Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1092 ggr
ajanki
2012-04-01 11:57

Majmusen

Posta bidrag* - ladda upp foto och skriv berättelse om musen -*
i denna tråd till och med 25/4!

Mouse of the month; Maj!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until Mars 25th!

_______________________________________________________

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/4. (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!

Annons:
Grodan
2012-04-01 20:47
#1
emmajensennn
2012-04-02 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Får jag delta med denna lilla mus? det var en "vild" mus i stallet som vi sedan kunde fånga för den var typ tam. vi kollade könet och den var en hona :D hon fick heta Peach Princess :D Sedan hade vi henne bara där i stallet, vart vi än gick var hon bakom oss. Jag hittade en gammal hamster bur som vi satte in henne i. Det roliga kommer nu, efter 1 dag i hamster buren såg vi något mer inne i buren och gissa vad det var? 3 bäbisar! vi bestämmde oss då för att släppa ut henne… hon finns fortfarande kvar i stallet!

You can't make a rainbow without a little rain

Kidinlove
2012-04-05 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det här är lilla ulla!

Hon flyttade hem till mig idag och tog mig med storm, det första hon gjorde när jag plockade upp henne var att krypa ner i bhn och gosa ner sig och sov i ca 20min. Kan inte skriva så mycket mer om henne eftersom hon är ny. men Känner redan nu att både henne och hennes syster va helt rätt för mig! Kyss

KråkansFåglar
2012-04-10 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En natalmus-"ungdom", Cinnamon hona. Från en av mina finaste kullar. Väldigt fin och framåt, näst intill helt handtam. Älskar att sova på pinnarna som finns uppe i taket.  Alltid full fart! <3 Bättre "möss" får man leta efter!

www.krakansfaglar.n.nu

Natalb
2012-04-16 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Måste få presentera lilla Koda <3
han kom tillsammans med 4 andra möss och blev snabbt en av favoriterna.
de första veeckorna har han på flera sätt lyckats överlista mig och rymt från buren, han har däremot alltid varit lätt att hitta, antingen på skrivbordet eller i närheten av sängen har han varit helt synlig och inte direkt panik utan står kvar och tittar på mig när jag kommer för att plocka upp honom och sätta tillbaka honom i buren.
Nu har jag äntligen lyckats överlista honom och han kan inte längre rymma :)

Han är otroligt tam och är han vaken och jag öppnar "locket" och ropar på honom, hopapr han först upp på en pinne springer längst den och sen hoppar han upp på Vattenflaskan så han når till kanten, han tittar ut ett tag nosar på min hand och vill han ha gos så klättrar han över i handen och väntar på mys eller så struntar han i att hoppa upp i handen, luktar ett tag och hoppar ner tillbaka till buren istället.
Han har verkligen fått en stor plats i mitt hjärta på grund utav hans charmiga utseende och hans underbara personlighet <3

emmajensennn
2012-04-17 15:09
#6

det är ju april nu ;)

You can't make a rainbow without a little rain

Annons:
Vattnadal
2012-04-18 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här kommer mitt bidrag. Vattnadals Piggstarr, troligen falsk blue silver agouti longhair.

Hans far föddes i en tjuvparningskull hos min systerdotter, honorna var från mig, hanen från Therese. Jag skulle hjälpa min syster från att översvämmas av möss, då hanen gick kvar med honorna så fick de 3 kullar på en gåbg, och även om Eowyn var glad, var övriga familjen inte lika lyckliga. Jag kullade bort alla hanar åt dem. Dock behöll jag lilla Eomer, då jag tidigt anade att hans färg skulle bli vacker och spännande. Han fick en liten brorsa kvar oxå ag lh, som med hjälp av Kent flyttade till någon annan sen. Eomer fick en fru i november, och sen hittade jag honom död i buren, utan att det var något fel. Honan mådde bra, och jag har ingen aning om vad som felades där.

Till min storta glädje fick hon en kull ungar 16/12. En av dem har sama färg som pappan. Jag har även i en helt obesläktad kull fått fram en hane i korthår, med samma färg. Prickstarr letar nu lämpliga fruar, och anser att tävla i månadens mus är ett bra sätt att ragga.

Han är av korsad typ, trevlig och mysig. Bor med 2 bröder, och bodde till för 2 v sen även med en hel obesläktad brödragrupp utan problem. Det har dock börjat lukta hane i buren nu, så jag håller stenkoll på dem.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Charlie2006
2012-04-21 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dethär är Bellero, kommer ifrån Family Geluzee i tjeckien och snart 5 månader.

Han har inte bestämt sig än om han vill vara Recessiv Yellow eller Dominant Yellow. Det är bara att vänta och se om han blir rund om magen, eller håller bra hull som han gör nu. Bellero är Chocolate Sable shorthair satin.

Faktiskt den sista veckan som han blivit riktigt framåt, innan har han varit lite rädd för omvärlden och handen. Nu vill han inte gå ifrån handen, och när han ser mig nu springer han fram och ska nosa. Men han är rädd för snabba rörelser, och man får ta det försiktigt med honom.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Velinga1984
2012-04-23 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Detta är Sally, ingen aning om varken färg eller ålder.

Sally är den av mina honor som är försiktig av sig runt människor men i buren är det hon som är mest aktiv. Hon pysslar om i buren med olika gångar och bäddar på de olika sovplatserna. Utan Sally i buren skulle det bli tomt, för det är alltid hon som är först på plats vid ny inredning. Pga Sally går det inte heller ha rör i buren för då bosätter hon sig där inne och kommer endast ute nattetid. Men rackarns söt är hon iaf tycker jag Tungan ute

ariama
2012-04-23 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#5. OT. Jag vill ha Koda! Förvånad (men det går förstås inte för sig … )

Golden Delicious får vara med och tävla igen. En tjusig grabb med världens härligaste färg. Ljuvlig Recessive Yellow-färg i satin.

Han är 9 månader nu, och är min allra första RY-mus i satin. Egen uppfödning. Det är så roligt att följa utvecklingen av färgen. Gul/röd fördjupas och mörknar verkligen hela tiden, med musens ålder. Var månne det sluta?

Till temperamentet är han mycket mycket snäll. Men beteendemässigt är han lite rädd och vill helst stanna i sin bur, då är livet tryggt. Att vara med matte kan vara lite väl hissnande äventyr.

Fotot är inte så bra, "vådligt äventyr det här" säger han, eller hur, haha. Men han får vara med ändå. Kyss

emmajensennn
2012-04-23 13:58
#11

Är jätte glad! min lilla sötnöt har hela 6st gillare :') älskar er <3

You can't make a rainbow without a little rain

ajanki
2012-04-25 14:47
Josefineep
2012-04-25 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Min lilla Weed får vara med igen! Har ju välrdens sötaste bild på henne, dör varje gång jag ser den! Hon är min första mus och nu närmare 6 månader.

Weed är burens mest sociala mus, hon vill alltid vara med och är jag hemma sitter hon på stegen och tittar på varej steg jag tar tills jag lyfter upp henne. Hon älskar att springa fritt omkring på min säng medan jag exempelvis fönar håret, klär på mig eller något annat. Efter ett varv runt sängen sätter hon sig och iaktar mig eller väntar på att jag ska hämta upp henne igen.

I buren är det hon som bestämmer, mer än gärna över matskålen. Hon är väldigt matglad och favoritmaten är äggula och bröd.

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: