:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mmm. det är härligt!

Snödroppar, fotade i går (eller förrgår, de har funnits åtminstone en vecka nu)

Exoticas
2012-03-01 17:04
#3

Idag köpte jag ½ kilo färska Jordgubbar på ica, det borde väl vara ett vår tecken?!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Ratlings
2012-03-01 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Japp, här är våren också. Ingen snö kvar alls! Solen skiner och det är underbart… Glad
Njuta kan man också göra, säger Knappen. :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Hyeonmu
2012-03-01 17:46
#5

Jo jag märkte av det härom dagen när retard-fågeln kom tillbaka. Där sitter man vid 4 på morgonen och slappnar av och så… "TOOO-IIIT TOOO-IIIT TOOO-IIIT!" T_T Jahapp. Nu var det slut på friden, våren är här.

Lamina
2012-03-01 17:48
#6

Men skjute den då? Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Hyeonmu
2012-03-01 17:51
#7

Naaj, stackarn…. kanske … tejpa näbben lite bara. Oskyldig

gulzebra
2012-03-01 17:52
#8

Här har min granne hittat ut. När de hittar ut är det vår! ^^

#5: Fånga in och ge till mig! Jag ÄLSKAR fågelkvitter :D

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ariama
2012-03-01 18:20
#9

#5 Hyeonmu. Jag hör (när jag läser din perfekta återgivning) att du har en talgoxe som sjunger utanför ditt fönster. Skrattande

Gulzebra, tack för förklaringen vad gäller duvfröerna.

Hyeonmu
2012-03-01 18:24
#10

#6

Haha, jaså är det det det är? =D Vad kul. Han är alldeles ensam här i skogen och sitter och förstör den vackra fågelsången år efter år. xD Man kanske borde omplacera honom, nånstans där det finns andra Talgoxar…

saga97
2012-03-02 01:44
#11

hello exoticas du har inte svarat?

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

axilur
2012-03-02 10:46
#12

Hundarna har börjat fälla en massa, valpen sträcker på benen ordentligt utomhus utan att vilja krypa ihop till en boll för att behålla värmen. Det är folk i centrum!

/Anneli

Minoth
2012-03-02 16:56
#13

#12 ah min hund fäller så jäkla mycket… Tur att man har en furminator, bästa köpet jag någonsin gjort! Har testat hur många olika borstar som helst. Denna är helt otrolig!

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
gulzebra
2012-03-02 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Mördarkaninen Kotten joinar i pälsfällningsklubben. Tyvärr får hon dessutom pms när hon fäller den lilla jäveln…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
2012-03-02 17:29
#15

Vilken tur att man inte är morot då. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
2012-03-02 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#10: Whaaa, finns det ställen utan en massa talgoxar? O.o Trodde det kryllade av de överallt. Här är det fullt av de, lite synd bara att de inte syns lika mycket på somrarna när de håller sig i skogen, de är ju galet söta :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
2012-03-02 17:32
#17

#15: Eller matte. Hennes utbrott kan göra rätt ont kan jag meddela… Som tur är smakar jag tydligen inte så vansinnigt gott så det brukar räcka med ett bett innan jag får göra vad jag ska :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
2012-03-02 17:37
#18

Jupp. Jag fick vårkänslor redan för en månad sedan. Eller eh… kanske itne riktigt vårkänslor (sådana där skutt-wiiiha-jippie-känslor… nope inte riktigt), men det luktade vår i min näsa och en mygga kom och surrade i mitt öra.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ratata
2012-03-02 19:00
#19

Har varit ute och letat vårtecken idag och det kryllar av dem! Hittade årets första huggorm, en humla, fjäril och diverse flyttfåglar. Kan lugnt konstatera att våren är här! Nu behöver bara växterna kicka igång också :)

Minoth
2012-03-02 19:08
#20

#19 har sett en huggorm EN gång i hela mitt liv… :( har letat massor men ser aldrig några

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Ratata
2012-03-02 19:29
#21

#20 Då är våren ett perfekt tillfälle! Gå ut och leta i stenig miljö (typ röse med massa mysig ljung och sånt) en solig vårdag så kanske du hittar en. De brukar vara ute och sola mycket längre nu än senare på sommaren, då de bara är ute tidigt på morgonen.

Hyeonmu
2012-03-02 20:27
#22

#8

Jo det gör jag också… när det låter "kviddevitt vitt viii", men den här låter som… ja den påminner lite om hackspetten från Kalle Anka på julafton. xD 

#10

Om det nu är talgoxar så är det bara den där enda lilla parveln som sitter hos oss varje år. Tycker dock jag ser gott om dem på vårkanten och frammot sommaren, vi har skogen utanför fönstren så. Funderar på om just den här som stör är lite lomhörd kanske, eller utstött och sjunger högre därför. "ÄLSKA MIIIG! ÄLSKA MIIIG!" 

.. aww. Nu tycker jag ju nästan lite synd om stackaren. Det är som Fasanen som kommer hit varje vår och går runt i backen och låter. Men han låter i alla fall bara en dag om året, så jag tror han hittar sin tös varje år. <3

Grodan
2012-03-02 20:29
#23

Måste bara få fnissa lite åt #0 snacka om att din natur hoppade över våren… Det är ju SOMMAR… du har ju snart smultron (eller är det jordgubbar?)… hehe

SkrattandeSkrattandeCoolTungan ute

jag älskar i a f solglasögonväder, bara det INTE blir stekpannevarmt

CoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCoolCool


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2012-03-02 21:00
#24

Ohh… jag ska ut och leta huggormar! Bara dom inte biter mig… Förvånad

Hehe, jo visst är det smultron jag har där. Vart lite förvånad när jag snubblade över det ute i skogen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2012-03-03 04:40
#25

min kamera ligger oftast bara o vilar någonstans o följer inte med mig så mkt på promenad…

här är i a f ett vårfoto från 2006… Morakullan´s Madam fick sitta o titta på söta blommor en snabb sekund


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2012-03-03 06:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Liten detalj, som roar mig ofantligt mycket! Kyss Särskilt som blodsdroppen i mungipan ser ut som en liten tunga som hänger ut. Hahaha, härlig fantasi!! En mördad morot! Skrattande

gulzebra
2012-03-03 13:50
#27

#26: Att bloddroppen ser ut som en tunga kan bero på att det ÄR en tunga, därav det svarta strecket i mitten på den Flört

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
Upp till toppen
Annons: