Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 724 ggr
Channie
3/24/12, 1:54 PM

Mustjejer sökes (gärna texel)

Hej!

Jag letar efter 2-3 honor. Jag har inga tidigare erfarenheter av möss. Har haft kaniner sen jag var 8 år gammal (är idag 20 år) och min första hamster fick jag -06.

Det viktigaste för mig är mössens personligheter/temperament, då de är tänkta som sällskap. De kommer att få bo i en 130l samla-låda, men min plan är att kunna ha mössen i en öppen bur om jag känner att de kan klara av det. Det är därför ett plus om mössen inte är alltför rymningsbenägna. För övrigt, ska mössen vara snälla och kontaktsökande. Jag kräver inte att de ska springa rakt upp i handen, men de ska acceptera utan problem att man plockar upp och bär på dem Glad

Färger/teckningar/hårlag som jag är förtjust i:

Svarta, blå och bruna (choklad) färger.

Tan och fox. Vittecknad/vita tecken.

Korthår, långhår, satin och texel.

Jag bor inom Lilla Edets kommun, ca 6 mil ifrån Göteborg. Men jag är van vid att ordna transporter så det går nog bra att du finns någon annanstans än i Västra Götaland.

P.S. Jag har tittat på uppfödarlistan efter passande uppfödare men den verkar inte så uppdaterad.

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Annons:
StillaSinnet
3/24/12, 2:45 PM
#1

Jag har det du söker, förutom tan/fox, men just nu är det karantän här pga ohyra.

Återkom om någon månad så får vi se hur det verkar med ohyran här. Sanering och medicinering sker nästa helg

-Lottiz

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[aammE]
3/24/12, 4:51 PM
#2

Jag bor i Partille (nästan precis på gränsen till Göteborg) och har en kull på G där det troligtvis kommer att bli choklad, svart, champagne och dove. De flesta med tan efter som att både mamma och pappa är tan, både mamma och pappa är även vittecknade och därför tror jag att det blir en del sådana också. Det blir texel och långhår.

Du kan lägga till mig på facebook om du vill, jag har nämligen bilder på en kull där i nästan samma kombination. Det är samma pappa och mammorna är systrar, dock är inte mamman till kullen på facebook vittecknad så därför är det inte så många vittecknade i den kullen.

Emma Sundberg heter jag, bor i Partille.

Grodan
3/25/12, 12:30 AM
#3

Jag har några Black Tan töser. Både lite äldre och något yngre. Kan skicka ner dem från 08, där jag befinner mig, med hjälp av någon som åker ner till Göteborg.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Channie
3/26/12, 11:24 AM
#4

#1 Om jag inte har hittat det jag söker, kollar jag med dig om ca en månad. Lycka till med ohyrebekämpningen!

#2 Det låter perfekt! Glad Är kullen fortfarande i planeringstadiet eller har du parat föräldrardjuren?

#3 Hur är de i temperamentet? Vad är det för hårlag på dem? Korthår, satin, långhår..?

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

[aammE]
3/26/12, 3:01 PM
#5

#4 Hon föder i skrivande stund. :) Men som sagt, har du facebook så lägg till mig där, är nästan aldrig inne här.

Minoth
3/26/12, 3:08 PM
#6

#5 jaså hon föder nu ? Va roligt :D

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
[aammE]
3/26/12, 3:17 PM
#7

#6 Ja, jag hoppas att det går bra bara, råkade störa henne för jag såg ej att hon höll på föda först när jag skulle utfodra och friskkontrollera imorse.

Minoth
3/26/12, 3:30 PM
#8

#7 det går nog bra  :) hoppas jag

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Smullis
3/26/12, 4:07 PM
#9

#5 Vad roligt! Tänker du starta en tråd till dem? :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[aammE]
3/26/12, 5:40 PM
#10

#9 Är som sagt nästan aldrig inne här, så nej, men kommer att skriva om dem i min grupp på facebook bland annat.

Upp till toppen
Annons: