Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 852 ggr
Duneth
2012-03-17 22:43

Hane söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har allt för många burar hemma nu och en av följande muspojkar måste hitta nytt hem.

Freddie och Fritz är födda i mitten av oktober 2011

Pappa Rasmus och även morföräldrar har stamtavla men därefter har mina registreringar jag har skickat in har inte besvarats. :(

Fritz och Freddie är barnbarnbarn till min första mus Duneth
(obs! ingen inavel)

För mer info, fråga :)

Annons:
Duneth
2012-03-17 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Freddie

Duneth
2012-03-17 22:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Pappa Rasmus i tidig ålder

Duneth
2012-03-17 22:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mamma Pärlan sex veckor gammal

Duneth
2012-03-17 22:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Farfarsfar Duneth

Grodan
2012-03-17 23:00
#5

Om Freddie är Blue Texel och jättesnäll vet jag ev ett superbra hem till honom i Tyresö! Flört Ale vill gärna ha en Blue Texel kille med nallebjörnsattityd! Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2012-03-18 08:12
#6

Hej! Jag är intresserad av en av hanarna. Vill dock gärna se dem båda och veta lite mer om dem om jag får välja bland dem. Blå vill jag inte ha, men undrar om inte Freddie är cinnamon.

Tråkigt att du fortfarande inte lyckats regga dem, och att jag inte lyckades hjälpa dig med det. Mig gör det inget, jag reggar ju  inte mina möss, fast jag har mycket noga koll på stamtavlorna, och stamtavlor har du/ni, det vet jag ju.

Jag vet ju också hur ni avlar, med Duneth som dynastins ursprung. Det är lite kul Kyss.

Nu har SVEMUS haft årsmöte, tagit nya tag, samt har en ny registrator. Så om du kontaktar Grodan här på Mus.iFokus, så löser sig problemet äntligen för er. Skrattande

Annons:
Duneth
2012-03-18 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hej!

Jag är ganska usel på att hitta rätt namn på färger. Jag fick hjälp med att registrera dessa pojkar men jag tog aldrig någon kopia efter jag skickade dem.

Tassla är mamma till Rasmus och han fick färgen från henne. Fritz och Freddie fick också guldfärgen från Tassla/Rasmus men den längre pälsen av kommer från Pärlan.

Jag bifogar en bild på Freddie som är fotad idag med tydligare fokus på pälsen, han är nyvaken och lite små ruffsig.

Fritz och Fredde bodde tillsammans första månaderna men fick separeras ganska nyligen efter de började bråka om "vem som ska springa i hjulet". De fick ett varsitt hjul men det hjälpte inte.
De är dock inte rädda av sig och går självmant i min hand trots att de inte får den uppmärksamhet de förtjänar.

ariama
2012-03-18 21:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Freddie ser ut att vara blå, precis som Grodan sa och såg. Fritz är cinnamon. Båda är långhåriga och lockiga, så de är båda texel.

Jag vill köpa Fritz, om jag får Skrattande.

Tasslas färg är blå agouti, med en chocolategen, dvs bärare av chocolate.

Här är en gammal bild på Björndalens Tassla Kyss.

Duneth
2012-03-18 23:56
#9

Ariama, jag skickar ett meddelande till dig.

Grodan, finns det fortfarande ett intresse för Freddie?

Grodan
2012-03-19 20:09
#10

Mja… vet inte… tror att det ev är lite svalt nu när du berättade att killarna bråkade…

Hur mkt nallebjörnsattityd har Freddie? Flört

men ska höra…

Vart i 08 bor du?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2012-03-22 16:06
#11

#9 Tyvärr, hon har inte plats för en ensam hane.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2012-03-22 17:36
#12

Fritz bor här sen i förrgår Glad. Han är fin! Kyss

Han bor i karantän, och jag har ännu inte "fixat" med honom, (tagit upp honom och så), jag låter honom känna sig hemmastadd, och tittar och studerar i stället så mycket som möjligt - fast just nu har jag ganska mkt annat att göra också.

Upp till toppen
Annons: