Annons:
Etikettfotografier
Läst 2222 ggr
Natalb
4/11/12, 2:51 PM

Den oplanerade kullen (bildtråd)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja nu har ju lilla Oboy fått 11 små muslingar.
de är födda den 7/4.
Det föddes 12 stycken men hittade den ena död utanför huset så antar att den var dödfödd och att Oboy flyttat på den.

Lite info om föräldrarna då:

Oboy (som är på bilden) är en väldigt säker hona som sällan går iväg när jag öppnar buren utan står kvar och nosar på mig ett tag innan hon förtsätter med sitt. När hon däremot vill upp så står hon på den högsta punkten i buren på 2 ben och spejar upp mot taket och då när jag stoppar ner handen så är hon snabbt uppe och är redo för lite mys.
så har passat på att titta på bebisarna när hon varit upptagen med att umgås och undersöka hela mig när jag sitter i sängen.

Imon som då är pappan (bild finns längre ner som länk)
är en mysig kille, han har däremot fått flytta till en kompis till mig eftersom hanmössen inte blev så popurlära hon föräldrarna efter ett tag och då fick jag ge bort en tyvärr.
Men när jag hade honom så var han lite ljudkänslig och man var tvungen att vara berädd på att han plötsligt kunde rycka till och stanna upp. men det blev lite bättre innan jag gav bort honom, så tror att det är en sak man kan vänja bort från honom då han inte var ljudkänslig innan han rymde och gjorde oboy med muslingar.
Men annars i allmänhet så var han väldigt gosig och kom ibland självmant upp i handen.( http://process.ifokus.se/efede4642183c883cb32ac35639ec631/mossiu-029_shrink-398x600.jpg?shrink=398x600&source=http%3A%2F%2Fuploads.ifokus.se%2Fuploads%2F081%2F081586f5ff42c078f0f9b1f2cf61d7f9%2Fmossiu-029.jpg )

Annons:
Natalb
4/11/12, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

bebisar några få timmar efter födseln

Natalb
4/11/12, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hela kullen inatt så nästan 4 dagar gammla

Natalb
4/11/12, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

3 utav dem <3

Natalb
4/11/12, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

3 andra ^^

Natalb
4/11/12, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

yttligare 3 till :D <3

Natalb
4/11/12, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

och de 2 sista <3

Annons:
Exoticas
4/11/12, 9:37 PM
#7

Vad mysigt! lycka till =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Grodan
4/11/12, 10:09 PM
#8

Vilken härlig kull det ser ut att vara. Mamma mus verkar underbar!Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/11/12, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#7 tack :)

#8 jo är helt förälskad i flera av muslingarna <3
Mamma Oboy har blivit en riktig favorit eftersom hon är så underbar, synd att hanen Koda inte blev pappa då han är exakt som mamman förutom att han till och med börjar lyssna på sitt namn ^^

bild på Oboy när hon vill komma upp och mysa <3

Natalb
4/11/12, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

nu kommer lite bilder från nu på kvällen ^^

bild på 2 favoriter som ser ut att vara dutch fast lite feltecknade i ansiktet ^^

Grodan
4/11/12, 10:43 PM
#11

#10 Sååå charmigtKyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/11/12, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

3 andra muslingar <3

Natalb
4/11/12, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

yttligare 3 muslingar <3
mistningen i kullen, som ser ännu mindre ut eftersom den kryper ihop lite <3

Annons:
Natalb
4/11/12, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

och de sista 3 <33

Natalb
4/11/12, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

och sista bilden för ikväll, hela kullen <33 är såå kär i dem alla, är det normalt att vilja behålla alla?? Oskyldig

Natalb
4/12/12, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

vad är inte en kull utan en som är lite udda ^^
en ny favorit som inte har teckning i hela ansiktet (som de flesta andra) utan bara halva <33

Grodan
4/12/12, 6:45 PM
#17

#16 socker!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/12/12, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 hehe ^^

Nu är dem hela 5 dagar gammla, tiden går snabbt och snart kommer pälsen börja växa ordentligt längtar Skrattande
de är lite smått mjälliga för tilfället vet inte om det syns på fottona? Obestämd

Natalb
4/12/12, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

de två med en liknande dutch teckning ^^

Natalb
4/12/12, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

3 muslingar <33 den i mitten har en otroligt jämn teckning så nu har även den blivit en liten favorit Kyss

Annons:
Natalb
4/12/12, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

3 muslingar till ^^

Natalb
4/12/12, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

de 3 sista, och här har vi då fläcken (som den kallas för tillfället i min brist av att se könen på dem…) i mitten eller högst upp till höger Kyss

Grodan
4/12/12, 11:48 PM
#23

Jättefina!Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
4/13/12, 11:11 PM
#24

Super fina föräldrar :)

Vart finns bebisarna?

ariama
4/14/12, 8:51 AM
#25

#15. "…är det normalt att vilja behålla alla?? Oskyldig "

Haha! Svar: Fullständigt normalt Kyss!!

Man skaffar sig favoriter bland de små, vet precis vilka man blir lite extra förtjust i. Och så växer de upp och börjar visa sina olika personligheter.

Gång på gång finner jag, att de som var favoriter (på grund av färg och/eller teckning), vid 4 - 6 veckors ålder har fått lämna sin plats åt någon/några andra, mer "obetydliga" i utseende, men desto mer framträdande i beteende, personlighet, och tillgivenhet. Skrattande

Söta ungar, grattis!

Natalb
4/14/12, 10:57 AM
#26

#24 jo de är riktigt fina :-) De finns i Stockholm (Farsta) och bro #25 jo det finns en stor chans till att jag ändrar mig, vill behålla en hona som är så lik mammans beteende som möjligt :-P

Apnea
4/14/12, 12:14 PM
#27

Jätte söta små bebisar! :)

Annons:
Natalb
4/14/12, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#27 jo är helt kär i dem alla tyvärr :)

De har fått lite päls nu så nu kan man kalla dem för pälsklingar <3

Natalb
4/14/12, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

4 småttingar <3

Natalb
4/14/12, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

yttligare 4 muslingar <33

Natalb
4/14/12, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

och de sista 3 <3

Grodan
4/14/12, 8:12 PM
#32

#30 Åh, små grisar ser det ut som


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/15/12, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

#32, jupp det är mina små kultingar :)

bild från idag ^^

Natalb
4/15/12, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

musling 1 ^^
vet inte 100% på könen än, får hjälp imorgon av en kompis som är lite mer erfaren att kolla kön på muslingar ^^

Annons:
Natalb
4/15/12, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

musling 2 <3

Natalb
4/15/12, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

musling 3 ^^

Natalb
4/15/12, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

musling 4 <3

Natalb
4/15/12, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

musling 5 <3

Natalb
4/15/12, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

musling 6 <3

Natalb
4/15/12, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

musling 7 <3

Natalb
4/15/12, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

musling 8 <3

Annons:
Natalb
4/15/12, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

musling 9 <3

Natalb
4/15/12, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

musling 10 <3

Natalb
4/15/12, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

och sist men inte minst musling 11 <33

Lamina
4/15/12, 6:17 PM
#45

Musling 1 och 6! Eller ja, alla muslingar! Är det lagligt att vara så söt? Jag tror minsann jag får komma och haffa hela bunten! Flört

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Natalb
4/15/12, 6:20 PM
#46

#45 jag är själv helt kär i 1, 4 och 5 <33 jo du kan gärna få haffa en bunt senare när de blivit lite äldre Flört

Channie
4/15/12, 7:58 PM
#47

Så söta! Kyss Ska du sälja några ungar sen? Är ungarna släkt med din hane Koda på något sätt?

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Grodan
4/15/12, 9:08 PM
#48

Skulle vara skoj att se foto rakt uppifrån på bebisarna sedan vid nästa foto-session. Några ser ju ut att vara riktigt nära Standarden för hur en Dutch ska se ut.Skrattande

Är föräldrarna syskon? Varifrån kommer föräldrarna?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Natalb
4/16/12, 10:49 AM
#49

#47 jo alla förutom 1 hona och 2 hanar kommer att säljas, vilka vet jag inte än, men tror att det blir så att de 2 sista hanarna kommer en kompis till mig att ta ^^
och 1 hona kommer jag själv att behålla så minst 8 muslingar kommer att säljas :)
Han borde vara släkt på något sätt, om inte föräldrarna är syskon så bör han vara syskon till nån utav dem, men har försökt att få mer info om individerna som Piixel sa att hon skulle ge mig, men antingen så har något kommit ivägen för har inte fått några svar :/

#48 fixar rakt uppifrån bilder senare idag när jag även vet könen på dem ^^
jo 2 verkar vara dutch fast lite fel tecknade i ansiktet bara ^^
och det är nr 4 och 11 ^^

jag har tyvärr ingen info om föräldrarna än tyvärr antar som jag skrev ovan att något har kommit ivägen för Piixel så hoppas på mer info så snart som möjligt. de är från: www.solbergaskaniner.weebly.com :)

Channie
4/16/12, 1:29 PM
#50

#49 Jag är intresserad av att köpa en hona! :) Så om du har någon kö, ställer jag gärna mig i kö. Sällskap kommer att finnas, jag ska förmodligen få köpa två texelhonor av en annan uppfödare :)

Det var tänkt att jag skulle köpa Kex (Koda) och Molly. Men det visade sig att Kex var en hane :( Jag har inte riktigt kunnat släppa det. Det skulle vara kul att ha en fläckig mus som dessutom är släkt med Koda.

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Natalb
4/16/12, 1:38 PM
#51

#50

okej, har ingen kö och vet nu nästan 100% att det är 6 honor, kommer senare med bild på vilka kan inte det i huvudet x'D
verkar som om jag kanske behåller 2 honor om jag lyckas övertala en viss person Oskyldig
så du får gärna ta en men då är det helst att de andra redan finns i hemmet, dessa är levernasklara den 5/5 då de är 4 veckor :)

Men tror Koda är släkt med dem på något sätt :)

har du kontakt med mimmi på något sätt? får inte tag på henne på varken sms eller mail, lite irriterande nu när bebisarna har kommit och jag vill veta föräldrarnas bakgrund.

Channie
4/16/12, 1:49 PM
#52

#51 De två honor som jag förmodligen kommer att få köpa är redan leveransklara. Jag väntar på svar från uppfödaren att det är okej om någon annan transporterar mössen från utställningen i Karlskoga 28/4. Så, det kommer isf. finnas möss i hemmet innan din hona anländer :)

Jag har ingen kontakt med Mimmi. Men det kunde ta tid att få svar från henne. En gång, fick jag skicka mejl och påminna henne om att svara på det första mejlet.

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Natalb
4/16/12, 2:04 PM
#53

#52 okej :)
okej får försöka nå henne igen genom sms och mail ^^

ser inte så bra på bilderna vilka som är vilka, har bilder på mobilen vilka som är vilka uppifrån så lite svårt men musling 1,2,3,4,5 och 10 är honor.
vilket betyder att 6,7,8,9 och 11 är hanar ^^

tror att jag behåller 1 och 4 eller en utav dem :)

det är som sagt inte 100% att det är så könen är men ska kolla igen om några dagar när de är lite äldre och se ifall hon hade rätt :)

UlrikaD
4/16/12, 2:11 PM
#54

Dessa kommer ju att bli farligt söta när de får mer päls på sig:)

Natalb
4/16/12, 2:18 PM
#55

#54 tycker att de är faligt söta redan nu, hade behållt ett par fler om jag hade haft plats <3

längtar tills de öppnar ögonen och börjar visa lite mer beteenden så det blir lättare att välja vem som ska få stanna, för tror bara att jag kan behålla en Obestämd

Annons:
Natalb
4/16/12, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

har nu tagit uppifrån så gott det gick, blir bättre lite senare antar jag :)
som det står på bilden, behöver hjälp med tema för kullen Glad

Natalb
4/16/12, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Grupp bild hanar :)

Natalb
4/16/12, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Grupp bild honor :)

Vattnadal
4/16/12, 10:57 PM
#59

Jag skulle kunna tänka mig hona 4, då jag har en dutchhane på ingång Kan inte riktigt släppa tanken på riktigt fina dutch!

Jag ska försöka fota de möss jag har till salu imorrn. Vi kanske kan göra ett byte?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Natalb
4/17/12, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

#59 jag tittar gärna ifall det finns någon intressant att byta mot, men om jag inte hittar någon så behåller jag tyvärr 4:an då jag bestämt mig nu att behålla den isåfall.
så antingen blir den nya musen byte mot dig eller 4:an och resten säljs.

men eftersom Channie var först att säga att hon vilel ställa sig i kö så får hon välja först isåfall :)

sen har jag en till som är intresserad utav 2 så hon blir andra väljare på honor.

Alla hanar är för tillfället fortfarande tillsalu, eftersom min kompis inte sagt vilka hon vill ha ännu ^^

Lägger in en liten snabb bild på Oboy (mamman) innan hon blev dräkig (innan man såg det tror jag stämmer mer) när hon är med flocken på 7 möss.
Alla ska såklart sova på samma ställe och de väljer det minsta <33
det är hon som tittar upp i högra hålet :)

Grodan
4/17/12, 3:11 PM
#61

#56 Wow, vad snyggt! Härligt. Tack för att du bemödade dig. Hona 1 - 4 ser ganska Dutchiga ut- utom en fläck här och där. Hane 1 tycker jag har så söta ansiktsfläckar. Hane 5 tycker jag den som ser mest lovande ut för Dutch-avel.

Problemet som jag ser det är att dutch-färgfläckarna i ansiktet sitter lite långt ner som t ex på hona 1, hona 3 och hane 1.

Hona 5, hona 6 och hane 2 ser jag som Even. Tyvärr är de inte enligt standarden utan mer som vanliga exemplar utan kontrollerad avel brukar se ut.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/17/12, 3:31 PM
#62

#61 tack för lite bedömningar om teckningar :)
antar att många av dem är "övertäcknade" dutch.
tycker också själv att hane 5 är mest passande då han även har halva svansen mörk, hörde att dutch ska ha det men kanske misstolkat??

jo men eftersom det inte är planerad avel så blir det inte heller de bästa standard teckningarna på dem, är rätt förvånad att 2 blev så lika dutch utan fläckar på ryggen :)

Annons:
Grodan
4/17/12, 9:52 PM
#63

#62 Föräldrarna är ju ganska bra Dutch-wannabes lixom så det är ju inte helt ologiskt att några blivit Dutch. I ärlighetens namn vet jag inte hur man gör för att avla fram Dutch från början, men här är på god väg i a f. Det är ju en väldigt trevlig variant.Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/18/12, 1:48 PM
#64

#63  jo har blivit väldigt intresserad av dutch nu när 2 blev nästan dutch. så får se i framtiden om jag ska inrikta en linje på bara dutch skulle vara intressant faktiskt :)

Inga som vill komma med Tema förslag till kullen?? Glad

OliviaK
4/18/12, 2:06 PM
#65

Varför inte chokladtema eftersom dom är chokladfärgade? Typ Marabou, Plopp, Twix, Snickers, Mars o.s.v… Jättesöta ungar iaf Glad

Natalb
4/18/12, 5:21 PM
#66

#65 det var ett jätte bra tema, nu är det bara fler namn som behövs :)

Marabou
plopp
Twix
Snickers
Mars
Geisha
Kex choklad
Daim
KitKat
M&M
Noblesse
Toblerone

vad finns det mer? :P

Minoth
4/18/12, 5:36 PM
#67

* Non-stop
* Milkyway
* Center
* (den blåa förpackningen med choklad med cocos i som jag inte kommer ihåg namnet på)
* Polly
* Brejk
* Risen
* Maltesers

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

OliviaK
4/18/12, 5:45 PM
#68

#66 Åh vad kul att du gillade det Skrattande

#67 Du tänker nog på Bounty Glad

Minoth
4/18/12, 5:50 PM
#69

#68 ja de gör jag nog ! :D

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Natalb
4/18/12, 6:01 PM
#70

#67 toppen ännu mer namn :D
nu är det bara att placera dem som tjej och kill namn :)

Hm tycker nog mest om namnen:

Maraboue
Snickers
Polly
Center
Milkyway
Non-Stop
KitKat
Daim
toblerone
Geisha
Bounty

men tycker att de flesta namnen liknar kill namn Obestämd

Natalb
4/18/12, 6:23 PM
#71

vill bara berätta en liten rolig grej som hände nyss, skulle ta upp bebisarna för att titta och eftersom Oboy inte var sugen just nu på att komma upp så fick hon vara kvar i buren med möjlighet att komma upp, när jag tagit upp ca 5 bebisar går hon till de som är kvar så lägger tillbaka de 5 förra och så låter hon dem dia utan tak över sig vilket hon aldrig gjort tidigare, väldigt gulligt <33

så får vänta med att fotta tills Oboy tycker att dem är mätta, måste vara jobbigt för henne med så stor kull, har de ens 11 spenar?? Obestämd

Minoth
4/18/12, 7:15 PM
#72

#70 äh de är bara något som allmänheten komit på. Tycker alla namn passar både på tjejer och killar! Spelar väl ingen roll

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
4/18/12, 7:40 PM
#73

När jag har kört godis-tema på mina råttkullar så har jag inriktat mig på att först döpa en kull till

  • olika märken som gör godis
  • olika märken som gör choklad

När sedan någon av dessa gått i avel har jag då använt mig av temat

  • specifikt godis av märket x (det märket mor/far har som namn)
  • specifik choklad av märket x(det märket mor/far har som namn)

Nästa generation har fått specifikt pralin-namn eller specifikt godisnamn, som gelegroda, trillingnöt, marsipanrulle etc


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/19/12, 2:55 PM
#74

#73 vilken smart ide men finns det så många choklad märken? o.o

tror däremot att just den här kullen kommer heta något av ovanståeende för att göra det lite lättare för mig :P

Kan medela att min kamera tyvärr inte har batteri så kan inte ta fotton :/

men de växer och har nu konstaterat att de könen dom var för nån dag sen stämmer till 100% så är nu 100% säker på könen :)

De växer så det knakar och har även nu sett att alla blir tan (som jag gissat på) :)

och finns det något sötare än en musling som precis börjar tvätta sig men inte riktigt kan hålla balansen och ramlar omkull <33

Natalb
4/19/12, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

lyckades ta ett lagom bra fotto med mobilen på hela kullen :)

inte så lång tid kvar nu tills de öppnar ögonen <33

Channie
4/19/12, 3:50 PM
#76

Vilken söt hög <3 Längtar tills de öppnar ögonen!

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Annons:
Natalb
4/19/12, 3:57 PM
#77

#79 eftersom du står först i kö och den ända honan som planerar att stanna eller bytas är 4:an så fritt fram att välja mellan de honorna som är kvar :)

Lurvas
4/19/12, 4:54 PM
#78

Tofefee eller vad dom heter är j lite tjejjigt.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Natalb
4/19/12, 5:15 PM
#79

#78 det är ett jätte sött namn <3

Kan säga att lilla hane 1 hade en jävla tur nyss. han hade hamnat utanför buren på golvet på något sätt, kanske var när jag tittade till ungarna och visade dem för en kompis. hade dem i knät och tittade runt så ingen hade hamnat på golvet men när jag kommer tillbaka till rummet står min hund och stirrar på något, bryr mig först inte riktigt sen när jag sätter mig på sängen så går hon fram till mig och sen ställer hon sig på samma ställe och tittar på samma sak igen och där är lilla muslings hane 1, kollade snabbt igenom honom och han mådde bra <33
nu är jag 100% säker på att min hund aldrig skulle göra något mot mina muslingar eller möss <33

Grodan
4/19/12, 10:07 PM
#80

#74 Ja, det finns massor med olika märken (tyska, belgiska, spanska, italienska, amerikanska, engelska mm). Bara att googla.

Skriver liten lista ur minnet, orkar inte googla just nu o ska bajsa dågg snart

  • Marabou
  • Fazer
  • Cloetta
  • Toms Choklad
  • Lindt
  • Anthon Berg
  • Nestlé
  • Valrhona
  • mm

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Channie
4/21/12, 10:38 AM
#81

#77 Jag är mest intresserad av hona 1. Men jag vill gärna vänta med att bestämma mig permanent tills de har öppnat ögonen, om det går bra för dig?

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Natalb
4/23/12, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

#81 ja det är klart :)
kan säga att 1:an är en riktig favorit och slits mellan henne och 4:an <3

men de har öppnat ögonen nu, hatar att min kameras batteri är slut och hittar inte laddaren så blir mobil bilder nu när dom är som sötast <33

kommer individuella bilder senare :)

Natalb
4/23/12, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Här är då flickorna med sina nya namn :)
har inte bestämt ännu om det blir Nestlé eller Lindt, kommer nog ta några dagar till innan jag bestämt mig till 100% :)
nummer står även på bilden då de hamnade lite huller om buller ^^

hanarnas bilder tar nog ett tag, för verkar som om det tar ett tag att skicka bilder från mobil till dator geno mail …

Annons:
Grodan
4/23/12, 1:21 PM
#84

Titta, Chokladmärken… hihi Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/23/12, 1:25 PM
#85

#84 precis Flört
Hittade den här sidan och 25 namn så var bara att hitta de bästa till honorna så nu återstår bara att vänta på hanbilderna och sen välja namn :)

Grodan
4/23/12, 1:42 PM
#86

#85 Precis. Google kan ta en på oanade äventyr


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/23/12, 2:58 PM
#87

lite uppdatering om deras beteende :P

Nestlé, Lindt, hane 1 och hane 4 ligger just nu och sover i min hand.
hane 1 var musingen som poppade mest igår men poppar inget idag vad jag märkt <33

pussvänliga och nyfikna <33

Channie
4/23/12, 7:40 PM
#88

Säg gärna till när du har bestämt vilken som stannar så att jag kan välja. De verkar ha mysigt temperament ^^

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Grodan
4/23/12, 8:59 PM
#89

#87 När du håller dem i handen och pratar med dem med huvudet nära dem, vem kommer fram och "duttar" på din näsa då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/24/12, 9:49 AM
#90

#88 kommer bli svårt att välja är kluven <3

#89 av honorna så är det Nestlé, cloette, Meiji och lindt som ofta är framme och duttar men även de andra 2 är framme ibland, men inte lika ofta och gör det väldigt sällan före nån utav de 4 andra så antar att de är lite fegare utav sig.
Fast de duttar mer på läpparna än på näsan <3

av hanarna kommer strax när jag fixat bilder och bestämt namn ^^

Annons:
Natalb
4/24/12, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Av hanarna så är Galler, Toblerone och Marabou framme och duttar de andra 2 är lite mer försiktiga <3

Grodan
4/24/12, 5:33 PM
#92

#90 Hihi, ja läpparna går ju givetvis lika bra. SkrattandeHuvudsaken de går fram och kollar in dig. Identifierar din röst, din lukt, dig med ditt ansikte. De är nyfikna på dig.

Låter som helt underbara i temperamentet.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/24/12, 6:32 PM
#93

#92 jo de flesta är väldigt nyfikna, Lindt går ibland till och med själv upp i handen från buren <33

hade jag kunnat behålla en hane hade jag behållt Toblerone, somnar jätte lätt i handen och som på bilden i #91 så ligger han hellre ner än går runt som de andra <33

Natalb
4/24/12, 7:12 PM
#94

Channie har bestämt mig nu :)
det blir Lindt som stannar, även fast jag är nästan lika fäst vid Nestlé så har jag äntligen bestämt mig ^^

Natalb
4/24/12, 7:16 PM
#95

så att folk vet som tittar in här så är nu alla honor reserverade för tillfället, bara för de som står i "kö" att välja :)
3 hanar är kvar, min kompis ska ha 2 men hon tar lika gärna de 2 sista som blir kvar :)
kommer att ta 50kr för dem :)

Natalb
4/25/12, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

nu är de små hela 18 dagar <3 de har smått börjat smaka på mammas mat och säg att de stod och slicka unden Vattenflaskan och försökte nå upp så la en "stock" under och såg många tappra försök till att få ut vattnet så la in en liten "vattenskål" så det skulle bli lättare för dem men Vattenflaskan var roligast <3

Tyvärr fortfarande mobil bilder…

Här har vi då Anthon Berg och lindt som gör lite tappra försök <33

Natalb
4/25/12, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

lilla Nestlé försöker även hon att dricka lite vatten <3

Annons:
Natalb
4/25/12, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

och återigen Anthon berg, med sällskap av Belfine <3

Natalb
4/25/12, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

och såklart "vatten skålen som var några mm djup så de inte skulle råka ramla i och inte komma upp <33

högst upp i bilden Lindt, till höger om henne Marabou
från vänsta hörnet mot höger Fazer, Cloette och Nestlé <33

Den var lite läskigare men alla var framme och nosa + drack lite titt som tätt <33

Lurvas
4/25/12, 11:01 PM
#100

#96 Vilken underbar bild, vad synd att du inte hade brakameran.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Grodan
4/25/12, 11:41 PM
#101

#99 LOL… innan jag läste funderade jag på varför mössen hade en TOM matskål… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
4/26/12, 11:18 PM
#102

#100 jo försöker hitta min laddare till systemkameran, men den är spårlöst borta :/

#101 haha, jo det ser ju ut som en tom matskål ^^

Kan säga att muslingarna inte var så intresserade utav vattenskålen utan de flesta (tror alla) har nu listat ut exakt hur man ska göra för att få ut vattnet <33

kan medela att de är hur mysiga som helst allihopa, har jag handen i buren så är de först lite misstänksamma men såfort en har kommit fram och nosat så är det full fart i buren, hoppar upp i handen, klättrar längst min arm och är allmänt sociala så det är kul att se.

kan säga att Lindt är den som oftast är framme först av syskonen och det är just för hennes personlighet som jag beslutade mig för att behålla den bedårande lilla tösen <33

Channie
4/29/12, 12:19 PM
#103

Jag tingar gärna Nestlé (hona 1) :)

 

/Mvh Jenny

Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport

Natalb
5/1/12, 7:34 PM
#104

måste tyärr medela att Fazer (hane 1) dog i morse, har ingen förklaring till varför, han mådde bra igår och imorse hittade jag honom död :/
så att alla köpare vet att det dog en musling i kullen…

lite roligare nyheter är däremot att alla är väldigt sociala och komer gärna fram och nosar, vissa är lätta att plocka upp medans några inte tycker att just bli uppplockad är lika kul som att nosa/ gå upp i handen själv :)

kan även medela att några har blivit lite långhåriga :D

Annons:
Natalb
5/3/12, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Nu kommer lite nyare bilder på bebisarna, 4 v nu i helgen <3

lilla Nestlé <33

Natalb
5/3/12, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

söta Cloette <3

Natalb
5/3/12, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Meiji <3

Natalb
5/3/12, 3:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

min underbara Lindt <33

Natalb
5/3/12, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Belfine tyckte absolut inte om att fottas <3

Natalb
5/3/12, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

och sist ut av honorna Cadbury <3

Natalb
5/3/12, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

först ut av hanarna Galler <33
(tyvärr väldigt dålig bild…)

Annons:
Natalb
5/3/12, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Anthon Berg <33

Natalb
5/3/12, 3:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Toblerone <33

Natalb
5/3/12, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

och sist Marabou <33

Grodan
5/3/12, 9:58 PM
#115

Flera är ju Longhair!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Natalb
5/4/12, 9:18 AM
#116

#115 precis :)
när mamman blev dräktig så var hon rätt så korthårig i mina ögon som på bilden i #0 men nu är hon rätt så långhårig och pappan är släthårig så det är rätt gulligt att det blev några som blev longhair ^^

hade jag behållt en hane så hade Toblerone stannat, fortfarande en riktig liten sötnos, långhårig och sitter rätt så still i handen fortfarande <333

[Parlplattan]
5/4/12, 9:59 AM
#117

Gud vad fina dom är ! värkligen ! hoppas att du får det bra på utlandspraktiken!

Natalb
5/4/12, 1:35 PM
#118

#117 hehe jo dom e underbara, några kommer att vara kvar när du ska vakta dem så då har du ju något att mysa extra mycket med <33

tack :) hoppas du haft/har kul på din praktik :)

Annons:
[Parlplattan]
5/4/12, 9:55 PM
#119

jo då , bästa praktiken ! å vad mysigt! är några hanar tingade?

Natalb
5/7/12, 1:09 PM
#120

#119 va roligt :)
ja Toblerone är tingad, så hoppas på att en till blir det inom kort så alla har ett permanent hem :)

[Parlplattan]
5/8/12, 10:11 AM
#121

nice

ha så kul nu :D

ariama
6/14/12, 5:39 PM
#122

Toblerone bor här nu. Han är helt otroligt fin och trevlig!

Nestlé har mellanlandat hos mig i några dagar. Även hon helt otroligt trevlig!

Verkligen underbart snälla, lugna, trygga, trevliga, kommunikativa raringar, helt i min smak. Kyss KyssKyss Och så gulliga dessutom.

Upp till toppen
Annons: