Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 660 ggr
[TomasH]
2012-06-02 12:56

Till Amaira

Den här tråden kan väl också låsas så bara jag får skriva oemotsagd?!Flört

Amaira: svar till ditt påstående i din låsta tråd:

Fast ingen har väl hävdat att man kan ha många möss i små burar? Frågan är väl varför nån annan privatperson ska bestämma hur stora burarna ska vara för att man ska räknas som seriös? Jag läser att alla håller färre djur än vad lagen tillåter i sina burar och sköter djuren efter bästa sätt. Alla vet att det är omöjligt att ställa ut och vinna med möss som inte trivs då de går så snabbt ner i kondition? Har man då framgång med sina möss kan man räkna med att djuren trivs.

Om man som utomstående läser ditt inlägg verkar det som om du har sett in hos de hemska Svemusuppfödarna och liknar dem med äggproducenter med burhöns, vilket inte stämmer alls och jag förstår inte hur man vill svartmåla oss så? Varför?

Att avliva möss genom att ***** (vilket har skett hos en musuppfödare, icke medlem i Svemus) känns som en betydligt viktigare sak att rikta sin hatkampanj mot!

Annons:
ariama
2012-06-02 15:33
#1

Hej Tomas! Kyss Synd att du läser och tolkar det så. Prova att läs igen, utifrån hur jag försöker förklara vad jag är ute efter? Eller inte … Jag tror att ni redan har bestämt er för vad jag är ute efter, Och ja, jag skriver "ni".

JAG låste inte tråden, eller ens bad om det. Tvärtom sa jag, privat, när den låstes, vilket gick himla fort (jag hann själv inte ens skriva klart Flört ) att jag tyckte det var synd, men respekterar det.

Klumpigt skrivet av mig, men jag förstod ju i förväg att den skulle låsas, och det jag menade var just det, att jag förstår det, accepterqar det - och inte vill att vår nya Sajtvärd ska få mer "sura miner" än hon redan fått.

Jag varken vill, eller har svartmålat någon!! Det jag inte riktigt förstår, är hur några så snabbt tog åt sig, och sedan började försvara sig. Förklara, okej, men varför försvara?

Jag antar att jag skriver som en kratta, och uttrycker mig likadant (som en kratta alltså) eftersom det blev detta resultat.

Det jag menar, och eftersträvar, det som jag försöker uppnå, står kvar!

Men jag ber också om ursäkt, för att flera av er känner er kränkta för att jag … "nånting"… Skriver för spontant utan att tänka på hur det kan läsas, kanske …

Jag läser det du skriver, tar åt mig, och begrundar. Jag tar det på allvar. Lika mycket som jag önskar mössens bästa, lika lite vill jag kränka någon människa. Jag är nog bara "otroligt klumpig" och gör det ändå. Rynkar på näsan

Och än så länge behöver ingen låsa den här tråden. Samtalet mellan mig och Tomas, är helt okej!!! Kyss

Grodan
2012-06-09 23:04
#2

Var tvungen att gå in och sätta in några * på ett ställe här…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: