Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 340 ggr
[Pattslich]
4/30/12, 3:27 PM

Steril?

Jag har en hona som bor ihop med min ena hane. Och de har bott ihop i 3 månader och hon har inte blivit gravid. Hon fick en kull hos sin uppfödare när hon var bara 5 veckor gammal. Kan detta gjort henne steril?

Annons:
ariama
4/30/12, 6:33 PM
#1

Först, hon kan inte ha fått en kull vid 5 veckors ålder, för då skulle hon har blivit parad redan när hon som bebis höll på att öppna ögonen. Det är fysiskt omöjligt. Möjligen kan hon ha blivit parad vid 5 veckors ålder.

Om hon fått en kull vid 2 månaders ålder (som är det allra yngsta en musmamma lär vara) så gör det henne inte steril.

Det är inte alltid som individerna funkar ihop. Om du testar med en annan hane kanske det går utmärkt.

[Pattslich]
4/30/12, 6:48 PM
#2

Ursäkta skrev fel. Menade så klart att hon blev gravid då. Har testat med andra hanar men inget händer. Och den hanen hon bor ihop med är den hon trivs bäst med. De är som gjorda för varandra.

ariama
4/30/12, 7:05 PM
#3

Ja, då har jag inget svar. Tråkigt, om du gärna vill ha ungar efter henne. Annars har ju hanen trevligt sällskap Glad

[Pattslich]
4/30/12, 7:12 PM
#4

Ja, hon är en jätte vacker siames. Buren hon bodde innan i med andra honor hjälpte hon till att ta hand om ungarna. Så söt var hon mot dem. Därför hade jag velat ge henne en kull. Men sen vill jag inte min ena hane ( den hon bor med) ska vara ensam så det passar jätte bra att hon inte blir gravid för då kan de alltid vara med varandra.

Upp till toppen
Annons: