Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 470 ggr
ariama
2012-03-04 21:43

Yell-Björn, dominant yellow

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger upp några bilder på Yell-Björn. Mest för Elins skull, och för att jag är nyfiken på hans bröder (som Elin har).

Han är född 8 oktober 2011 och alltså 5 månader nu. Han är en urmysig grabb som jag gillar verkligt mycket!! Han är så oerhört kommunikativ med mig, även om han är försiktig när han går upp i handen.

Han är en hjärte-mus Kyss !!

Mamma är Pigg, en svensktypad dominant yellow som jag tog som omplaceringsmus. En mycket sund och trevlig dam, fast blyg. Pappa är min Garlois-Björn som är RY-bärare, så jag får vara försiktig vid parningar här, så jag inte blandar ihop något dumt!!

Annons:
ariama
2012-03-04 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Urgullig, som sagt, och även ren och klar i färgen. Mamma Pigg och moster Musse var sotade, och syskonen var mer eller mindre sotade nästan alla de också.

Mamma Pigg var långhår, vilket syns på Yell också.

ariama
2012-03-04 21:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det här fotot har jag roterat, för egentligen klättrar han uppför "stubben". Här ser man hans fetma, som jag tycker även samlas till stor del framtill på ovansidan av ryggen, runt manken, i lustiga "valkar", på de dominanta gula.

Ändå är han i bra hull, för att vara DY! Men så är jag också väldigt noga med hans diet.

Grodan
2012-03-04 21:59
#3

Fin kille


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2012-03-04 22:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack Grodan!

Yell-Björn har även blivit pappa, den 13 janauri. Alla döttrarna (ej DY) är sålda, söta tjejer (se t.ex. månadens mus mars).

Sonen 24 Karat (DY) är en bjässe, fast han ännu inte ens är två månader! Snäll och tillitsfull grabb, men tyvärr "nervig". Kan ju kanske ändra sig med åldern, men jag vill helst ha dem lugna från början.

Färgen är dock hittills så jag "tappar andan".

Grodan
2012-03-04 23:20
#5

#4 Jag vet inte varför men Fox och vittecknade får ofta starkare färg (vilken variant de än är) än sina enfärgade syskon… Bara en liten grod-reflektion… Flört


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: