Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1028 ggr
[TomasH]
6/2/12, 12:12 PM

Gammal man gör så gott han kan...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Knubbiga farbrorn Urban har suttit i "karantän" i några veckor sen han kom hit, men har mest ätit och sovit och jag har varit lite rädd att han ska "trilla av pinn" innan han lyckas para min hona. Igår satte jag ihop dem och då vart det fart på gubben! Sniffandes i rumpan, kissmarkerande och allänt porrig. Honan har lekt pryd och pipit förskräckt.

Imorse låg de omslingrade i hans fina bo han byggt…

Annons:
ariama
6/2/12, 3:49 PM
#1

Ska verkligen bli spännande att följa den kommande kullen! De blir säkert ursnygga!! Kyss

[TomasH]
6/2/12, 4:23 PM
#2

Tack Amaira! Jag är väldigt besviken på honorna ur min senaste kull med smala nosar och små storlekar så kanske en total utavel, som det här är, är vad som behövs. Dock brukar det krävas en tillbakaparning innan man ser något resultat.

Littlem
6/3/12, 6:39 PM
#3

Håller tummarna för att ungarna blir som du vill!

[TomasH]
6/3/12, 8:04 PM
#4

Tack Maya! Han har lite mer än en vecka på sig sen ska han lifta ner hem till Värmland…

Littlem
6/3/12, 9:18 PM
#5

Ja vafasen, kunde Elins gamla Grå få till det o fixa befruktade ägg vid 16 års ålder? (Hur gammal är han Elin?) så ska väl Urban få till det som musgubbe :P

Vattnadal
6/4/12, 3:27 PM
#6

Han blir 14 i höst, så Grå är inte helt svingammal än. Är äggen befruktade och ser fina ut? HURRA!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
ariama
6/4/12, 3:40 PM
#7

?? ursäkta, men vem är Grå ?? som lämnar fina ägg som man kan se om de är befruktade?? *kliar huvudet*

Ja Tomas, lite trixande och funderingar ska det vara, annars behövs det ju ingen skicklighet. Det är utmaningen som är fascinerande. Tungan ute Utan utmaning skulle världen vara fylld av möss som såg ut precis som vi ville ha dom. Skrattande

Vattnadal
6/4/12, 4:22 PM
#8

Grå är min gamla skäggagam! Alltså en ödla. Han bort singel 2-3 år sen frun dog, och fick sen sällskap av Mayas hona när hon flyttade hem till mig. Han vaknade ur sin påbörjade dvala, och fick sen 2 fruar till, varav en stannade när Maya flyttade. Han är bra mklt piggare och alertare med sällskap igen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Littlem
6/4/12, 6:00 PM
#9

Ojj då ber jag Grå om ursäkt för jag la på 2 år till gubbens ålder ;)
Jodå, några ägg möglade, men jag tror det är 7 st som ligger fina o runda i kläckarn med tydligt rött inuti!

Vattnadal
6/4/12, 10:27 PM
#10

Åh, om det inte blir nåt med bruden han har kvar här, så kanske jag måste slå till på en av hans ungar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ariama
6/5/12, 12:52 PM
#11

Ja, gammal man gör så gott han kan! Skrattande I alla världar. Både mus- och ödlevärlden.

Grodan
6/9/12, 9:45 PM
#12

Stora fina gubben. Hur mycket väger han? Bara nyfiken sådär. Jag älskade hans far…

Hoppas på en stor kull med massa fina musar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[TomasH]
6/23/12, 3:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Det bidde 8 små muslingar! Fina, va?

Annons:
ajanki
6/23/12, 3:28 PM
#14

Grattis till spännande bebisar!!

Grodan
6/23/12, 3:40 PM
#15

Grattis till bebbsen!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
6/23/12, 3:57 PM
#16

grattis :) Spännande att följa dessa.

ariama
6/23/12, 5:08 PM
#17

Några svartögda och några rödögda. Stort GRATTIS till de små "snyggingarna"! Kyss

StillaSinnet
6/23/12, 5:57 PM
#18

Grattis Tomas, mamma mus och Urban!!!vKyss

jag vill gärna ha en svartögd hona Skrattande

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: