Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 580 ggr
fiffiluren
4/4/12, 4:04 PM

Hur göra öppningen?

Tänkte fixa en öppen bur åt Kaize av en mindre typ samlalåda, så att jag kan komma henne lite närmare än tidigare.

Köpte en låda och provade göra ett hål med kniv, men lådan sprack och är bara å slänga. Kan också bero på att kniven var ungefär slöast i världen.

Ska man använde nån smältpistol eller vad det nu heter och typ "svetsa" ett hål?

Eller kan man lägga lådan i hetvatten en stund så den blir mjuk och sen skära?

Tips välkommet, ska åka och köpa en ny låda nu, och kanske nåt annat vettigt verktyg som kanske kan vara till nytta.

Annons:
Tsunamis
4/4/12, 4:08 PM
#1

Lödkolv, de är inte så värst dyra heller. Finns sånna med sladd och sånna som driv av butangas (den gasen man har i tändare)

Skära är lite för svårt och jobbigt, som du märke så spricker det alldeles för lätt. jag hade väl små framgångar med en såg men det är också ganska mycket jobb inblandat där. Lödkolven smälter ju plasen som smör så det är snabbt och smärtfritt!

MvH  Tsunamis

ajanki
4/4/12, 4:16 PM
#2

Ja, lödkolv är det bästa alternativet tycker jag, hur lätt som helst i vilken plast som helst:)

fiffiluren
4/4/12, 4:36 PM
#3
jauchzet
4/4/12, 4:46 PM
#4

Jag brukar klippa i den hårda plasten. Det brukar funka utan att det spricker, men det kanske inte alltid blir så snyggt. Lödkolv låter bättre. Men som nödlösning rekommenderar jag sax…

(OT till fiffiluren! Du tecknade ju några bilder på möss till Artiklar här på mus i fokus. Skulle jag kunna få använda den med den sovande musen som tatuering?)

Stasen
4/4/12, 5:34 PM
#5

Jag använder en tändare och värmer först så plasten blir lite mjuk och sedan skär jag med en riktigt vass kniv. Funkar prima =)

fiffiluren
4/4/12, 5:52 PM
#6

Hittade ingen lödkolv, inte på CO iaf, får väl kolla på Jula och Lakkapää vid tillfälle.

Men tänkte väl prova att mjuka upp plasten på nåt bra sätt och skära, köpte en ny kniv också som borde vara lagom vass.

Jauchzet: klart du får, men personligen tycker jag ju inte att den är sådär jättesnygg, kanske att du kan visa bilden för den som tatuerar och så får dom sedan rita en skiss, tatuerare brukar vara grymt duktiga på att rita, så dom kan säkert göra en snyggare :)

Annons:
Minoth
4/4/12, 7:34 PM
#7

En tatuerare (en duktig tatuerare som har sin egen stil) målar i princip aldrig av en bild rent av. Dom fixar alltid till den osv, och gör den till "sin egen"

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

jauchzet
4/4/12, 8:03 PM
#8

#6 + #7 Jag gillar ansiktet på musen väldigt mycket, så det vill jag inte att nån ändrar, men eftersom jag själv kan teckna så kanske jag ändrar lite på baktassen och svansen isf. Tycker iaf om den mycket!

Tsunamis
4/5/12, 8:28 AM
#10

Ja CO har…

MvH  Tsunamis

fiffiluren
4/5/12, 4:28 PM
#11

#9-10 och jag gick runt och letade i hela butiken, hittade inget, måste ha missat… *för tjurig för å fråga*

Grodan
4/26/12, 9:43 PM
#12

Jag har ingen lödkolv och orkar inte köpa någon heller. Det finns så mkt annat jag har på min lista över saker jag vill köpa men inte har råd eller plats för.

Jag borrar och sågar upp hål i plastbyttor. Ibland spricker det och då får jag gråta… lol Rynkar på näsan


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Toxxic
4/26/12, 10:04 PM
#13

Jag köpte en lödpenna på Jula idag. 59:- och fungerade hur bra som helst :D

Annons:
Lurvas
4/26/12, 10:09 PM
#14

Jag gör som Grodan borrar först och sågar sen med ett bågfils blad, men löd kolv låter ju super.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Upp till toppen
Annons: