Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Fotografier

Mina sötnosar!

2012-05-03 01:01 #0 av: Josefineep

Hejsan!
Fotograferade mina små sötnosar häromkvällen! Måste ju visa ett par bilder, smälter varje gång jag ser dom! Småkompisarna mina! 
/Josefine, www.isbitarna.se

Anmäl
2012-05-03 01:02 #1 av: Josefineep

Lilla tremanna flocken

Anmäl
2012-05-03 01:03 #2 av: Josefineep

Lilla nosen då!

Anmäl
2012-05-03 01:04 #3 av: Josefineep

Fina tjejerna!

Anmäl
2012-05-03 08:02 #4 av: ajanki

Vilka sötnosarKyss

Anmäl
2012-05-03 09:22 #5 av: [greywitch]

Ska den ljusbruna ha bebisar, den ser väldigt rund ut om magen Skrattande

Jätte fina musisar alla tre.

Anmäl
2012-05-03 09:37 #6 av: ariama

Den "ljusbruna" är en dominant yellow, som har genetisk fetma kopplad till sig. De är svåra att ha, för de behöver gå på diet, och sedan utvecklar de oftast tumörer redan före ett års ålder.

Men hon är jättesöt!! Liksom de andra två. Möss får en verkligen att smälta!! Kyss

Jag tycker det är lite tråkigt, att denna genvariant avlas på, och säljs, som en "vanlig mus", när den inte är det. Varianten är ganska utspridd, och de flesta som har den, vet inte om det.

Här borde de som avlar vara med pålästa, och även gå ut med information om de ska sälja dessa vackra lättsålda bebisar. (förlåt att jag stör din fina fototråd med denna trista information)

Anmäl
2012-05-03 09:47 #7 av: UlrikaD

Älskar uttrycket "småkompisar"!!Kyss

Anmäl
2012-05-03 11:19 #8 av: [greywitch]

Ja men då vet jag det, personligen vill jag gärna ha några sådana DY möss, för jag tror att jag är en sån person som kan klara av att handskas med genen.

Fast jag vill ha den så röd som möjligt och helst satin och svarta ögon ;)

Anmäl
2012-05-03 11:23 #9 av: Vattnadal

#8 Jag kanske kan ha såna framöver!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anmäl
2012-05-03 20:07 #10 av: Josefineep

#5 Nej inga bebisar, lite väl rund om magen, desamma med den mörkfläckiga hon är också lite tjock! ;)

#6 Tråkigt! Men riktigt bra att veta, jag hade ingen aning om detta så det var väldigt intressant att läsa! Tråkigt att aveln på dessa fortsätter! Hoppas min lilltös håller sig frisk!

#7 Det är ju mina småkompisar! Småtjejerna mina! :)

Anmäl
2012-05-04 00:06 #11 av: Grodan

#10 Det är en av de äldsta musfärgerna och många duktiga uppfödare i England och Amerika vill faktiskt bevara varianten. Till stor del förstår jag dem, medans jag inte själv vill ha den och inte heller tycker att avel på den är seriöst.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2012-05-04 00:15 #12 av: [greywitch]

hmmmm var det inte vi som diskuterade såna här möss för inte så länge sen och att du inte sålde såna mer än till speciellt utvalda personer? Jag kan ha fel för jag pratar med väldigt många människor, men har absolut för mig detta.

Dock är jag mer än jätte intresserad om du kommer att ha sådana att sälja. Glad

Anmäl
2012-05-04 01:13 #13 av: Josefineep

#12 Måste höra, är det någon bra fäg att avla vidare på? Låter som den både för med sig nack och fördelar, vill jättegärna lära mig mer!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.