Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 379 ggr
Mice
5/14/12, 10:59 PM

Göra med bitig hona?

Har en hona som är väldigt aggressiv mot sina burkompisar.
Hon jagar efter dom i buren och kommer hon nära nog biter hon tag i rumpan.. (tar såklart upp henne när hon gör så) Det känns så tråkigt när hon gör det, vill inte att dom andra ska komma till skada.

Just nu sitter hon i en Transportbur, vågar inte sätta henne med någon annan hona just nu. Kanske imorgon när jag kan hålla koll på dom, men jag vet inte. Så därför frågar jag er. Vad hade ni gjort? Obestämd

Annons:
Grodan
5/14/12, 11:12 PM
#1

Jag gillar inte sådana honor och om jag kan lämnar jag tillbaka dem till uppfödaren - om jag inte haft dem för länge i min ägo det vill säga. Jag har ju många flockar och har jag tur så kan jag få henne att fungera i en flock. Annars får jag lägga ner lite tid och energi på att manipulera ihop henne med en flock.

Jag anser inte det befogat att avliva en frisk mushona som för övrigt har bra temperament, bara för att hon är dominant mot andra möss. I värsta fall kan hon få gå ensam. Men jag avlar aldrig på sådana här honor. Tack och lov föder jag själv inte upp så många sådana här honor längre. Ju hårdare jag blivit på temperament och att mössen skall vara sociala och flocksmarta, desto mindre sådana här problem har jag.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mice
5/15/12, 12:16 AM
#2

#1 Har tyvärr blivit för fäst vid henne, men jag är villig att kämpa för att få henne att fungera med minst en annan hona. Hon är för underbar för att avlivas. Nåja, får avvakta till imorgon och se hur det är. Någon av mina honor borde väl kunna passa med henne.. Måste bara köpa ny bur först, eller nån hitta någon nödlösning.

Hon kanske inte trivs i flock bara..

Grodan
5/15/12, 1:13 AM
#3

#2 Nej, du ska inte tänka på avlivning. Om det för övrigt är en trevlig hona så tycker jag absolut inte det.

Något är hon missnöjd med kanske. Kanske behöver hon mer stimulans?

Eller har du utökat flocken och hon blev stressad då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: