Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Genetik, färger, hårlag och teckningar

Färg och teckning?

2012-04-24 12:24 #0 av: Toxxic

Då undrar jag om någon vill färgbestämma två av mina muslingar? Hanen antar jag är cream (?), och honan undrar jag även vad man kallar täckningen på när de är oregelbundet fläckiga, samt om hennes bruna färg.

Anmäl
2012-04-24 12:27 #1 av: Toxxic

Hane igen

Anmäl
2012-04-24 12:29 #2 av: Toxxic

Hona

Anmäl
2012-04-24 12:30 #3 av: Toxxic

Mera hona :)

Anmäl
2012-04-24 12:43 #4 av: ariama

Vilken otroligt läcker färg på hanen! Har du röda möss också? (eller gula). I min ögon ser han ut lite som en blekt röd (A(y)-genen, alltså dominant yellow), samt blekgener. Men jag kan förstås vara helt ute och cykla! Vilka färger har hans föräldrar?

Söt hona, chocolate och satin. Teckningen ser mest ut som en blandning av dutch, even och kanske t.o.m. bandat. Med andra ord, teckningen har ingen beteckning, "tecknad" räcker.

Någon annan får gärna svara bättre. Skrattande

Anmäl
2012-04-24 12:54 #5 av: Toxxic

Nej, har tyvärr inga röda möss. Kommer få hem en röd hane, men skulle gärna haft en röd eller gul hona med. Hade ju varit spännande att sätta honom med det i så fall. Tyvärr är det okänd bakgrund på killen. Mamman kom till en tjej redan som dräktig, ska se om jag kan få fram mammans färg iaf.

Ja, anade att honan är en kombo av fläckar bara. Men då fick jag iaf bekräftat att hon är Chocolate, tack :D

Anmäl
2012-04-24 12:54 #6 av: Toxxic

Hanen har för övrigt ljusare mage.

Anmäl
2012-04-24 13:00 #7 av: ariama

Mössens färg är ofta ljusare på magen. Jag kan inte se att han är fox, tror bara att han helt enkelt har ljus mage.

Anmäl
2012-04-24 13:47 #8 av: Littlem

Instämmer med ariama, skulle nog säga övertecknad dutch till honan då hon har öronfläckar + rumpfläck :)

Anmäl
2012-04-24 13:55 #9 av: Tsunamis

*edit

De andra har redan svarat Flört

MvH   SE-Tsunamis   hemsida   ~   email   ~   Facebook
Sajtvärd på Gerbiler ifokus

Anmäl
2012-04-24 14:07 #10 av: Toxxic

Tar gärna fler teorier om hanens färg :D

Anmäl
2012-04-24 14:14 #11 av: Toxxic

Ny info. Hanens mamma var Bone, är även han detta? (inte hunnit googla på färgen ännu..)

Honans föräldrar var blå/vit fläckig (pappa) och vitfläckig siamese (mamman)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.