Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 326 ggr
adirf1
2012-04-10 14:02

Bandet mellan mus systrar

Som ni kanske redan läst så har min älskade Amy mus(Tam's Acapella) gått ifrån mig. Kvar har jag hennes syster Leslie(Tam's Amacing Grace) & Arrietty(Xalia från Ajanki). Amy hade sedan ett bra tag tillbaka suttit i karantän & jobbigt nog låg beslutet på mig att ta bort henne. Det skedde en söndag. Dagarna efter börjar jag uppfatta en viss oro i buren i form av att det pep därifrån då & då. Jag var snabbt framme för att titt till & se till att de slutade med vad det nu var. Jag är oförmögen att koppla vad som händer men en vecka senare(Efter Amys bortgång) ser jag att Etty ser lite konstig ut uppe på huvudet. När jag kollar i bättre ljus ser jag att hon saknar pälls där. Leslie har börjat barbera.

Jag funderar nu på om det kan vara så att hon på något vis uppfattat Amys bortgång, trotts att de inte träffats på mer än en månad? Jag vet inte om det bara är något jag fått för mig men samtidigt som jag är förtvivlad över vad som hänt/händer så tror jag faktiskt att det kan vara pga Amy för jag kan inte finna någon annan orsak. Jag tror min Leslie känner sorg. Jag vet att man inte skall förmänskliga djur(enligt vissa) även om jag har ganska lätt för just detta. Är det någon som varit med om något liknande?

Men nu skall jag ge henne några tröstpussar & se om jag kan hitta någon liten mumsbit till henne.

Visste inte i vilken kategori detta hörde hemma :/

Mvh Frida

Annons:
Lamina
2012-04-10 15:24
#1

Det kan inte vara så att Leslie kunde känna lukten av Amy medan hon fortfarande levde?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

adirf1
2012-04-10 15:46
#2

#1 Nej, Leslie & Arrietty bodde på skolan, Amy hos pappa :/

Upp till toppen
Annons: