Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 622 ggr
Toxxic
4/24/12, 12:24 PM

Färg och teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då undrar jag om någon vill färgbestämma två av mina muslingar? Hanen antar jag är cream (?), och honan undrar jag även vad man kallar täckningen på när de är oregelbundet fläckiga, samt om hennes bruna färg.

Annons:
Toxxic
4/24/12, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hane igen

Toxxic
4/24/12, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hona

Toxxic
4/24/12, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mera hona :)

ariama
4/24/12, 12:43 PM
#4

Vilken otroligt läcker färg på hanen! Har du röda möss också? (eller gula). I min ögon ser han ut lite som en blekt röd (A(y)-genen, alltså dominant yellow), samt blekgener. Men jag kan förstås vara helt ute och cykla! Vilka färger har hans föräldrar?

Söt hona, chocolate och satin. Teckningen ser mest ut som en blandning av dutch, even och kanske t.o.m. bandat. Med andra ord, teckningen har ingen beteckning, "tecknad" räcker.

Någon annan får gärna svara bättre. Skrattande

Toxxic
4/24/12, 12:54 PM
#5

Nej, har tyvärr inga röda möss. Kommer få hem en röd hane, men skulle gärna haft en röd eller gul hona med. Hade ju varit spännande att sätta honom med det i så fall. Tyvärr är det okänd bakgrund på killen. Mamman kom till en tjej redan som dräktig, ska se om jag kan få fram mammans färg iaf.

Ja, anade att honan är en kombo av fläckar bara. Men då fick jag iaf bekräftat att hon är Chocolate, tack :D

Toxxic
4/24/12, 12:54 PM
#6

Hanen har för övrigt ljusare mage.

Annons:
ariama
4/24/12, 1:00 PM
#7

Mössens färg är ofta ljusare på magen. Jag kan inte se att han är fox, tror bara att han helt enkelt har ljus mage.

Littlem
4/24/12, 1:47 PM
#8

Instämmer med ariama, skulle nog säga övertecknad dutch till honan då hon har öronfläckar + rumpfläck :)

Tsunamis
4/24/12, 1:55 PM
#9

*edit

De andra har redan svarat Flört

MvH  Tsunamis

Toxxic
4/24/12, 2:07 PM
#10

Tar gärna fler teorier om hanens färg :D

Toxxic
4/24/12, 2:14 PM
#11

Ny info. Hanens mamma var Bone, är även han detta? (inte hunnit googla på färgen ännu..)

Honans föräldrar var blå/vit fläckig (pappa) och vitfläckig siamese (mamman)

ariama
4/25/12, 10:27 AM
#12

Jag törs inte svara dig Flört. Jag kan inte färgerna på de här blekgenerna. Läcker färg ändå, oavsett vad det är.

Upp till toppen
Annons: