Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1015 ggr
enbartmalin
2012-06-04 15:00

bladlöss

Hur påverkar bladlöss mössen? Persiljan på jobb har fått bladlöss och funderar på om man kan sätta in dom till mössen? Dom äter ju andra insekter, men bladlöss?

Hälsningar Malin

Annons:
ariama
2012-06-04 15:41
#1

Jag undrar jag, om inte bladlös är mest socker… Obestämd

enbartmalin
2012-06-04 17:22
#2

Ja men i så fall skadar det ju inte direkt. Tänkte mer på dom som ohyra. Att få i sig lite socker skadar ju inte. dom får inte direkt något med socker annars ju.

Hälsningar Malin

Exoticas
2012-06-05 08:23
#3

Jag skulle avråda dig från att sätta in växter med ohyra.

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Stephanie
2012-06-05 09:34
#4

Fast ohyra och ohyra… Ohyran som sätter sig på mössen är ju inte bra, men bladlöss går nog inte på möss Tungan ute Det är nog bara ett kul proteintillskott för mössen skulle jag tro.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

enbartmalin
2012-06-05 09:46
#5

#3 Fast bladlöss är inte ohyra utan insekter och ger sig inte på mössen och kommer inte överleva utan färska blad.

#4 Precis min tanke :)

Hälsningar Malin

ariama
2012-06-05 12:49
#6

Nog kan du prova att ge mössen bladlöss. Där finns bara bladlöss (insekter som lever på växtsaft) och kanske även predatorer på dem, dvs insekter som lever på bladlöss.

 Insekter som lever på bladlöss är t.ex. blomflugelarver av gulligare modell, nyckelpigelarver, guldögonsländelarver, samt en del parasitsteklar som lägger sin ägg inuti bladlössen. Inga av dessa kan skada dina möss!

De stora predatorerna nyckelpiga och guldögonslända t.ex. lär du inte få med, dom både syns och drar vidare när du kommer. De mer utväxta larverna lär du också se. Eventuella svartmyror som kanske mjölkar bladlössen, är utmärkt protein för mössen de med Kyss. (och de skadar inte möss, inte ens musungar)

Som du hör så är bladlössen i insektsvärlden vad mössen är i däggdjursvärlden: Mat som finns på mångas meny. Skrattande

Annons:
enbartmalin
2012-06-05 16:44
#7

Ariama, lärorik text. Tack :)

Hälsningar Malin

Grodan
2012-06-09 21:38
#8

#6 Jo, myror kan skada möss!!! De kan t o m döda musungar!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: