Annons:
Etiketttävlingar
Läst 759 ggr
ajanki
2012-06-04 07:52

Juliveteranen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/6

Månadens Veteran!
Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus som får vara som yngst 15 månader, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet.

Obs! Ett bidrag/person gäller! Välj ett foto som är ca 800x600 pixlar, det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/6(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din veteranmus och lycka till!

Annons:
ajanki
2012-06-04 10:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är Freedom´s American Smile, han är född 30/1-11

Grodan importerade han från Tjeckien och nu har jag fått den stora äran att ha honom hos mig:)

Han är väldigt, väldigt snäll och lugn!! En riktig puss och gosmus:)

Han har aby i stamtavlan så nu håller jag tummarna att han bär på aby så att jag kan fortsätta min abyavel med denna fina kille!

Littlem
2012-06-04 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tyvärr gör inte bilden denna damen rättvisa, men matte har iaf fått tummen ur o fota henne. Detta är Clayface, en liten svensktypad beige fox hona som är från den första kullen möss jag fött upp. Har egntligen inga "bra" möss balåt utan en mix av zodjur o annat. Hon är född 15/3 2010 och är alltså 2 år och 3 månader nu!

Trots att hon är ett hopkok av halvbra möss är hon en himla trevlig tjej som etsa sig fast i hjärtat på en gång. Jag som bara tänkt spara de svart/vit fläckiga i kullen, men kunde inte motstå denna sötnos!

Hon är jämt först fram o ska kolla vad jag gör och vill gärna ge matte en puss på näsan. Hon är snäll mot sina burkamrater och tar hand om de nya. Lite mage har fröken fått, men är annars pigg och utan tumörer hittils så jag hoppas hon får stanna med mig ett tag till.

Tyvärr har jag inte tagit några kullar på denna tjej vilket jag ångrar nu. Men jag har lite av linjerna kvar i min avel nu.

ajanki
2012-06-25 14:57
Grodan
2012-06-25 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag skulle vilja presentera Morakullan´s Qamus, en herre född 30 juni 2010. Qamus föddes i Malmö och har sedan flyttat till Södertälje, till Tystberga och nu till Bettna. En herre som rest runt lite. Flört

Morakullan´s Qamus är från en planerad parning mellan den snälla och vackra hanen SMS3-09 Stjärnvindens Walentin och den läckra Morakullan´s Glimt. Jag hade gjort denna kombination tidigare, men ville alltså ha flera avkommor och det fick jag.

Colorpoint Beige Fox är hans färgvariant och jag har aldrig egentligen uppskattat den. Den orsakar problem i min avel, eftersom jag inte vill ha varken fox/tan eller c(e)-genen. Men Qamus underbara temperamentet är det som fått mig att älska honom som sällskapsmus. Han har använts sparsamt i avel.

Qamus har bott med sin far och sina bröder fredligt i hela sitt liv. Eller ja, tills de droppat av en efter en. Nu bor han med sina söner. Det har aldrig förekommit något bråk eller några stridigheter i dessa grupper.

Till karaktären är Qamus nyfiken och social. Han kommer alltid fram och hälsar - han vet vad han heter och kommer när jag säger hans namn -, undersöker mig, kollar om jag har något ätbart eller om han kan få komma upp en stund. Han är trygg och säker, en väldigt stabil och trevlig pojk. Lång i kroppen och har aldrig varit överviktig.

När han var 1 år var han väldigt vacker, nu på ålderns höst är han lite kotig och grå, fast egentligen inte mindre vacker. Det dumma med Qamus är att jag inte kan göra honom rättvisa på foto. Jag har försökt nu flera gånger att fånga det jag själv ser, men på fotografierna blir det bara en grå gammal kotig kille… Därför bidrar jag med ett bröllopsfoto på honom och honan Ipsi, som togs 21 juli 2011.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: