Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Fotografier

Favvo-grabben, Honey Glaze.

2012-04-23 14:36 #0 av: ariama

Tänkte ge Honey Glaze en egen fototråd. Han är min favorithane. Förutom att han är ursnäll i alla lägen och har världens ljuvligaste färg, så är han också en sällskapsmus av högsta rang. Älskar honom och hans ljuvligt underbara sätt att vara och kommunicera!!

Honey Glaze är 7 månader, och efter Finemang och Nässla. Korsad med svensk typ, inte så stor, men har ett trevligt utseende med fin typ i mina ögon.

Han kommer när jag ropar, och älskar att vara med mig. När jag kommer in i musrummet, så är han en av ivrigaste på att jag ska komma och hälsa. Och alltid vill han få komma upp och stanna hos mig.

Så, jag tänke att jag skulle ta ut honom och fota nu.

I musrummet råder för tillfället siesta, märkte jag. Tyst och stilla. Här bor han, i buren längst ner till vänster ( 4 hanburar i bild):

Anmäl
2012-04-23 14:41 #1 av: ariama

Jaha, sovtid. Men jag vet att han kommer när jag ropar, så, då ropar jag på honom. Han sover inne i den svarta skokartonen, som är inredd med flera "rum", och där han har bäddat i ett hörnrum.

Jag tänker inte börja "rota efter" honom, antingen kommer han, eller inte. Han säger själv vad han vill.

Nyfiken som han är, vill han veta vad jag vill, och kikar snart fram.

Anmäl
2012-04-23 14:43 #2 av: ariama

Mums! Matte har lämnat lite välling åt mig! Hurra! Min älsklingsrätt! Ska bara ta några slickar innan jag kommer...

Anmäl
2012-04-23 14:46 #3 av: ariama

Brukar ha sån här majsvälling hemma, kostar ca 55:- för ett paket, men det är pulverform och håller länge. Brukar ge lite ibland, men har hemma om någon behöver extra näringsrikt av någon anledning.

Rara Spindel är vaken, och visar vilken välling jag menar.

Anmäl
2012-04-23 14:47 #4 av: ariama

Okej då matte, jag har ätit klart.

Anmäl
2012-04-23 14:49 #5 av: ariama

Är det något särskilt du vill, matte? Annars är jag hemskt sovtrött och skulle helst vilja gå och lägga mig igen...

Anmäl
2012-04-23 14:50 #6 av: ariama

Okej då, grabben. Suss sött! Vi tar fotosessionen när du önskar i stället. Det blir ju roligare då, för oss båda. Säg till när du är redo! Pussgurka!! Kyss

Anmäl
2012-04-23 14:55 #7 av: ariama

I lördags hade vi bröllop här. Gästerna ville förstås hälsa på mössen efteråt. Då var Honey Glaze belåten, och fann sig glatt i att hamna i hand efter hand. Utan att kissa en enda gång (såklart!), eller efterlämna "doft" på annat vis.

Det är skönt när mössen är "hand-rena" när folk hälsar på dem. Kyss

Anmäl
2012-04-23 14:56 #8 av: Minoth

Har du alltid en hel bricka full med mat?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Anmäl
2012-04-23 14:57 #9 av: ariama

Haha! Nää. Jag såg det själv, på fotot. Så lustigt det ser ut. Jag vet inte hur det blev så ... Förvånad Skrattande

Anmäl
2012-04-23 14:58 #10 av: Minoth

Hahaha :D

Anmäl
2012-04-23 21:13 #11 av: Grodan

Trevlig berättelse.Skrattande

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2012-04-23 21:27 #12 av: Minoth

Väldigt trevlig :) väldigt fin pojk också

Anmäl
2012-04-24 12:22 #13 av: ariama

Foton från dagens äventyr.

- Matte! Jag är redo nu!

(om jag inte kommer nu, så börjar han ömsom hänga ut medan han håller fast i baktassarna, och ömsom stå på bakbenen och "vifta med framtassarna", typ Flört )

Anmäl
2012-04-24 12:23 #14 av: ariama

Men, jag kom, för jag är också redo. Skrattande

Anmäl
2012-04-24 12:25 #15 av: ariama

- Titta matte, hon sover! Så det är inte bara jag som sover på dagtid.

Anmäl
2012-04-24 12:26 #16 av: ariama

- Men hon här är vaken.

Anmäl
2012-04-24 12:27 #17 av: ariama

- Var är fåglarna? Det fanns inga här! Har de flugit ut?

Anmäl
2012-04-24 12:29 #18 av: ariama

Och så mattes hand igen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.