Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 627 ggr
Aztrya
2012-06-05 12:38

Hjälp mig med Zeus?

Jag undrar ifall någon kunnig i göteborgs regionen skulle kunna tänka sig komma över och ta en titt på min pojke Zeus. Jag vet inget om honom, bara att han inte mår helt bra, och skulle därför gärna få en general check-up innan jag har råd att ta honom till veterinären, och få lite tips och råd hur jag kan göra det bra för honom.

Tack på förhand. :)

Annons:
jauchzet
2012-06-05 13:08
#1

Ett tips är att spela in en film med honom så att alla kan se och säga vad de tror. Vad är det som gör att du tror att han inte mår bra?

Aztrya
2012-06-05 13:52
#2

Han äter och dricker och är aktiv, men han har något hudproblem som gjort att hans ena öra har lixom… gått sönder och delvis försvunnit. Möjligen en parasit eller annat.

Jag har aldrig ägt någon mus så jag går mest på känsla och vad som sades i min förra tråd.

Kan försöka filma honom senare.

UlrikaD
2012-06-05 14:50
#3

Men var det inte någon i förra tråden som skulle komma och titta?

Eller det kanske inte gick att ordna. Hoppas det löser sig iallafall.

Aztrya
2012-06-05 15:19
#4

Jag gick in på h*ns sida men det står att den inte existerar. :/

jauchzet
2012-06-05 20:56
#5

Det kanske kan vara öronskabb? Då måste du ta honom till veterinären.

Annars kan det vara så att om örat bara skadats så ramlar den skadade biten av, men om du pratar om hudproblem är det bäst att du tar honom till en veterinär!

Aztrya
2012-06-05 21:59
#6

Det är bara ena örat som varit 'skadat'. Lixom… det dök upp som ett sår på baksidan av örat som först blev bättre, och sedan blev det plötsligt sämre.

Ska se vad det kan kosta, så tar jag med honom så fort jag har råd. Hade bara velat ha någon som kunde kolla till honom innan också sådär så att jag kan veta om det på något sätt är mitt fel (Så att jag isåfall kan åtgärda detta)

Annons:
Grodan
2012-06-09 21:30
#7

Låter som om en dutt Stronghold skulle vara bra att sätta i nacken på din kille. Dock behöver du kontakta en veterinär för att få hjälp med det.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Aztrya
2012-06-09 22:33
#8

Ska se om jag har råd att ta in honom nästa vecka. Ska ringa på måndag tänkte jag.

Upp till toppen
Annons: