Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 461 ggr
Ostbåge
5/7/12, 9:41 PM

Lite funderingar!

Hejsan svejsan!

tänkte höra lite saker.

Har läst lite här och var att möss tycker om att gräva i jord. Skulle det gå bra om man endast hade jord som underlag i buren? Isåfall vilket? Just nu använder jag cuttarspån :)

Och sen med dräktighetstiden hos möss. Min mus är väl lagom tjock, och om hon böjer siig ner för mitt finger så ser man klart och tydligt att det finns något där. Jag fick musen parad pga uppfödarens slarvighet vid transporten, då hanar och honor har blivit sammansatta och ej har transporterats i seperata boxar… Därav har jag ingen aning hur länge hon är dräktig. Men jag fick mina möss den 7/4 2012, transporten tog kanske en dag eller så och vi hämtade dem dagen efter de hade anlänt. Frågan är om de inte redan hade blivit ihopsatta långt innan de hämtades. Men iallafAll. Hur länge är en mus dräktig i veckor? :)

Det kändes förut som om hon blev tjockare och tjockare, och helt plötsligt så blev hon smal igen. Trodde hon hade på något vis ätit upp sina ungar.. men nu är hon tjock igen o.o

Glad för snabb respons! :D

Annons:
Toxxic
5/7/12, 9:54 PM
#1

En mus är dräktig i ca 3 veckor, så din tjej borde ha fått ungar vid det här laget om hon var dräktig Glad

Grodan
5/8/12, 9:04 AM
#2

Hejsan Ostbåge!

Nej, jag tycker inte att jord är bra som bottenmaterial. De suger inte upp. Det är kallt och fuktigt. Inte bra för möss att bo på.

Kram

/Grodan


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ostbåge
5/8/12, 1:49 PM
#3

1# Okej tack! Vad konstigt! Jag har för mig att mös inte kan "över äta" och bli tjocka på så vis? Eller så är det jag som trodde fel, men det känns lite konstigt o.o Hon är liksom tjock igen :o

Ostbåge
5/8/12, 1:49 PM
#4

2# Hej hej! Okej, tack så mycket :D

Upp till toppen
Annons: